Gå til innhold
Hundesonen.no

PI A Kull født 25.10


tm100021
 Share

Recommended Posts

Nei, selvsagt ikke :D Hehe.

Men ja jeg er veldig fornøyd med dem. De har alle sine kvaliteter og svakheter, men ting kommer ganske godt frem på bilde. Hekla hadde virkelig ikke dagen sin, og har en bedre nakke enn det som kommer frem.

Stella blir den som vi beholder på deleie. Vi har også avlsrettighetene på Cane og mulig han vil bli vist frem når han blir voksen :)

Lars og Stella har fått en greie. ( Han har diskutert utrolig mye i helgen Martine, og hadde det ikke vært for at du er god venninne og han ikke vil ødelegge det tror jeg ikke at jeg hadde over hans døde lik fått lov til å plassere henne ut noe sted. Han går enda å mumler om at hun aldri skal flytte herfra :P ) Han vil beholde henne hjemme, og hadde nok villet det uansett hvordan hun eksteriørmessig så ut. Hun har for meg en litt kort snute, og kunne vært noe mer fyldigere under øynene så kommer til å bruke tid på å få ferdig hode sitt men har en konstruksjon og farge som gjør at hun blir hjemme.

Hekla er for meg på den grovere siden. Hun er veldig godt bygget, men jeg er ikke der at "mye vil ha mer" når det kommer til benstamme, og liker feminine tisper og maskuline hanner. Misforstå meg rett, jeg setter pris på god benstamme- Men jeg mener ikke at jo mer jo bedre rett og slett. Det er mange av dem ute og går nå i mine øyne.

Hekla har noen god plasserte stramme skuldre, og en veldig god hakeparti. Hun kommer nok til å få et hode jeg liker bedre, men har for meg et litt bredt stopp. Det er også mye mindre rotete, da hun ikke har sort over øynene. Det er for meg veldig ødeleggende, og det har den jeg skal beholde selv selvsagt :lol:

Soleil og Hekla vil bli vist på utstilling fremover forøvrig :) Jeg kunne godt tenke meg at de med Elle også hadde tatt turen innom ringen, men pusher ikke.

Alle valpekjøperene har hatt Collie før, eller har hatt i nær familie. Det er for meg fantastisk betryggende at alle har hatt flere Collies som ble 13-14 år :)

På onsdag er de syv uker, og jeg gruer meg veldig til de skal dra...

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 473
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vært litt usikker på om jeg skulle lage tråd før det lå noen valper i valpekassen min men.. Hell with it, jeg jinxer jo ikke ved å lage en tråd på hundesonen liksom Første gangen ble hun kon

Herregud. Tror jeg drømmer. 6 tisper og 1 hannhund!!

Lettere å skrive her enn å oppdatere alle Første er født, blue merle tispe klokken 20.18 326 gram

Posted Images

På tide da gitt :D

Vi begynner med en film. Første gangen valpene var ute i byen, og første gang i seler. Herregud så fornøyd jeg er med dem! Halene gikk hele tiden, de var nysgjerrige, hadde god reaksjonsevne på ting og fikk kose med masse folk. Vi var innom dyrebutikken, gikk litt rundt og satt på torget med dem.

https://www.youtube.com/watch?v=1g3CLTjp3nA

Og da kjørte de også bil, og sovnet med engang.

1459970_10151939728015256_2096441033_n.j

Igår var vi på skogstur. Desverre for mørkt for bilder, men det var utrolig gøy å se de utforske stien!

Og sånn her er det nå om dagen på kveldene når vi har fått slitt ut valpene ;)

1381828_10151914060470256_1698957732_n.j

Og når de ikke er slitne står de å hyler isteden, de som har meg på snapchat har fått erfart det- heheh!

Nye stå bilder. Skulle ta nye hode og forfra bilder, men regnet kom og jeg har en syk mann som presset seg selv til å i det hele tatt ta disse idag :P

1456634_10151951167600256_617734871_n.jp

Også litt flere bilder.

Perfect Image Astonishing Panorama

cane.jpg?w=529&h=393

cane2.jpg?w=529&h=396

Perfect Image A Moment To Remember «ELLE» elle2.jpg?w=529&h=406

elle.jpg?w=529&h=452

Perfect Image A Rumour Has It »LANA»

lana.jpg?w=529&h=392

Perfect Image A Matter Of Taste «ASTRA»

astra.jpg?w=529&h=396

Perfect Image Adrenaline Rush

soleil3.jpg?w=529&h=391soleilsitte.jpg?w=529&h=629

Perfect Image Action For Attraction

stella.jpg?w=529&h=358

Perfect Image Add Fuel To The Fire

hekla.jpg?w=529&h=367

Ååå... så fine de er :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, en masse collier og en masse mini collier :wub: Jeg sier som 2ne, jeg får nesten lyst på collie altså! De ser ut som bamser, og jeg syns hele kullet er så fint! Jeg håper også Elle viser seg i utstillingsringen, jeg syns hun fanget meg mest av tricolorene.

