Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppvaskmaskin... låne/leie/selge/gi bort?


Gjest
 Share

Recommended Posts

1 måned før vi flytter (1oktober) går oppvaskmaskina åt skogen. Etter 5 års trofast bruk går sikringa hver gang vi skrur den på. At det går an å være så uheldig, sukk.

Vi har oppvaskmaskin der vi skal flytte, så å kjøpe ny er uaktuelt. Men det er også uaktuelt å frakte oppvaskmaskin Stockholm-Oslo for knapt 1 mnds bruk (og nesten ikke det, for vi skal være borte i 2 uker eller mer av den neste mnd).

Men når vi er hjemme bruker vi kopper og kar, og nå er det verdens største oppvask som enten må tas, eller så må vi få tak i noe billig. Helst trenger vi en oppvaskmaskin pga måten vi lever på for tiden, mest ute av døra sett bort fra når vi spiser...

Noen som har en oppvaskmaskin som fungerer, jeg driter i hvor gammel eller bråkete - de vil selge til max 800kr? Kjenner du noen som kjenner noen?

Har du en som står ubrukt i nærheten av Bærum, vi kan betale for å låne den, og henter selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ingen oppvaskmaskin til overs. Men jeg må si jeg lurer fælt på hvorfor dere ikke bare vasker opp på den gode gamle måten? Hvis det er snakk om 2-4 uker liksom ;)

Som nevnt har vi lite tid til oppvask, når store deler av dagen går til andre ting i forbindelse med flytting :) Når vi har råd til å avse en tusenlapp så gjør vi heller det enn å måtte oppta ellers dårlig tid med enda mer dårlig tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt har vi lite tid til oppvask, når store deler av dagen går til andre ting i forbindelse med flytting :) Når vi har råd til å avse en tusenlapp så gjør vi heller det enn å måtte oppta ellers dårlig tid med enda mer dårlig tid...

kjøp papp og plast for 1000 kr så har du lenge!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Nå har jeg vært uten oppvaskmaskin i ca 5 år og jeg lover at tidsargumentet holder ikke mål. Det tar akkurat like lang tid å vaske opp som det tar å fylle maskina og rydde ut av den etterpå. At det er kjedelig og ikke særlig festlig er jeg helt enig i, men med tanke på tiden man bruker på å kjøpe, hente og vaske med en maskin, så er det langt mer tidsbesparende med zalo og kost ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For the love of god, vi har avgjort at vi har råd iforhold til tidsbesparelsen. Det forutsetter at noen har å selge oss. Kan ikke vi få lov å ha våre ønsker og behov i fred? Vi er ikke så lobotomerte at tanken om å vaske opp ikke har passert oss liksom, men jeg gidder ikke skrive ei novelle i hvem/hva/hvorfor når spørsmålet er: har noen en oppvaskmaskin til rundt tusenlappen å avse? Hva har det med "ta oppvasken selv" å gjøre?

Etter 5 år er du nok mer dreven i vaskinga enn det vi er uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde dere ikke visste at det gikk an å vaske opp uten oppvaskmaskin jeg nå. Så tenkte å gå en godt beskrevet liste på hvordan vaske opp for hånd, med kost og zalo.

Men da kan jeg ikke hjelpe, dessverre...

:P (selvfølgelig tuller jeg).

Men betal meg en 1000-lapp, så kommer jeg!

...tulla igjen! Hater oppvask, og nettopp ferdig med en nå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Det er ingen andre enn deg som har påpekt deres økonomi... Det var kun en betraktning fordi du sa dere ikke hadde tid til å vaske opp.

Om du ikke får tak i en oppvaskmaskin, så kan jeg anbefale å leie en polakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hva vet du om hvordan tidsbruken vår er? Tydeligvis mer enn oss selv?

Vi benytter oss ikke av ulovlig arbeidsinnvandring og/eller skattesnyltere, men ellers takk for "tipset".

Men i alle dager?! Ulovlig arbeidsinnvandring eller skattesnyltere? Jeg har en dame fra Litauen som vasker hos meg en gang pr uke. Hun er hverken ulovlig eller skattesnylter, da jeg betaler skatten hennes hver mnd.. Snakk om å være full av fordommer!

Det var ment litt humoristisk, men det er klart at man kan selvfølgelig ta alt som blir sagt i værste mening også, det er fortsatt et fritt land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouch, synd! Fant en som skulle gis bort i dag. Men litt sent uansett, kanskje...

Jah, hadde det vært så lang ventetid tror jeg de hadde vært nedmugla nå :lol: Er i Nord fram til neste uke, og samboern i utlandet :P Hadde blitt laaaang tid :P Heldigvis står alle koppene i skap, rene og skinnende nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...