Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Ja og hvorfor er det bare en brøkdel av brukerene som er på chatten???

Jeg liker ikke å chatte, og det er nok mange med meg. Jeg har ikke likt det hverken her, eller når Canis hadde chatt. Skal jeg prate over internett har jeg de som går mellom to personer.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For det første er ikke Hundesonen en chatte-kanal, det er et diskusjonsforum, og skal man ha svar på hunderelevante spørsmål, får man svar langt kjappere ved å skrive et innlegg på forumet enn å still

Vel, nå er du så heldig at du har kommet til et nokså spesielt forum, der mange kjenner hverandre fra før eller blir kjent underveis. Her handler det ikke bare om hundene, men også om menneskene bak.

10 innlegg er ikke mye. Du er fremdeles en ny bruker etter 10 innlegg. At de som er i chatten hovedsaklig snakker med hverandre, er vel forståelig? De kjenner hverandre gjerne godt, og har ting de

Jeg er jo relativt ny her, men jeg laget en tråd om det jeg lurte på, og fikk svar fortere enn jeg hadde klart å oppdatere omtrent. Plutselig hadde jeg mine 10 innlegg til å dra i chatten, men det var da ikke min førsteprioritet. Jeg har vært så lenge på andre forum at jeg hadde en liten tanke om hvordan chatten var, og hadde rett i det.

Og jeg melder meg inn på et forum for å lese, diskutere og lære. Ikke chatte.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en aktiv og mangeårig medlem av forumet så må jeg bare nevne at ikke alle bruker chat funksjonen. Jeg gjør ikke det, mye fordi det lett kan bli internt og mye "fjas",

Ja akkurat det jeg prøver å si! for mye fjas og internt snakk, slik at det blir vanskelig for andre å delta. Det bør også være mulighet for folk å dra inn på chatten for å få råd i full fart, og jeg antar at det er like mange "eksperter" der som på forumet.

Men sånn egentlig bør en vel ikke ha meninger og si hva en mener om noen ting?

ref: "Nå kan dessverre ikke du som enkeltperson bestemme hvordan ting skal foregå. :)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja akkurat det jeg prøver å si! for mye fjas og internt snakk, slik at det blir vanskelig for andre å delta. Det bør også være mulighet for folk å dra inn på chatten for å få råd i full fart, og jeg antar at det er like mange "eksperter" der som på forumet.

Men sånn egentlig bør en vel ikke ha meninger og si hva en mener om noen ting?

ref: "Nå kan dessverre ikke du som enkeltperson bestemme hvordan ting skal foregå. :)"

Selvfølgelig kan du komme med dine meninger, men som overalt ellers i samfunnet kan du ikke forvente deg at alle er enige med deg ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja akkurat det jeg prøver å si! for mye fjas og internt snakk, slik at det blir vanskelig for andre å delta. Det bør også være mulighet for folk å dra inn på chatten for å få råd i full fart, og jeg antar at det er like mange "eksperter" der som på forumet.

Men sånn egentlig bør en vel ikke ha meninger og si hva en mener om noen ting?

ref: "Nå kan dessverre ikke du som enkeltperson bestemme hvordan ting skal foregå. :)"

Du leser virkelig bare det du vil lese? Hva med å lese hva vi faktisk skriver? Chatten er ikke en "rådgivningstjeneste" der folk skal sitte pal og vente på spørsmål. Og det er den heller ikke ment som. Det er en skravleplass. For fjas, for internt snakk, for seriøse diskusjoner, for totalt useriøse diskusjoner, for snakk om alt fra hund til stjerneskudd.

Når du kommer inn, uten å ta hensyn til hva det snakkes om, og slenger ut et spørsmål som ikke treffer interessepunktene til noen av de som er på chatten på det tidspunktet, så kan du faktisk ikke forvente å få noe svar. Det er ingen som er "pliktige" til å svare på noe som helst, hverken på chatten eller forumet. Men på forumet når man ut til alle brukerne, og de som interesserer seg for temaet hiver seg gladelig med i diskusjonen.

Konklusjonen er: Chatten er ikke til for "kjappe spørsmål", chatten er til for skravling om alt mellom himmel og jord. Har du spørsmål du ønsker seriøse svar på, bruk forumet. Noe du faktisk er blitt anbefalt om å gjøre, av blant annet meg, i chatten.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Ja akkurat det jeg prøver å si! for mye fjas og internt snakk, slik at det blir vanskelig for andre å delta. Det bør også være mulighet for folk å dra inn på chatten for å få råd i full fart, og jeg antar at det er like mange "eksperter" der som på forumet.