Ellers er det kjempe bra at Stella blir på sonen :D Hun og Hekla har vært mine favoritter hele veien :ahappy: Det blir spennende å følge med henne fremover!

Lill, du er en utrolig flink oppdretter! :flowers: Tenk å få kjøpe valp av deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tusen tusen takk alle sammen for de fine kommentarene.

Jeg har litt dårlig samvittighet for at tråden døde litt ut, men 7 valper, 5 voksne hunder og 2 unger under 3 år tok så og si all tiden de to siste ukene valpene var her.

Jeg prioriterte mye å ha med valpene rundt. De to siste ukene hadde jeg alltid med meg en valp i bilen uansett hvor jeg kjørte, som regel alene. De var med til byen, til barnehagen, utenfor butikken og møtte folk og mennesker.

Hos veterinæren ble de øyelyst. 6 med CRD mild, og 1 CEA fri. Den med CEA fri var selvsagt også den som hadde et navlebrokk, hehe. Eneste med noe anmerkning. I det minste var dette et lukket brokk :) På veterinærkontoret ble det forbytning, så Lana ble hetende A Moment To Remember og Elle A Rumour Has It.

Jeg fikk ikke tatt 8 ukers bilder og det ergrer meg noe enormt. Men jeg føler jeg sendte rett valp til rette eiere.

Elle heter nå Iris, og bor i Skien.
Lana heter nå Bella, og bor i Sandvika.
Stella heter Stella, og bor hos @Martine på deleie.

Hekla heter nå Aria og bos i Drammen.

Soleil heter nå Emma og bor i Tromsø.
Astra heter nå Dakota og bor i Steinkjer.

Cane heter nå Lego og bor i Fredrikstad.

Cane hadde jeg store vanskeligheter med å selge, og jeg har en snikende følelse på at jeg kommer senere i livet til å angre på det.
Det var mye som avgjorde saken, og mye av det har noe med hvordan jeg føler linjene på farsiden nå avles på, og at jeg ønsker å begrense det litt kontra omvendt, og derfor endte opp med å selge han istedenfor å beholde han og ha muligheten til å avle senere. Hans far har nå to kull med samme tispe (eldste valpene er bare 8 mnd.) og tre av disse valpene i to kullene blir igjen til avl hos oppdretter. Hans heltante har nettopp hatt kull der to av hannhundene ble igjen i kennelen og en hannhund er solgt til Norge. De som kjøpte den i Norge venter nå også kull med Atlas. Hans andre heltante har nettopp hatt kull i Norge og der ble det beholdt to valper som også er tiltenkt avl. ENDA en heltante skal ha kull ved neste løpetid, og da skal visstnok et av avkommene til norge som potensiel avlshund.

Nå er det sånn at kombinasjonen hvor hans far (Atlas altså) kommer ifra er påtenkt igjen. På bakgrunn av dette bestemte jeg meg for at et eventuelt kull på Stella senere er mer enn nok, så får vi se om det blir noe av det. Jeg ER utrolig fornøyd med valpene til nå, spesielt inni i hodet av det jeg har fått tilbakemelding fra valpekjøpere.

Eksteriørmessig har de flotte kropper, men litt hodedetaljer jeg skulle ha forbedret til neste generasjon.

Men for meg som oppdretter og raseelsker så er også mangfoldet viktig. Og når jeg ser så utrolig mange kaster seg på denne bølgen av disse linjene så prøver jeg å tenke meg litt om noen ganger om hvor lønnsomt det egentlig er om to-tre generasjoner at alle potensielle (for meg.) har da disse nøyaktig linjene bak seg, som verken er så spennende eller trygt eller ettertraktet.

Og etter nøye ettertanke ble det da til at Cane ble solgt. Han har jo fått virkelig verdens beste hjem, men jeg tror det vil alltid være et lite anger på at han ikke ble igjen her hjemme :)

Men, nå er min epoke med dette kullet over. Det har vært en fantastisk reise fra første dag og jeg gleder meg oppriktig til neste gang!

Litt bilder jeg har fått fra de nye hjemmene.

Cane, nå Lego :heart:

1450972_10151996145425256_494467501_n.jp

Hekla, nå Aria

1459881_10151996145405256_1614236472_n.j

Soleil, nå Emma

1483333_10151996145120256_942437333_n.jp

Også, Stella :heart: Som er her på forumet :D

1457469_10151986845960256_1503105923_n.j

734488_10151986845895256_1322446255_n.jp

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...