Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp fra Sverige - kostnader


Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

Fikk svar om at valpeprisen var inkl 25 % moms (svensk), de sa at de kunne trekke ifra den momsen, hvis de fikk kvittering fra oss på at vi betaler den norske momsen. Da vil vel prisen alt i alt blir det valpen koster i utgangspunktet? Og det er vel lovlig? Vet i hvert fall at man trekker ifra mva på varer jeg kjøper fra Sverige.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Drar opp denne litt jeg.

Jeg skjønner ikke helt det med moms i Sverige, og MVA i Norge. Om jeg har betalt svensk moms for hunden, får jeg da disse pengene igjen av tollerne i Norge? Og må jeg selv regne om de svenske kronene til norske for å vite hva jeg skal betale i tollen?

Når jeg ankommer Bergen, så går jeg på rødt i tollen. Det er alltid folk på jobb der, eller hva? Hehe, jeg burde jo vite dette jeg som jobber der :P Men jeg har gått gjennom tollen flere ganger uten at jeg har sett noen der (de sitter kanskje inni noen skjulte rom der), men så har jeg jo gått igjennom når det ikke er noen utenlandsfly som er kommet inn. Så lenge det kommer fly inn, så er vel de på plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar opp denne litt jeg.

Jeg skjønner ikke helt det med moms i Sverige, og MVA i Norge. Om jeg har betalt svensk moms for hunden, får jeg da disse pengene igjen av tollerne i Norge? Og må jeg selv regne om de svenske kronene til norske for å vite hva jeg skal betale i tollen?

Når jeg ankommer Bergen, så går jeg på rødt i tollen. Det er alltid folk på jobb der, eller hva? Hehe, jeg burde jo vite dette jeg som jobber der :P Men jeg har gått gjennom tollen flere ganger uten at jeg har sett noen der (de sitter kanskje inni noen skjulte rom der), men så har jeg jo gått igjennom når det ikke er noen utenlandsfly som er kommet inn. Så lenge det kommer fly inn, så er vel de på plass?

Jeg gikk på rødt inatt lang etter midnatt :P

Bare gå på rødt, også møter du på tollere også ordner de alt for deg :) gikk knirkefritt inatt ,frem med passet, stamtavle, alle papirer jeg hadde, kjøpskontrakt med sum(VIKTIG).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på rødt inatt lang etter midnatt :P

Bare gå på rødt, også møter du på tollere også ordner de alt for deg :) gikk knirkefritt inatt ,frem med passet, stamtavle, alle papirer jeg hadde, kjøpskontrakt med sum(VIKTIG).

Takk for svar :) Jeg kommer frem i 23-24 tiden :) Så da regner jeg med å møte på de isåfall.

Men fremdeles lurer jeg på om jeg får den svenske momsen igjen av tollerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Jeg kommer frem i 23-24 tiden :) Så da regner jeg med å møte på de isåfall.

Men fremdeles lurer jeg på om jeg får den svenske momsen igjen av tollerne?

Jeg spurte tollen om dette med åpningstider, og de sa de var åpne døgnet rundt på Gardermoen. Men du flyr kanskje direkte til Flesland? For da kan det sikkert lønne seg og sjekke åpningstider :)

Det med den svenske momsen vet jeg ikke, men si gjerne fra, for jeg skal gjøre det samme som deg om noen uker :bananas:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske tollere kan ikke ta vekk svensk momsen så vidt jeg har forstått.

Når jeg bodde i utlandet måtte vi ihvertfall innom et kontor på Gardermoen for å få fjernet norsk moms før vi reiste ut av landet. Vil tro det er noe sånt du må gjøre i Sverige, evt. om valpen selges uten moms. Men dette må du sjekke opp i svenske regler isåfall, for det er ikke sikkert oppdretter bare kan ta vekk det uten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte tollen om dette med åpningstider, og de sa de var åpne døgnet rundt på Gardermoen. Men du flyr kanskje direkte til Flesland? For da kan det sikkert lønne seg og sjekke åpningstider :)

Det med den svenske momsen vet jeg ikke, men si gjerne fra, for jeg skal gjøre det samme som deg om noen uker :bananas:

Takk for svar alle sammen! Flesland er også døgnåpent står det på nett :)

Tror jeg hører på flyplassen i Sverige når jeg ankommer der. Hvor mye er den svenske momsen på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 % av kjøpssum.

Takk! Fant nå en artikkel om at selger selv refunderte den svenske momsen når selger fikk kvittering om at man har betalt norsk moms. Så det virkelig litt stress. Vi får se hva jeg gidder å gjøre. Det er selvfølgelig kjipt å betale 2 x moms, men jeg er litt lat av meg og betaler heller mer enn å stresse..

http://www.dinside.no/828736/moms-paa-moms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...