Gå til innhold
Hundesonen.no

Våler 13-14/7 :)


Aslan
 Share

Recommended Posts

Hallo? Ingen tråd? Lager jeg da :)

Jeg var her bare søndag 14/7, men gikk både LP og utstilling :)

Det var VARMT og polarhunden min skulle gjerne hatt noen grader kjøligere, men vi fikk nå prøve :) Vi gikk LP først.

LP: 115 poeng, 3. premie og nr 4 i klassen :) Dommer Arild Berntsen.

Tannvisning 10

Fellesdekk 9 (hurra!!)

Lineføring 0 (jeg MÅ trene dette mer, på gress..)

Dekk fra holdt 9

Innkalling fra sitt 6 (dobbeltkommando..)

Stå under marsj 0 (han stoppet bortimot perfekt på kommando nr 2, som jeg ga akkurat for seint til at vi kunne få poeng. Synd, for dette er egentlig en bra øvelse)

Hopp over hinder 7 (dobbeltkommando og treg)

Avstand 8 (en dobbeltkommando)

Helhet 6,5 (pga de to 0ene)

Superfornøyd!!!!! Kjempevarmt og på gress, tross alt :) Veldig ålreit dommer syns jeg :) Går for han igjen, lett!

Utstillinga var jo rett etter LP, og Thorvald var skikkeliiig sliten, men viste seg greit. Det ble dog en Very Good :/ Kjipt siden jeg egentlig hadde håper på cert nr 2, men dommeren likte ikke Thorvald noe særlig :/

Kritikken var veldig uleselig, men tror jeg har kommet frem til at det står "bra hode og uttrykk, gode ører, tilfredsstillende proporsjoner, tilstrekkelig brystparti, tilstrekkelige vinkler, noe veke mellomhender, rør seg meg løse albuer, tilstrekkelig bak" Kurt Nilsson heter dommeren. En daff og naken Thorvald er ikke veldig pent, så very good er greit nok :) Det første dommeren sa var "han viser seg ikke noe særlig bra i dag vel?". :lol:

Men koselig stevne syns jeg, særlig i LP-delen! Snakket mye med en sonis, og så flere :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var her og stilte alle tre begge dager!

Lørdag: Ophelia BIR, Bali 2.btk med sitt 9.ende CERT, og Nitro Exellent.

Søndag: Ophelia BIR, Bali 2.btk med sitt 10.ende CERT og Nitro BIM og Champion! :D :D 2 år og 4 dager gammel!

Kunne ikke vært mer fornøyd med helgen altså!

post-5074-0-47303300-1373804755.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Kiwi var på valpeshowet begge dager, og ble 3 BTK begge dagene, slo en valp :)

Kritikken lørdag:

Tiltalende og feminin valp. Godt hode og uttrykk. Utmerket nakke, bra overlinje.

Gode kropps proporsjoner for sin alder. Bra benstamme. Utmerket vinkler bak, lette frie bein.

God pels og farge. Prima temperament.

Kritikken søndag:

Very elegant bitch. Could have more underjaw + better ear carr (noen som vet hva de mente med dette?)

Nice neck, good body. Excellent rear angulation. Almost parallel rear. A little high front action. Excellent temperament.

Very promising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikken søndag:

Very elegant bitch. Could have more underjaw + better ear carr (noen som vet hva de mente med dette?)

Nice neck, good body. Excellent rear angulation. Almost parallel rear. A little high front action. Excellent temperament.

Very promising.

Vil tro hun mener at hun vil ha litt kraftigere/lenger underkjeve i forhold til resten av hodet, og mer karakter på ørene vil jeg tro at hun vil ha rosene litt tydeligere. Har ikke sett ørene på hunden din, så vet jo ikke hvordan de er, men det er jo viktig med rene roseører på Whippeten.. :) (Ironisk at jeg kommenterer ører med den lekre "øreavataren" Zoe reklamerer med her.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk i går, LP2 og det har aldri gått så dritt!! :lol: Varmen tok virkelig på han og det skjønner jeg jo! De øvelsene som var bankers gikk ikke bra og ja! MEN det jeg er utrolig fornøyd med (man må jo ta med seg alt :lol:) var at han kom med ett bjeff under hele konken. Jeg har sliti så mye med bjeffing i ringen og treningen at det var utrolig morsomt! Så trening hjelper virkelig :)

Ellers hadde jeg med FixIt (valpen) og han oppførte seg perfekt (utenom når mamma dro fra han, det var litt ekkelt :P). Ellers rolig og fin valp altså :) Fikk flere gode tilbakemeldinger på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk dobbel lp, vet ikke om jeg gjør det igjen :lol: igår gikk Aida veldig bra, vi fikk skryt for raske gode momenter. Men dommeren trakk vel mye for fart syns jeg, med tanke på at det var over 30 grader i solsteiken! Vi endte på sure 158 poeng og 4plass av 14. Det føles så surt når hun gikk så bra :( idag var hun sliten, ble et par 5ere men endte utrolig nok på 2plass av 7.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro hun mener at hun vil ha litt kraftigere/lenger underkjeve i forhold til resten av hodet, og mer karakter på ørene vil jeg tro at hun vil ha rosene litt tydeligere. Har ikke sett ørene på hunden din, så vet jo ikke hvordan de er, men det er jo viktig med rene roseører på Whippeten.. :) (Ironisk at jeg kommenterer ører med den lekre "øreavataren" Zoe reklamerer med her.. ;)