Men sånn egentlig bør en vel ikke ha meninger og si hva en mener om noen ting?

ref: "Nå kan dessverre ikke du som enkeltperson bestemme hvordan ting skal foregå. :)"

bare ett forslag:

hva med å begynne bruke forumet før du vil endre ting? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja akkurat det jeg prøver å si! for mye fjas og internt snakk, slik at det blir vanskelig for andre å delta. Det bør også være mulighet for folk å dra inn på chatten for å få råd i full fart, og jeg antar at det er like mange "eksperter" der som på forumet.

Ingen her blir betalt eller får noe for å evnt sitte og svare på spørsmål så du kan ikke forvente at chatten skal være en slik tjeneste...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du komme med dine meninger, men som overalt ellers i samfunnet kan du ikke forvente deg at alle er enige med deg ;)

Vel, hvis jeg hadde forventet det så hadde jeg ikke tatt det på et diskusjons forum, der folk diskuterer emner og kommer med sine meninger..hmrhmm?

Må dere slutte å ilegge meg masse rare ting jeg ikke mener! Jeg prøver å fortelle hvorfor jeg synes at det er dumt at de har satt 10 innlegg for å få lov å være med på chatten. Jeg har også lagt til årsaken for at jeg mener det, og mine tanker om hva som kan være årsaken til at folk sitter stille på chatten, altså det som skapte problemet til at disse 10 innlegg ble satt. Kanskje folk må ha en ny innstilling til nye som har lyst å være med på chatten som blir skuffet over at det er middagspreik og annen intern prat der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja akkurat det jeg prøver å si! for mye fjas og internt snakk, slik at det blir vanskelig for andre å delta. Det bør også være mulighet for folk å dra inn på chatten for å få råd i full fart, og jeg antar at det er like mange "eksperter" der som på forumet.

Men sånn egentlig bør en vel ikke ha meninger og si hva en mener om noen ting?

ref: "Nå kan dessverre ikke du som enkeltperson bestemme hvordan ting skal foregå. :)"

I skrivende stund ser jeg at det er 8 medlemmer pålogget i chatten. Det er 6798 brukere på dette forumet, der 1029 av disse har vært aktive siden Januar i år (takk AnetteH). Alt du skriver i chatten vil bli borte etter noen minutter. En tråd vedvarer, folk med interesse for det kan gå inn og lese og komme med råd. Noe de gjør. Folk er på dette forumet for å dele kunnskap, og dette kan du mye bedre dra nytte av i forumet. Hundemennesker er først og fremst mennesker, og vi liker å snakke med hverandre. Av og til om andre ting enn også hund. Dette vil du også se i "Alt mulig"-kategorien her på forumet, hvor jeg personlig har kost meg masse. :)

Jeg mente ikke å fornærme deg med kommentaren min. Naturligvis er det fint å mene ting, men hvordan folk opptrer i chatten er dessverre slik det er enn så lenge. Og slik tror jeg det vil forbli. Slike ting blir gjerne slik flertallet liker det :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh hjelpe meg hvordan dere vrir og snur på ting.

Har jeg sagt at jeg forventer ekspert uttalelser? Noen som tar betalt? ehhhh... Mener dere at det er eksperter som sitter på forum og tar betalt da, ettersom det er så mye bedre?

Jeg har brukt forumet masse jeg. Både lest hva andre skriver, gitt råd og spurt selv!

Vel, nå har jeg kommet med forslag for hva som kan være årsak til at chatten er slik den er, og sagt mine meninger om disse 10 innleggene. Så nå skal jeg..eh skytes eller??? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg syns dette er dumt, er fordi i mitt tilfelle laget jeg en tråd om hybel i nærheten av nesttun/bergen/fana, siden jeg kom inn på hundelinjen på Stend vgs.

Jeg fikk 6 chatvarsler dagen etterpå, og det er kanskje privat informasjon som folk ikke har lyst til å skrive på forum som er grunnen til det. Det er ikke så lett å få seg hybel når man ikke bor i bergen selv, eller kjenner så mangen der.

Forstår regelen, men syns det er kjipt å "fake" mange innlegg bare for å se de chatten. Det føles som spam, og det er jo egentlig det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kritisert forumet! Forumet er greit det, men prøver å si at de faste på chatten må bli flinkere å innkludere nye brukere slik at disse også kan trives så pass at de også kan få enten nye venner eller nye nettvenner. Jeg synes disse 10 innleggene før en får lov å være med på chatten er dumt. Og jeg tror grunnen til at folk er stille på chatten er fordi de synes det er vanskelig å komme igang med prat når det kun er internt prat der inne og det de selv sier blir oversett. Selvsagt er det begrenset hva kunnskap folk som er på chatten har, de vet ikke alt mellom himmel og jord, men håper da virkelig de vil dele sin erfaring om ting hvis andre spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg syns dette er dumt, er fordi i mitt tilfelle laget jeg en tråd om hybel i nærheten av nesttun/bergen/fana, siden jeg kom inn på hundelinjen på Stend vgs.

