Gå til innhold
Hundesonen.no

bjeffing mot ++


Alegro
 Share

Recommended Posts

Bare et lite spørsmål her.. Når bikkja intenst bjeffer på en person, voksen person m eller uten barn i bildet.
og man ser bare nakkehårene reise seg.. ? selv om jeg står der og prøver å roe ham ned..

Hva for en adferd/oppførsel er det? Tror aldri jeg har sett og opplevd bikkja mi så intens mot noen før.

var ikke snakk om hilsing.. var ikke snakk om at personen fikk kaste leke eller gi godbit..

Han pleier liksom alltid roe seg eller slutte å bjeffe når han skjønner at det er gjester som er en del av oss. litt buffing i starten, men ikke slik som dette her`?

kan det være fordi guttungen hans satt på skuldrene til far at han reagerte sånn på dem, fordi det er et unormalt syn for ham? jeg aner virkelig ikke..

men gud så flaut det der.. men så utrolig lite man får gjord der og da.. annet enn å avlede med no mat midlertidlig.. gå vekk fra ham eller ja..

men noen som vet hva det betyr når de bjeffer vilt på noen mens nakkehårene står? hunden selv tør jo ikke gå bort å hilse på da.. så er det kun usikkerhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både lyd og reise bust er usikkerhetstegn. Om han er litt nervøs så er det ikke utenkelig at det blir værre om det kommer en person med noen på skuldrene eller noen med paraply, hette etc gjør ting værre. Ikke la de hilse, be hunden om og kutte ut/ eller gi komando gå og legg deg etc og be menneske overse også kan hunden få frikomando etter noen min så kan han selv velge om han vil gå bort etter at han har roet seg og fått observert litt på avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ungen satt på skuldrene til far kan ha skapt frykt hos bikkja ja. Jeg husker Jonas, som alltid har vært stødig, reagerte voldsomt på en av favorittpersonene sine fordi det satt en unge ( som bikkja forøvrig kjenner) på skuldrene. Tohodet troll plutselig jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...