Gå til innhold
Hundesonen.no

Problemer med søvn etter operasjon


Recommended Posts

Hei, min lille hund på 7 mnd ble operert i går pga navlebrokk. Hun sov hele dagen etter narkosen, men våknet til på kvelden. Og etter det sovner hun ikke igjen. Jeg ser at hun er trøtt og holder på å sovne, men like før hun sovner så spretter hun opp og begynner å klynke og pipe. Ser ut som hun liksom ikke vil ligge, siden hun sitter hele tiden, og når hun da nesten sovner og faller sammen, da er det hun spretter opp, nesten i panikk. Har aldri før hatt noe problem med at hun ikke vil sove om natten. Så jeg lurer på om dette kan være en ettervirkning av narkosen (leste noe om at hunder kan bli urolige og "sutrete" natten etter narkose), eller om det er at hun har så vondt i operasjonssåret at hun ikke kan ligge? Burde jeg i såfall kontakte veterinæren, er det normalt at de har så vondt?

Virker også som hun er litt "redd" for den kragen, hun spretter i været hvis hun kommer borti en pute eller noe med den, og er veldig skvetten, noe hun vanligvis ikke er.

I tillegg har hun veldig diare, og gjør fra seg inne, noe hun ikke har gjort på kjempelenge. Kan det være en ettervirkning av narkosen også?

Hun har ikke spist noe, har prøvd flere ganger å få i henne vann, men det vil hun heller ikke ha.

Har brukt natten på å vaske gulv og prøve å få min lille til å sove, hehe. Blir morsomt når jeg skal på jobb klokken 8 ;p

Som dere skjønner så har jeg ikke så veldig mye erfaring med det her, og jeg blir så bekymret. Kontakter nok veterinær i morgen uansett hvis det fortsetter sånn her, men vil bare høre deres erfaringer med slike operasjoner og hva dere tror.

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit med nyoperert hund. Håper operasjonen var vellykket og at hunden får det bedre fort.

Det kan være en eller flere av de grunnene du skrev som gjør at hunden din er urolig. Jeg regner med at hunden både har fått narkosemidler, smertestillende og antibiotika. Alle disse tingene, samt stress, kan gi diare.

Ekstra mykt underlag, oppblåsbar krage fremfor den klassiske lampeskjermen, at du opptrer rolig, smertelindring, Zoolac er noen tips som kanskje kan være til hjelp. Siden hun er nyoperert og urolig, så håper jeg hunden har hundepass når du drar på jobb. At hunden ikke spiser eller drikker en kort tid etter operasjoner er ikke uvanlig så vidt jeg vet.

Du kan fint ringe veterinæren i morgen tidlig og fortelle. De vet jo aller best i forhold til operasjonen, reaksjon og forhåpentligvis de beste tiltakene videre. Bekymrer du deg for noe vedrørende hunden, så er det mer enn grunn nok bare det.

God bedring videre til hunden din. Jeg håper det ordner seg raskt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...