Jeg fikk 6 chatvarsler dagen etterpå, og det er kanskje privat informasjon som folk ikke har lyst til å skrive på forum som er grunnen til det. Det er ikke så lett å få seg hybel når man ikke bor i bergen selv, eller kjenner så mangen der.

Forstår regelen, men syns det er kjipt å "fake" mange innlegg bare for å se de chatten. Det føles som spam, og det er jo egentlig det også..

Du får ingen "chatvarsler". Det røde tallet viser hvor mange som er pålogget i chatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh hjelpe meg hvordan dere vrir og snur på ting.

Har jeg sagt at jeg forventer ekspert uttalelser? Noen som tar betalt? ehhhh... Mener dere at det er eksperter som sitter på forum og tar betalt da, ettersom det er så mye bedre?

Jeg har brukt forumet masse jeg. Både lest hva andre skriver, gitt råd og spurt selv!

Vel, nå har jeg kommet med forslag for hva som kan være årsak til at chatten er slik den er, og sagt mine meninger om disse 10 innleggene. Så nå skal jeg..eh skytes eller??? :D

Du har fått svar på 10innleggsregelen. Så klager du over at det er vanskelig å komme inn i chatten fordi man ikke får svar på hundespørsmål. Så får du svar på det. Så er det trist at folk blir skuffet over at chatten er en levende chatt, ikke en ren hundechat. Vel du har fått svar på det og. Det er faktisk hele hensikten med chatten. Blir folk skuffet over at det diskuteres tvserier, middagsretter og diverse annet, så er ikke chatten riktig sted for dem. Derfor henviser vi stadig til å BRUKE forumet. Det er i forumet kunnskapsmenden sitter, ikke i chatten.

Og nei, som du lurte på tidligere. Det er ikke like mange "eksperter" i chatten som det er på forumet. Derfor er det ikke plassen for å stille spørsmål.

Da er alt oppklart? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger jo ikke å fake inlegg for å få nok til å komme i chatten. På forumet her er det jo noe for alle sammen! Ikke bare hund (:

Å få 10 innlegg går egentlig ganske fort om man først begynner. Jeg var overrasket over at jeg har fått over 30 innlegg på 3 dager, selvom det føles ut som jeg ikke har skrevet noe i det hele tatt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg syns dette er dumt, er fordi i mitt tilfelle laget jeg en tråd om hybel i nærheten av nesttun/bergen/fana, siden jeg kom inn på hundelinjen på Stend vgs.

Jeg fikk 6 chatvarsler dagen etterpå, og det er kanskje privat informasjon som folk ikke har lyst til å skrive på forum som er grunnen til det. Det er ikke så lett å få seg hybel når man ikke bor i bergen selv, eller kjenner så mangen der.

Forstår regelen, men syns det er kjipt å "fake" mange innlegg bare for å se de chatten. Det føles som spam, og det er jo egentlig det også..

Da har du misforstått. Chatten er ikke det samme som private meldinger. Private meldinger kan man skrive og motta uavhengig av antall innlegg. Chatten er en åpen chattekanal der folk samles, ingen kan snakke til deg der inne uten at du fysisk er der selv. :)

De røde tallene du ser over chatt, er bare antallet personer som er inne på chatten på det aktuelle tidspunktet, og har ingenting med deg som bruker å gjøre. Ikke annet enn om du ønsker å faktisk vite hvor mange som er på chatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ingen "chatvarsler". Det røde tallet viser hvor mange som er pålogget i chatten.

Åja, herregud! Jeg trodde det var en slik chat der man fikk meldinger liksom, men jeg har jo ikke fått tilgang til den så det visste ikke jeg. :lol:

Men da forstår jeg regelen litt bedre også.

Jeg ble medlem for noen dagen siden skjønner dere. :ahappy:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, herregud! Jeg trodde det var en slik chat der man fikk meldinger liksom, men jeg har jo ikke fått tilgang til den så det visste ikke jeg. :lol:

Men da forstår jeg regelen litt bedre også.

Jeg ble medlem for noen dagen siden skjønner dere. :ahappy:

Haha, det kan jo fort missforstås! Det er en felles chat. Du kan også starte private samtaler der inne, men dersom noen skal ha tak i deg bruker de PM (Personlig melding). Notification for dette vil dukke opp øverst i høyre hjørne av skjermen din :)

Velkommen til forumet!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle selvsagt ha svart på alle innleggene som kommer her, men er ikke så enkelt. Når et innlegg er sendt er det 10 nye med ganske så krasse svar.