ho har mer rosenører enn de to andre jeg har, men aner ikke jeg :P men vet du hva carr er forkorta for? altså sånn i engelsk liksom :P så får jeg skrevet det litt ordentlig på hjemmesiden min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok helga primært som ringtrening, fordi Foenix trenger å lære seg å konsentrere seg om å løpe pent og å ignorere de flere hundre hundene rundt omkring som er potensielle lekekamerater. Men det var også satt opp to interessante dommere jeg gjerne ville ha kritikk fra.

Lørdag ble det very good fra en streng dommer som ikke er redd for å bruke skalaen, og hun ble nummer tre av seks - dette var hennes debut i åpen klasse, bare 24 måneder gammel. Lille tøtta... Kritikken var knallgod, og det setter jeg pris på fra en dommer jeg nærer dyp respekt for. Veldig hyggelig at han liker Foenix. Han trakk kun for badedrakta hun kom i og at hun oppførte seg som en racerbil rundt i ringen :whistle: Helt klart en dommer vi skal stille for igjen når hun har pels og har lært seg å trave.

I dag ble det excellent og nummer fire av syv for en dommer som synes hun enda var litt uferdig - og det er hun. X'en utviklet seg lenge - hun måtte bytte utstillingshalsbånd fra hun var 3.5 til hun var 4.5 år for å få det over hodet. Så datteren er også en slow riser. Men, Foenix travet nydelig cirka 87 prosent av tiden, og tråkket ikke så hardt på gasspedalen sin i dag, og det er jeg mest fornøyd med. Hun kan vise seg så innmari godt i ringen, men noen ganger tar hun helt av, så vi må finne ut hva vi kan gjøre i ringen for å få fram det beste i henne. Det nytter ikke å trene på det hjemme, for det er alle omgivelsene og hundene i ringen som gjør henne så ekstatisk lykkelig og entusiastisk.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ho har mer rosenører enn de to andre jeg har, men aner ikke jeg :P men vet du hva carr er forkorta for? altså sånn i engelsk liksom :P så får jeg skrevet det litt ordentlig på hjemmesiden min :P

Jeg ville tro det er forkortelse for carriage - altså hvordan ørene er båret.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok helga primært som ringtrening, fordi Foenix trenger å lære seg å konsentrere seg om å løpe pent og å ignorere de flere hundre hundene rundt omkring som er potensielle lekekamerater. Men det var også satt opp to interessante dommere jeg gjerne ville ha kritikk fra.

Lørdag ble det very good fra en streng dommer som ikke er redd for å bruke skalaen, og hun ble nummer tre av seks - dette var hennes debut i åpen klasse, bare 24 måneder gammel. Lille tøtta... Kritikken var knallgod, og det setter jeg pris på fra en dommer jeg nærer dyp respekt for. Veldig hyggelig at han liker Foenix. Han trakk kun for badedrakta hun kom i og at hun oppførte seg som en racerbil rundt i ringen :whistle: Helt klart en dommer vi skal stille for igjen når hun har pels og har lært seg å trave.

I dag ble det excellent og nummer fire av syv for en dommer som synes hun enda var litt uferdig - og det er hun. X'en utviklet seg lenge - hun måtte bytte utstillingshalsbånd fra hun var 3.5 til hun var 4.5 år for å få det over hodet. Så datteren er også en slow riser. Men, Foenix travet nydelig cirka 87 prosent av tiden, og tråkket ikke så hardt på gasspedalen sin i dag, og det er jeg mest fornøyd med. Hun kan vise seg så innmari godt i ringen, men noen ganger tar hun helt av, så vi må finne ut hva vi kan gjøre i ringen for å få fram det beste i henne. Det nytter ikke å trene på det hjemme, for det er alle omgivelsene og hundene i ringen som gjør henne så ekstatisk lykkelig og entusiastisk.

Jeg så deg og Foenix i dag, nesten garantert! Dere gikk rett forbi, men så veldig opptatt ut, og vi var på vei inn i ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så deg og Foenix i dag, nesten garantert! Dere gikk rett forbi, men så veldig opptatt ut, og vi var på vei inn i ringen.

Vet du, jeg tenkte faktisk på om det kunne være dere, men så måtte jeg skynde meg til ringen for å se hvor langt de var kommet så jeg ikke kom for sent - var litt stresset av at jeg måtte parkere lengst bort fra utstillingsplassen og hadde ring lengst bort fra parkeringsplassen, og hadde folk i andre enden av banen som jeg skulle ha hilst på, og i det hele tatt litt hektisk da, ja.

