Gå til innhold
Hundesonen.no

Frisk og sunn - tråden for motivasjon, råd og selvskryt


Maria
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gått noen runder med meg selv om jeg skulle tørre å publisere disse bildene, først gjorde jeg det på den lukkede gruppen "vår" på FB, også på min egen FB side. Så da kan jeg vel like gjerne legge dem

I did it! På lørdag løp jeg 86 km på 12 timer og 13 minutter. En ganske sinnsyk opplevelse, med oppturer og noen drøye nedturer underveis. Endte på en strålende 334. plass av de 650 som start

Selvskryt coming up: Da har jeg fått makeover med ny stil, ny frisyre - og, ikke minst, ti kilo lettere!

Posted Images

Da har jo du og puddellover noe til felles! :)

Ja, men man trenger ikke ha det samme målet som meg for å være med å gruppa! Jeg synes bare det er veldig motiverende å se på formbilder, og det er det kanskje andre som synes også, men som kanskje har andre mål enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kroppen trenger andre byggeklosser enn karbo. Og spise riktig er like viktig om man vil opp i vekt, spesiellt da om man er av de som sliter med og holde vekta oppe.

Middag spist, blomkål grateng. Litt på kanten, men innafor så lenge det er en del av et variert kosthold. Skal ut og kjøpe meg red lotionv(varme) etterpå. Helt ødelagt i skuldre og nakke, noen som har andre tips til kronisk såre/stive/betente muskler? Annet enn og gå til behandling.

Også får jeg psyke meg opp til jogging i kveld, 5 km står på planen.

Driver du med PSMF? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Huff, nei. Orker ikke tanken på å ta bilder av meg selv. Fornektelse ftw! Hehe. Høres veldig smart ut da. For du ser jo ikke nødvendig vis resultater på vekta eller på målebånd :)

Ja, jeg likte heller ikke å ta slike bilder før, men nå synes jeg det er veldig greit. Og man ser det mye bedre på slike bilder enn på vekta osv. Det er skikkelig motiverende synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver du med PSMF? :)

nei, hva er det? :)

Joggetur unnagjort 5,16 km, 2 min raskere (samme runde) enn for en uke siden og 3/3 pauser skippet ! Og det beste av alt det var LETT :) (relativt vertfall ;) )

Avslutta med 2x7 armhevinger.

Edit: googla psmf, nei egentlig ikke, men dropper mye stivelse og spiser heller mer kjøtt og grønnsaker(når jeg spiser sunt vell og merke, ellers er jeg en sucker etter pasta, godteri og alt som er lettvint :P ). Fett blir med nå og da uten at jeg tenker særlig mye over det. Jeg er alt for lite disiplinert til og kjøre diett.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, hva er det? :)

Joggetur unnagjort 5,16 km, 2 min raskere (samme runde) enn for en uke siden og 3/3 pauser skippet ! Og det beste av alt det var LETT :) (relativt vertfall ;) )

Avslutta med 2x7 armhevinger.

Edit: googla psmf, nei egentlig ikke, men dropper mye stivelse og spiser heller mer kjøtt og grønnsaker(når jeg spiser sunt vell og merke, ellers er jeg en sucker etter pasta, godteri og alt som er lettvint :P ). Fett blir med nå og da uten at jeg tenker særlig mye over det. Jeg er alt for lite disiplinert til og kjøre diett.

Bare synes det hørtes sånn ut! Det er en relativt tøff diett som funker, men mange går opp igjen, så det er lurt sånn som du gjør :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kroppen trenger andre byggeklosser enn karbo. Og spise riktig er like viktig om man vil opp i vekt, spesiellt da om man er av de som sliter med og holde vekta oppe.

Middag spist, blomkål grateng. Litt på kanten, men innafor så lenge det er en del av et variert kosthold. Skal ut og kjøpe meg red lotionv(varme) etterpå. Helt ødelagt i skuldre og nakke, noen som har andre tips til kronisk såre/stive/betente muskler? Annet enn og gå til behandling.

Også får jeg psyke meg opp til jogging i kveld, 5 km står på planen.

Jeg har slitt, og sliter litt enda med leggmusklene mine.. Takk fotballen liksom :P De blir fort stive og såre- har hatt kompartementsyndrom (ikke så ille som når man googler og ser bilder på nettet...). Nå er jeg ikke så flink lengre, men da jeg spilte fotball ganske aktivt, så var jeg avhengig av varme- og kuldebeslag for å i det hele tatt kunne fungere i perioder. Jeg varierte med varmt og kaldt. Vet ikke hvorfor det fungerte, ett eller annet med blodsirkulasjonen eller noe. Dette i tillegg til behandling så klart :P Behandlingen jeg fikk var nålebehandling hos fysio. Det gjorde at jeg fungerte veldig lenge før jeg måtte operere :) Jeg hadde sånn kuldebandasje, som lå i frysern eller sto på kjøla, som jeg surra på beinet..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag. Og jeg har gått ned 1.1 kg på en uke... Det synes jeg egentlig er litt i det meste laget, men jeg får skylde på langturen min. Den er skyld i det meste av det vekttapet...