Av og til virker det som at ALT må inn med teskje før folk egentlig fatter hva en prøver å si, ellers så blir en beskyldt for å ha meninger langt forbi det en skriver eller prøver etter beste evne og forklare.

Ja det er sikkert flere "eksperter" på forum, men på en chat så behøver en ikke skrive laaang forklaringer på hvorfor en lurer på det en spør om. La oss si at jeg skal kjøpe nytt halsbånd til den nye golden jeg har. Har handlet mye annen dill til hunden også, men så står jeg med full handlekorg og skal sende, men så er jeg veldig usikker på størrelsen. Da er det ganske greit å kunne gå inn på en chat, fordi KANSKJE er en heldig og treffer på en som også eier golden som kan hjelpe en med størrelsen slik at jeg hadde fått sendt bestillingen min med en gang. Kanskje var det ingen der inne med golden, men kanskje de kunne fortelle meg hvordan jeg kunne måle hunden min slik at jeg fikk riktig størrelse? Jeg kan ikke skjønne at en skal trenge å skrive lange innlegg for så å vente på svar på et forum, når jeg kan spørre på en chat og få svar med en gang?

Nå blir jeg sur hvis folk kommer med at de på chatten ikke er selgere og skal kunne alle størrelser som de har på ulike nettshoper. Det er et eksempel på hva chatten kan hjelpe folk med i full fart.

Faking at nick for å komme inn på chat, skjønner jeg ingenting av??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha et kjapt svar går det og an å bare spørre i akkurat nå tråden, flere som leser den enn inne på chatten. Det er jo på en måte en slow-chat.

Du trenger forresten ikke skrive lange innlegg for å få svar, er jo bare å lage et emne der du spør etter størrelsen på halsbånd til golden? Trenger ikke mer info liksom.

Sent from my LG-P880 using Tapatalk 2

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sikkert flere "eksperter" på forum, men på en chat så behøver en ikke skrive laaang forklaringer på hvorfor en lurer på det en spør om. La oss si at jeg skal kjøpe nytt halsbånd til den nye golden jeg har. Har handlet mye annen dill til hunden også, men så står jeg med full handlekorg og skal sende, men så er jeg veldig usikker på størrelsen. Da er det ganske greit å kunne gå inn på en chat, fordi KANSKJE er en heldig og treffer på en som også eier golden som kan hjelpe en med størrelsen slik at jeg hadde fått sendt bestillingen min med en gang. Kanskje var det ingen der inne med golden, men kanskje de kunne fortelle meg hvordan jeg kunne måle hunden min slik at jeg fikk riktig størrelse? Jeg kan ikke skjønne at en skal trenge å skrive lange innlegg for så å vente på svar på et forum, når jeg kan spørre på en chat og få svar med en gang?

Men det får man da også.

Jeg skjønner ikke hvor du har det fra at du ikke får svar på slike spørsmål på sonenchatten? Siden du registrerte deg på sonen i dag så har du vel ikke vært så mye på chatten, så jeg lurer virkelig på hvor de meningene dine om den kommer fra.

Men man opplever jo også at det kommer inn brukere som f eks vil diskutere stamtavler på dobermann - da skal det ganske mye til at man treffer på andre brukere i chatten som har interesse av å diskutere nettopp det. Da er det mer hensiktsmessig å lage tråd :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg så denne grensen på chatten tenkte jeg "oh well, da får man poste 10 innlegg da!" (ikke spam selvsagt..)

Verre enn det er det ikke, tenker jeg. Og jeg er ganske ny her inne selv (lurket litt rundt, postet litt her og der, men svært lite).
Men ut i fra den korte tiden jeg har lurket på dette forumet så syns jeg det kommer som regel et kjapt svar på en forumstråd, når man har spurt om noe. Og gjerne flere svar. Min observasjon så langt. Så hvis jeg hadde lurt på noe, som var ganske enkelt (f.eks størrelsen på et halsbånd som ble nevnt her som et ekspempel), hadde jeg heller laget en ny tråd, eller postet i en gammel en med lignende emne (?). For meg tenker jeg da at der hadde jeg nok fått svar rimelig kjapt hva jeg lurte på, og jeg selv hadde ikke død om jeg måtte vente en halvtime for å sende bestillingen min.. :) Og i tillegg, falt det egentlig ganske naturlig for meg at chatten bruktes til "alt annet" enn hunderelaterte ting (men selvsagt hund også!). What's the big deal, når det er et såpass stort forum? :P

Forøvrig har jeg ikke nådd denne grensa, jeg har ikke postet 10 innlegg enda, men stresser ikke. Sikkert fordi jeg er litt sjenert av meg, men det kommer seg vel - håper jeg! :ahappy:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...