Gå til innhold
Hundesonen.no

Sofus har spist noe han ikke skal ha... må få ham til å spy


Vala

Recommended Posts

Har snakket med dyrlegevakten, og de anbefaler at jeg lager "grøt" ut av salt og vann... og kjører i ham.... har noen andre gjort dette før???

Han har spist en pille, og den må jeg få opp igjen (iflg damen), har prøvd å stappe fingeren nedi, men det resulterte bare i at han bet meg innimellom brekningene sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få i ham salt..  sånn salt som man salter med ute.. det spyr mine av bare de sleiker på det.. ( noe de har gjort flere ganger i vinter dummingene)  

hvilken pille var det da?

En pille som går under "anti-depressiver", aner ikke om det heter noe mer finurlig enn det. Men måtte gi opp saltet etter å ha fylt to store munner på ham uten at han brakk seg...(EDIT: blandet ut med vann altså..) ga opp fordi han rett og slett ikke var til å holde i ro, og rygget fortere enn hva jeg klarte å holde tritt med. Så nå har jeg en hund som vegrer seg for å la meg nærme meg ham... Dette var nok ikke den store opplevelsen for ham gitt.

Men vetrinæren sa at hvis det ikke fikk ham til å brekke seg, så fikk jeg sørge for å få i ham MASSE mat. Så nå har han fått alt som er av pølse her i huset, pluss at skålen hans er fylt til randen med kattemat tørrfor (han har ikke samme glupske respons på sitt eget tørrfor nemlig).

Og så fikk jeg beskjed om å holde ham unna barn (!!!) ikke la ham være alene med noen små i morgen, som om han egentlig noensinne er alene med noen små da, hehe. Men allikevel, greit å vite.

Men akkurat nå sitter jeg og krisemaksimerer dette litt jeg da. Redd for at han skal se "spøkelser ved høylys dag" eller hvordan nå dette greiene funker på ham.. Akkurat nå er han super aktiv og leker med lekene sine. Sikkert storfornøyd over å få så mye digg (til tross for denne grusomme "torturen" med masse salt og greier...).

Så håper jeg at hvis han reagerer, så blir han trett og rolig.. Usj, dette var virkelig uggent. Skal ringe vetten min i morgen, og høre mer videre. Men tror nok at vetten på "krisetelefonen" sa det som var nødvendig å si.

Sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kullpiller (medisisk kull) + vann. Absorberer og minsker virkningen av medisinen hvis det ikke går alt for lang tid først. Reseptfritt. Du kan gi flere. De har det på akuttvakt for mennesker og gamle damer og mange allergikere har det ofte liggende i medisinskapet eller førstehjelpsskrin. :wink: Har hørt om folk som har gitt vanlig kull ved pilleforgiftning/overdosering også, men vet ikke hvor sundt det er. (?) Ville vurdert det først hvis det var noe farligere han har spist.

Veisalt kan gi nye skader, bl.a på nyrer. I store doser påvirker det (salt) sentralnervesystemet og er ordentlig farlig.

Tror ikke han kan få halluser av antidepressiva da.. :( Men tror det kan påvirke humør, form, våkenhet og kroppsfunksjonene (tarm osv), spørs hvilken virkemåte den har/ hvilken type antidepressiva. Det er flere ulike virkningsveier. Det skal en del til og ta farlig overdose med de mest vanlige antidepressiva, så det er nok ingen fysisk fare med han. Men logisk det med barna da, hvis han skulle bli irritabel eller engstelig. De vanligste antidepressiva bruker også en periode før de virker noe særlig på psyken, bare får de kroppslige bivirkningene først :( Lykke til. Går sikkert fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kullpiller (medisisk kull) + vann. Absorberer og minsker virkningen av medisinen hvis det ikke går alt for lang tid først. Reseptfritt. Du kan gi flere. De har det på akuttvakt for mennesker og gamle damer og mange allergikere har det ofte liggende i medisinskapet eller førstehjelpsskrin. :wink: Har hørt om folk som har gitt vanlig kull ved pilleforgiftning/overdosering også, men vet ikke hvor sundt det er. (?) Ville vurdert det først hvis det var noe farligere han har spist.

Veisalt kan gi nye skader, bl.a på nyrer. I store doser påvirker det (salt) sentralnervesystemet og er ordentlig farlig.

Tror ikke han kan få halluser av antidepressiva da.. :D Men tror det kan påvirke humør, form, våkenhet og kroppsfunksjonene (tarm osv), spørs hvilken virkemåte den har/ hvilken type antidepressiva. Det er flere ulike virkningsveier. Det skal en del til og ta farlig overdose med de mest vanlige antidepressiva, så det er nok ingen fysisk fare med han. Men logisk det med barna da, hvis han skulle bli irritabel eller engstelig. De vanligste antidepressiva bruker også en periode før de virker noe særlig på psyken, bare får de kroppslige bivirkningene først :D Lykke til. Går sikkert fint.

Ja, dette vet jeg også. Men var veldig usikker på hvordan dette ville virke på en hund på noen og tyve kilo når dette er beregnet på voksne mennesker. Det blir vel noe ala bruk med valium som beroligende til katter (har bare hørt at katter har fått det, men sikkert hunder også). Da er det jo de som administrerer selv til dyrene sine UTEN å tenke på vekt o.l. Og det er veldig risikabelt iaf!

Men uansett, takker til alle dere som svarte! "Utesalt" ideen til Kine Helen syntes jeg hørtes littegranne skummel ut, men hadde ikke sånt "for hånden" okke som ;-)

Jeg har ikke merket noe som helst forskjell på Sofus. Det eneste var at han vekket meg i fire tiden i natt fordi han måtte ut å tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiissssssssssssssssssssssssssssssssssse, hehe... men DET var jo ingen bombe med alt det saltet han hadde innabords! Så han tisset og tisset og jeg sto og sjanglet av tretthet. Så var det inn igjen, og han gikk å la seg. Ellers idag, så er han sitt gamle, energiske jeg igjen :D Det kan jo være litt slitsomt, men er definitivt å foretrekke etter gårsdagens "stjeling".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra å høre :D . Har også en "stjeler" og må ta både det ene og andre ut av munnen hennes....

Vi får satse på at de "vokser det av seg"....(ja, særlig....)

:P

:D:D:D:D:P

Hehe, det tenkte jeg også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...