Gå til innhold
Hundesonen.no

Samarbeid med iPet


KristinR
 Share

Recommended Posts

Han mener sikkert at vi på hundesonen får prosenter hvis vi handler via linken ovenfor?

Slik jeg skjønte det ihvertfall.

Og hvis vi på hundesonen bruker linken til å kjøpe hundeutstyr så tjener Espen/Hundesonen litt på det salget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært interessant å sett budsjett for forumdrifta, de fleste bedrifter og foreninger har jo åpne og tilgjengelige driftsresultater.

Forøvrig gjør adblock det greit å blokkere reklamen så man slipper de forstyrrende elementene øverst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke kverulere, men jeg bare lurer altså. Hvilke driftskostnader har man ved å drifte et forum som dette? Kan ikke hvem som helst opprette et forum som dette kostnadsfritt? Eller koster det penger? Jeg vet altså ikke, derfor jeg spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke kverulere, men jeg bare lurer altså. Hvilke driftskostnader har man ved å drifte et forum som dette? Kan ikke hvem som helst opprette et forum som dette kostnadsfritt? Eller koster det penger? Jeg vet altså ikke, derfor jeg spør.

Hundesonen kjøres på en ganske kraftig server fordi det er mange som bruker det. Nå har jeg ikke infoen om sonen sin server men jeg kan jo peke til mine egne.

De koster meg 4-600 kr mnd. Du har årlig domene kostnad. Pluss forumet vi kjører har flere små mnd betalinger for support og at vi har chat osv.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke her, men generelt er forum "grisedyrt" å ha så fort det er over på egne servere og domener! Slike simple forum.enellerannenrarnettadresse.no forum er nok kanskje gratis, men der er det gjerne så mye reklame at man ikke får brukt det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke den mest dominerende reklamen iallefall, synes det er verre når det er ute på sidene og sånn. Skjønner godt at det koster penger å drive forum, bare man skal ha ett eget domene er man jo allerede i minus...

Er det slik at om man går inn fra linken i banneret, så får man rabatter på kjøp? Eller er det bare en helt vanlig reklame?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det er server kostnader og forum software etc som koster penger.

Siden sonen er gratis og bruke er annonse eneste måten og tjene penger på.

.

Well done at admin ikke klarer å holde seg unna personangrep. Jeg har spurt om et fullstendig legitimt spørsmål, om regnskapet til en nettside jeg er medlem av på lik linje som alle andre her. Jeg har ikke brutt noen regler, jeg er oppriktig og ærlig nysgjerrig. Beklager om det støter deg, men jeg regner med det er problemfritt å vise et regnskap hvis det kun "bekrefter det som allerede er sagt"? Eller er det fryktelig vondt? :) Jeg ser du er registrert i Brønnøysundregisteret så ihht regnskapsloven 1-2 (brrg.no) er du regnskapspliktig også som enkeltmannsforetak. Det skal derfor være en smal sak å vise hvordan pengeflyten bak hundesonen.no er.

Men som sagt, jeg lager ikke noe større sak av det - bryr meg ikke så mye. Er oppriktig og ærlig kun nysgjerrig på det - og jeg trodde ikke det skulle framprovosere så sure oppstøt og personkarakteristikker å spørre om et legitimt og normalt spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare støtte opp om og skrive under på at det er hvertfall ingen av oss "blå" som har noen fortjenester fra forumet her, den reklamen som kom nå var så Espen skal slippe å TAPE penger på å ha forumet gående.

IW (som admin).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke å lage kvalm, igjen : det var pga interesse for slik drift (it might come as a bombshell at jeg har hatt et forum selv, i tiden) - og generell interesse for hva slags inntekter mine aktiviteter faktisk skaper. Er det galt av meg å være interessert i hva min egen internettaktivitet skaper av pengeflyt? Det er ikke slik at hundesonen er så himla eksklusiv og "the one and only target", det er mange nettsider jeg har mailet og spurt eller på andre måter fått tak i info på hva min contribution utgjør. Har ofte handlet på forumlinker for å gi inntekt til andre foraer, men å vite litt mer enn "ja du skaper en inntekt" er faktisk i min interesse. Som jeg også skrev - det er ikke så nøye - men den som ikke spør får aldri vite. Det er kjipt at det skal tas i verste og mest negative mening, jeg har så vidt jeg kan se ikke skrevet et ord i denne tråden om massive inntekter og overskuddsdrift.

Men da har vi fått det klart at vi ikke får vite det. Helt OK for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da har vi fått det klart at vi ikke får vite det. Helt OK for min del.

Men vi har jo fått vite det? Pengene går til å betale server, domene, software og support, eller har jeg misforstått nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi har jo fått vite det? Pengene går til å betale server, domene, software og support, eller har jeg misforstått nå?

Jeg har ikke sett en oversikt hvor det står

Rengskap hundesonen.no år 2012

Inntekter

Reklame 5024kr

Personlig innskudd 1000kr

Utgifter

Serverkostnad 6000kr

Domene 50kr

Balanse -26kr

I tilfelle det var uklart hva jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...