Jeg gikk i olaskjørt, med hvite legger og røde armer. Så sikkert ut som en certrosett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, gratulerer med resultatene alle sammen :D

Vet du, jeg tenkte faktisk på om det kunne være dere, men så måtte jeg skynde meg til ringen for å se hvor langt de var kommet så jeg ikke kom for sent - var litt stresset av at jeg måtte parkere lengst bort fra utstillingsplassen og hadde ring lengst bort fra parkeringsplassen, og hadde folk i andre enden av banen som jeg skulle ha hilst på, og i det hele tatt litt hektisk da, ja.

Jeg gikk i olaskjørt, med hvite legger og røde armer. Så sikkert ut som en certrosett :D

Da var det nok korrekt :D Thorvald var eneste lapphunden, så det kan ikke ha vært så mange andre om du så en lapphund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hjemme etter en kjempekoselig helg - masse kjente og ukjente folk man har pratet med (stå ved siden av do-døren gjør at man får pratet med maaaaange folk som står i do-køen!).

Lille juniortispen min Messi klinket til med cert begge dager, og sjokkerende nok BIR og BIG.2 på lørdagen! Gamlemor Milla ble BIR-veteran begge dager, 4 beste tispe på lørdag, beste tispe og BIM på søndag.

Torden i grupperingen på lørdag (og jeg var nesten sjokkert over at Messi faktisk ikke brydde seg noe særlig!) men Milla var dritredd, så jeg droppet BIS-veteran finalen. I dag var hun uplassert, og siden hun nå stiller i nærmest bikini (null underull) så var det helt greit.

Det var VARMT på lørdagen og solbrent ble man...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er hvertfall veldig fornøyd med dagens innsats :)

Vi fikk 1. premie og ble nr. 1 i klassen, av 6 som stilte i klasse 1.

Tannvis: 10

Fellesdekk: 9,5

Lineføring: 7

Dekk fra holdt: 8

Innkalling fra sitt: 9

Stå under marsj: 7

Hopp over hinder: 8

Avstandskommandering: 8,5

Helhet: 9

Totalt 167,5 poeng :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så deg og Foenix i dag, nesten garantert! Dere gikk rett forbi, men så veldig opptatt ut, og vi var på vei inn i ringen.

Hun gikk forbi oss et par ganger også... overlegen hun der, SFX, altså :getlost:

Vi stilte ikke, men Calle fikk en runde i ringen foran to dommere, hehe. De sa ikke bare negative ting om han, så vi får vel gå og stille han en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk dobbel lp, vet ikke om jeg gjør det igjen :lol: igår gikk Aida veldig bra, vi fikk skryt for raske gode momenter. Men dommeren trakk vel mye for fart syns jeg, med tanke på at det var over 30 grader i solsteiken! Vi endte på sure 158 poeng og 4plass av 14. Det føles så surt når hun gikk så bra :( idag var hun sliten, ble et par 5ere men endte utrolig nok på 2plass av 7.

Det var synd jeg ikke fikk sett dere gå, men det var veldig koselig å hilse på deg!

Vi er hvertfall veldig fornøyd med dagens innsats :)

Vi fikk 1. premie og ble nr. 1 i klassen, av 6 som stilte i klasse 1.

Tannvis: 10

Fellesdekk: 9,5

Lineføring: 7

Dekk fra holdt: 8

Innkalling fra sitt: 9

Stå under marsj: 7

Hopp over hinder: 8

Avstandskommandering: 8,5

Helhet: 9

Totalt 167,5 poeng :D

Det var innmari artig å se på dere, og grattis med velfortjent seier, dere var råflinke :D

Hun gikk forbi oss et par ganger også... overlegen hun der, SFX, altså :getlost:

Makan :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd jeg ikke fikk sett dere gå, men det var veldig koselig å hilse på deg!

Det var innmari artig å se på dere, og grattis med velfortjent seier, dere var råflinke :D

Makan :shifty:

Takk for det, det var gøy å gå også, godt at mye av nervøsiteten forsvant etter lineføringen :P Dere var også flinke da, morsomt å endelig treffe på en sonis, selv om vi ikke snakket sammen ;)

edit: ble litt rar qoute?.. jaja

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
    • Først; det er omtrent umulig å svare på om en gitt hund er overvektig, uten å se/kjenne på hunden. Så til din valp; en vekt på 2.5 kg ved 16 ukers alder er ikke mye på en dvergpuddel. Husk at en dvergpuddelhvalp kan ende opp som både toypuddel og mellompuddel når den er utvokst. Ingen oppdretter kan gi noen garanti for hvilken størrelse ( her snakker jeg om høyde, som pudler kategoriseres etter, ikke vekt), hunden ender opp med   På voksne hunder kan selv hunder med omtrent samme høyde ha ganske stor variasjon i vekt, uten at det indikerer hverken overvekt eller undervekt.
    • Det er umulig å si uten å se og kjenne på hunden. Du skal kunne såvidt kjenne konturene av ribbeina på siden, av en voksen hund. Valper kan godt være litt rundere. Med puddel er det jo også vanskelig å si fordi de kan variere veldig i størrelse. Du kan eventuelt spørre oppdretter om hvor mye søsknene veier, og hvor mye foreldrene veier som voksne. Dyrlegen vil hjelpe deg å se om han er overvektig eller ikke.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...