Gå til innhold
Hundesonen.no

Piping under fellesdekk


maysofie
 Share

Recommended Posts

Hjelp, hjelp, hjelp!

Noen som har forslag til hvordan jeg skal få bort den forbaskade pipingen? Har prøvd å ignorere det - det blir værre, har brutt øvelsen idet hun starter - det fortsetter neste gang, har gitt beskjed om å holde stilt - stille i 5 sek, så starter det igjen :hmm:

Vi trener på alle mulige områder, hundeparken, midt i byen, turområde, på trening med andre, og det virker til at hun han skjønt at 'her skal jeg ligge, samme hva', men det er tydelig at hun ikke er komfortabel enkelte ganger. For det er slett ikke alltid hun piper, noen ganger går det lett som bare det og hun kan ligge rolig i opp til 10 min. Litt vanskelig å trene dekken med masse nye og forskjellige hunder, ettersom jeg rett og slett ikke kjenner mange som kunne tenkt seg til det. Vi har prøvd oss på to stevner, og det er der det er værst.

Vil jo slett ikke ødelegge for andre, spesielt hvis deres også er svake i øvelsen. Men det er liksom en øvelse vi må gjennom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier hun noen ganger ligger i opptil 10 min, det ville jeg sluttet med. Om hun er ukomfortabel på et eller annet vis så hjelper neppe 10 min dekk. Prøv og finn ut når hun piper og når hun ikke gjør det, da blir det lettere og skjønne hvorfor og hva du kan gjøre med det.

Gjør det enkelt, når du finner ut hva som trigger lyd er det lettere og ta hensyn, tren slik at det ikke kommer lyd og gjør det til en trygg, rolig og positiv greie og utvid vanskelighetsgraden etterhvert som hun blir mer komfortabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier hun noen ganger ligger i opptil 10 min, det ville jeg sluttet med. Om hun er ukomfortabel på et eller annet vis så hjelper neppe 10 min dekk. Prøv og finn ut når hun piper og når hun ikke gjør det, da blir det lettere og skjønne hvorfor og hva du kan gjøre med det.

Gjør det enkelt, når du finner ut hva som trigger lyd er det lettere og ta hensyn, tren slik at det ikke kommer lyd og gjør det til en trygg, rolig og positiv greie og utvid vanskelighetsgraden etterhvert som hun blir mer komfortabel.

Veldig sjeldent vi gjør det, 10 minutteren er å dra det langt altså, bare for å trene på at hun kan holde seg i ro over lengre tider. Da bestanding rundt om hjemmet, oppe på loftet, ute på terassen, plena, fortauet utenfor innkjørselen, aldri på trening! Viser aldri noe tegn på at det er ukomfortabelt.

Så vanskelig å se hva som trigger det, for det er så mye forskjellig. Men skal prøve å være mer våken på det, tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt akkuratt det samme problemet, og her var det kjedsomhet. han lå aldri på jobb, han lå bare o kjedet seg. s jeg gikk inn og befestet liggen ved o dra i båndet, dyttet på han og lærte han o ligge på jobb. begynnte o med flat dekk. nå etter et halvt år er dette en 10'r øvelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...