Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundepass/Kennel, Oslo


tuppetroll
 Share

Recommended Posts

Jeg har akkurat fått ny jobb. I den nye jobben vil jeg tidvis måtte reise noe i løpet av uken og typisk være borte på kurs/seminar i to dager sammenhengende. Jeg synes at det å sette hunden på kennel i to dager ukentlig/annenhver uke blir trist for henne (og i lengden veldig dyrt for meg). Derfor lurer jeg på om noen her kjenner til noen private som kunne tenke seg å ha en lånehund på litt fast basis. Reisingen min vil variere fra uke til uke, og i perioder vil jeg kunne jobbe normalt og ha god tid til Ace.

Hunden, Ace, er en veldig uproblematisk og snill tervuerentispe. Hun ble 7 år i mars, er godt oppdratt og slapper av når hun er alene hjemme. Hun er veldig glad i kos, mennesker og andre hunder. Håpet er å finne en person/familie som liker å låne henne, sånn at det ikke føles som en byrde verken for dem

eller Ace, og jeg vet at hun har det godt. Jeg er selvsagt innstilt på å betale for hjelpen, men håper å kunne finne noen som nøyer seg med en mer symbolsk sum enn hva en proff kennel vil ta for det.

Ta gjerne kontakt, enten i tråd eller på pm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva du tenker ift. "symbolsk sum", men om du kunne tenke deg å betale 200 kr/døgnet så kan jeg absolutt anbefale en familie på Bøler. Flinke, hyggelige hundemennesker uten egne hunder selv (hadde det hvertfall ikke i oktober). De passer forskjellige hunder med ujevne mellomrom, og hadde blant andre hunden min på overnatting 3-5 netter i uka i 10 mnd. i fjor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva du tenker ift. "symbolsk sum", men om du kunne tenke deg å betale 200 kr/døgnet så kan jeg absolutt anbefale en familie på Bøler. Flinke, hyggelige hundemennesker uten egne hunder selv (hadde det hvertfall ikke i oktober). De passer forskjellige hunder med ujevne mellomrom, og hadde blant andre hunden min på overnatting 3-5 netter i uka i 10 mnd. i fjor :)

Send meg gjerne en pm med litt mer info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hadde jeg stolt litt mer på at A er bedre hadde jeg tilbudt meg med en gang. Herlige fine Ace! Det hadde vært en perfekt "prøveklut" mtp allergien og jeg har jo etterhvert blitt litt kjent med rasen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hadde jeg stolt litt mer på at A er bedre hadde jeg tilbudt meg med en gang. Herlige fine Ace! Det hadde vært en perfekt "prøveklut" mtp allergien og jeg har jo etterhvert blitt litt kjent med rasen :P

Hehe. Om du har lyst til å teste kan du gjerne få låne henne noen timer en dag, uavhengig om jeg er borte på jobb eller ikke. Venter du et par uker er hun så nedrøyta som hun kan bli også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man får kennelplass på trivelige pensjonater/kenneler fra kr 200-250 så synes jeg kr 200,- for privat pass er dyrt jeg. Men det er kanskje meg.

Er tilbøyelig til å være enig i det.

Men hvis man snur det rundt: hvis man får privat pass til 200, hvorfor betale det samme eller litt mer for kennel?

Det kommer vel helt an på hjemmet og kennelen, tenker jeg. Hvis kennelen er bra lider de ingen nød av å være der heller. For Ace sin del ville jeg gjerne funnet et sted der hun trivdes, og så må nesten økonomi være pri 2. Reisevei vil også ha litt å si her, da jeg antagelig ikke kommer til å ha bil.

Belgerpia - hvilke kenneler vet du om som er trivelige og ligger på det prisnivået?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Er tilbøyelig til å være enig i det.

Det kommer vel helt an på hjemmet og kennelen, tenker jeg. Hvis kennelen er bra lider de ingen nød av å være der heller. For Ace sin del ville jeg gjerne funnet et sted der hun trivdes, og så må nesten økonomi være pri 2. Reisevei vil også ha litt å si her, da jeg antagelig ikke kommer til å ha bil.

Belgerpia - hvilke kenneler vet du om som er trivelige og ligger på det prisnivået?

Per og Pias hunde- og kattepensjonat - ligger i Hobøl, har vel kr 220,- pr døgn.

Ringnes Hundepensjonat - 220,- pr døgn. Sistnevnte får veldig mye skryt av folk jeg kjenner som har hatt hundene sine der. Jeg har inntrykk av at de er supertrivelige med hundene og at hver og en blir "sett" om du skjønner. Husverten min bruker de, og Zantos elsker å være der.

Klart, disse ligger jo litt utenfor Oslo da, og kanskje ikke så lett å komme til, men samtidig så er det vel samme problemet uansett nesten.

Du har også Gardermoen hunde- og kattehotell - de henter og bringer på flyplassen, men den tjenesten er dyr. - Pris pr. døgn er imidlertid kr 250,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per og Pias hunde- og kattepensjonat - ligger i Hobøl, har vel kr 220,- pr døgn.

Ringnes Hundepensjonat - 220,- pr døgn. Sistnevnte får veldig mye skryt av folk jeg kjenner som har hatt hundene sine der. Jeg har inntrykk av at de er supertrivelige med hundene og at hver og en blir "sett" om du skjønner. Husverten min bruker de, og Zantos elsker å være der.

Klart, disse ligger jo litt utenfor Oslo da, og kanskje ikke så lett å komme til, men samtidig så er det vel samme problemet uansett nesten.

Du har også Gardermoen hunde- og kattehotell - de henter og bringer på flyplassen, men den tjenesten er dyr. - Pris pr. døgn er imidlertid kr 250,-

Enig at det er billig, men ingen av delene kan strengt tatt betraktes som i Oslo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Enig at det er billig, men ingen av delene kan strengt tatt betraktes som i Oslo :)

Nei, sorry - men samtidig så er det kenneler som brukes ganske mye av Oslofolk altså :)

Men skal du ha hund på kennel i Oslo så koster det fra 300 og oppover liksom, alt ettersom hvor populært det - og da er det jo rimelig med kr 200,- pr. døgn i privat pleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nå egentlig betalt mer for at hunden min skulle hatt privatpass, enn at den skulle stått i en hundegård på en kennel. Men det er nå meg...

Jeg også. Men jeg skjønner jo hvorfor det har vært så dårlig betalt å passe bikkjene til folk i ukesvis, det er jo selvsagt fordi de hadde hatt det bedre på kennel :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Ace hadde stresset mindre i et privat hjem enn på kennel, og særlig om jeg hadde funnet et fast sted. Ser at det ikke kommer tydelig nok frem av innleggene mine over. Jeg er ikke gjerrig, og betaler det det koster. Tanken min var i utgangspunktet å finne en familie/et sted som kunne avlaste litt, sånn at jeg ikke alltid må spørre venner dersom jeg må reise endel i jobben. Vær snille å vend tilbake til konkrete tips fremfor diskusjon/utsagn om hva som er gunstigst av kennel vs privathjem og hva som er sømmelig pris. De tingene der ordner seg med det rette passestedet uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun går med Tinka, kan hun i hverfall ha en kriseløsning her. Nå bor vi i blokk og jeg orker ikke bjeffing. Sikkert ikke naboene heller :) Så hvis hun er stille og kan være alene hjemme en vanlig arbeidsdag sammen med de to som bor her fast, er det da ikke noe problem, sånn en gang i blandt. Vil ikke ha penger, men heller en gjentjeneste, hvis jeg skulle trenge det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...