Totalen da er -5.7 kg og 9.5 cm rundt magen på 4 uker. Men jeg er jo fornøyd. Det skal jeg ikke legge skjul på. :)

Edit: Og jeg starter å kjenne det virkelig både på kropp og klær. Buksene jeg kjøpte til begravelsen er alt for store nå. Et par helt nye Stormbergbukser må jeg nok skaffe belte til, for de sklir av meg av og til. :P Uniformsbuksene tar jeg av og på meg uten å kneppe opp lengre.... :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta mi er ikke helt til å stole på. Mandag morgen mente den jeg hadde gått opp 400g - fair enough, siden jeg spiste litt mer junk i helga enn planlagt. I morges mente den jeg hadde gått ned 800 gram.

Vel, vel. Den går nå som regel ned jevnt og trutt, med ca ett hopp oppover i uken sånn bare for syns skyld, så får være fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta mi er ikke helt til å stole på. Mandag morgen mente den jeg hadde gått opp 400g - fair enough, siden jeg spiste litt mer junk i helga enn planlagt. I morges mente den jeg hadde gått ned 800 gram.

Vel, vel. Den går nå som regel ned jevnt og trutt, med ca ett hopp oppover i uken sånn bare for syns skyld, så får være fornøyd med det.

viktig å huske på at kroppsvekten kan varierer ganske mye iløpet av en dag. Har hørt og lest at den kan variere med flere kilo, så ikke sikkert vekten din er så teit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! :ahappy:

Jeg har lenge slitt med matlysten, og lever for det meste på kaker, kjeks og sjokolade fordi det er det eneste jeg har lyst på. (Edit: Det er ikke så ille som det høres ut som, altså) Jeg har verken vekt eller målebånd (jeg tror jeg lett kunne blitt alt for opphengt i tall), men bare jeg går opp i muskler og ned i fett spiller det egentlig ingen rolle.

Mitt mål er å få ett sunnere og mer variert kosthold, men samtidig lage mat jeg har lyst på og liker. Kutte ut sukker og hvetemel og å lage all mat helt fra bunnen av.

Når det kommer til trening tenker jeg å begynne å gå mer på fjellet, jogge og kanskje ta opp igjen ridning, klatring og svømming. Får se hva det blir tid til :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

viktig å huske på at kroppsvekten kan varierer ganske mye iløpet av en dag. Har hørt og lest at den kan variere med flere kilo, så ikke sikkert vekten din er så teit :P

Ja, jeg vet egentlig det, så jeg tar det ikke så nøye så lenge den jevnt og trutt går ned. Syntes bare det var litt mye å miste 800 gram på et døgn. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg lage skikkelig omnomnom middag! Laksefilet, gulrot, purre og brokkoli pakket i alufolie og bakt på ovnen :drool::drool::drool: Tidligere brukte jeg alt for mye smør, men nå skal jeg være streng og bruke litt mindre enn halvparten :ahappy:

Har du prøvd å kutte ut smør? Synes det blir så mye smak når det lages i folie, at smør og olje er unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet egentlig det, så jeg tar det ikke så nøye så lenge den jevnt og trutt går ned. Syntes bare det var litt mye å miste 800 gram på et døgn. :P

Jeg kan variere alt fra 0-2kg i forskjell fra morgen til neste morgen. Tror det har mye med hva man spiser og hvor mye bare på det døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å kutte ut smør? Synes det blir så mye smak når det lages i folie, at smør og olje er unødvendig.

Er det jeg er på vei til nå, men jeg trenger en gradvis tilvenning :P Har alt kuttet smør på brødskiva (for lenge siden, før jeg i det hele tatt begynte en livsstilsendring) og kutter det til absolutte minstebehov og prøver å erstatte det mest mulig med andre ting når jeg lager mat selv. Prøver hardt å påvirke heimen også, mamma er jo den som lager middag her i huset sånn hovedsaklig, og jeg merker at det er en liten bedring generelt her, med unntak av pappas matvaner. Han er umulig å snu, jeg lover.

Gleder meg til jeg flytter og MÅ lage all maten selv, jeg tenker at bare det vil gjøre en liten forskjell i matvanene mine. Jeg MÅ spare penger, og siden jeg vet at det er billigst å kjøpe alle råvarer og lage store kvanta fra bunnen av, vil jeg bli enda mer bevisst på hva jeg lager og dermed spiser. Per nå er det jo utrooolig lettvint å bare spise middagen mamma lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...