Gå til innhold
Hundesonen.no

Reise på ferie uten pelsdotten...


AndreaR
 Share

Recommended Posts

Ja, da blir det mest sansynlig tur til Thailand på meg og familien til jul ;)

Det blir da første gang jeg reiser ifra den lille søte pelsdotten min for mer en en helg, for jeg skal være borte it hele 3 uker.

Flere familier som er venner av oss har sagt at de kan passe han, noe som jeg er veldig glad for siden jeg er opptatt av at han har det bra og er hos noen han kjenner, men samtidig ikke blir helt "uavhengig" hvis det gir noe mening.

Er det fler her inne som har reist fra valpen sin på ferie i mer enn en uke?

Hvordan var gjennsynsgleden?

Han har bodd hos oss i snart et år nå, og jeg har blitt veldig glad i han på kort tid, og tror nok det blir hardest for meg når jeg skal reise :P

Gjerne fortell hvordan du opplevde det å reise, og hvordan det var nor du kom hjem til valpen/hunden igjen :)

Håper på svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var bekymret for hvor mange unoter hundene ville få etter besøk hos andre. Heldigvis var hundepasserene veldig lik meg med tanke på oppdragelse og alt, så det gikk greit. Men, jeg har problemer med å slippe kontrollen over hundene. Det er mine hunder, mitt ansvar, og tenk om noe skulle skje mens de var med andre.

Jeg må innrømme at å komme hjem, det var deilig. Selv om jeg hadde hatt en super ferie og alt det der.
Jeg merker også at jeg er mer bekymret for den ene enn den andre. Har min favoritt blandt de to faktisk.

Dyra ble elleville da de hørte bilen min, så gjensynsgleden var stor :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fler her inne som har reist fra valpen sin på ferie i mer enn en uke?

Hvordan var gjennsynsgleden?

Han har bodd hos oss i snart et år nå, og jeg har blitt veldig glad i han på kort tid, og tror nok det blir hardest for meg når jeg skal reise :P

Hvis han allerede har bodd hos dere i et år og det er et halvt år til turen er han ikke akkurat valp lenger når han settes bort. :)

Jeg har reist fra begge hundene mine for å dra på ferie flere ganger. De får være hos folk som jeg stoler på og hvor hundene har det fint. Labradoren har vært på kennel noen ganger også (litt forskjellige kenneler med litt forskjellige erfaringer, nå har vi funnet en som er helt fantastisk og hvor hun har det helt strålende). Det går alltid bra. Jeg syns det er deilig med litt hundepause, men når jeg kommer tilbake er jeg glad for å se hundene igjen og veldig motivert for å komme i gang med trening og turer igjen. Men jeg tror ærlig talt at det er helt sunt og fint for både hund og eier å få litt miljøskifte og pause fra hverandre i blant. :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte bort Chilli i nesten tre uker til SiriE her inne. Og SiriE fikk lov til å trene (hun deltok til og med på sonenmesterskapet med Chilli) og generelt gjøre hva hun måtte ønske, da jeg stolte på henne og vet vi tenker relativt likt når det kommer til trening og hundehold. Og det gikk kjempefint. Hun var helt seg selv når vi møttes igjen, og alt var som normalt. Og nøler ikke med å gjøre det igjen :)

Nå har jeg et ganske avslappet forhold til å reise fra hunden, da jeg syns det er veldig behagelig med skikkelig hundefri ferie :) og føler jeg trenger det også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå studerer jeg i utlandet mens hundene bor hjemme hos familie i Norge, så det blir ikke helt det samme. Gjensynsgleden er i alle fall STOR, og det er jo koselig. :ahappy: Har også sendt fra meg hunder på kennel noen ganger, og det har gått helt fint. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min setter-berte bor hos oppdretter så lenge jeg er indisponert pga sykehus- innleggelser og operasjoner. De tok imot henne i påska oc skal ha henne til nærmere jul. Hun hadde ikke glemt meg da jeg traff henne etter to mnd -ble ekstatisk av glede og lå pal m hodet sitt i fanget mitt de to timene jeg var på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal la valpen min være hjemme hos min mor i to uker i sommer. Skal på lang fjelltur så bare eldste bikkja som kan være med. Jeg tror det kommer til å gå fint men er litt bekymra for vekta hennes. Liker ikke tanken på at hun kommer til å vokse mye i løpet av den tiden heller..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe problem med å reise på turer uten hunden min. Jeg synes faktisk det er litt godt med hundefri innimellom. Sist jeg var borte fra han var det bare 3 dager, men det var verdt det, for jeg hadde det veldig fint der jeg var. Så jeg er ikke noe hønemor når det gjelder å sette bort hunden. Han var også på kennel en ukes tid, hvor han storkoste seg og jeg hentet hjem en veldig sliten hund den gangen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var bekymret for hvor mange unoter hundene ville få etter besøk hos andre. Heldigvis var hundepasserene veldig lik meg med tanke på oppdragelse og alt, så det gikk greit. Men, jeg har problemer med å slippe kontrollen over hundene. Det er mine hunder, mitt ansvar, og tenk om noe skulle skje mens de var med andre.

Jeg må innrømme at å komme hjem, det var deilig. Selv om jeg hadde hatt en super ferie og alt det der.

Jeg merker også at jeg er mer bekymret for den ene enn den andre. Har min favoritt blandt de to faktisk.

Dyra ble elleville da de hørte bilen min, så gjensynsgleden var stor :)

Da er jeg kanskje litt like deg der ;)

Hvis han allerede har bodd hos dere i et år og det er et halvt år til turen er han ikke akkurat valp lenger når han settes bort. :)

Jeg har reist fra begge hundene mine for å dra på ferie flere ganger. De får være hos folk som jeg stoler på og hvor hundene har det fint. Labradoren har vært på kennel noen ganger også (litt forskjellige kenneler med litt forskjellige erfaringer, nå har vi funnet en som er helt fantastisk og hvor hun har det helt strålende). Det går alltid bra. Jeg syns det er deilig med litt hundepause, men når jeg kommer tilbake er jeg glad for å se hundene igjen og veldig motivert for å komme i gang med trening og turer igjen. Men jeg tror ærlig talt at det er helt sunt og fint for både hund og eier å få litt miljøskifte og pause fra hverandre i blant. :P

Haha, ja han er født i august så da har han jo bodd hos oss i et år når vi reiser :P Han pleier å bli veldig glad når han ser oss, om vi har vært borte lenge eller ikke. Det er vel kanskje sunt med en pause fra hverandre iblandt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe særlig glad i å reise fra bikkjene. Jeg ville ha med kompis på ferie tur til hjemlandet til samboeren min i fjor sommer. Siden vi skulle være på besøk der i to uker. Men jeg ble kraftig nedstemt. De første dagene synes jeg var forferdelige og dro med meg mobilen over alt i tilefelle noe skulle skje med han. Men så ble det helt ok, og jeg koste meg veldig. Rart å ikke ha noen som vi MÅ hjem til og sånn.. Gjensynsgleden var stor :)

Vi drar nok uten i år også... Hjelp.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi passet en setter for noen venner, der skulle reise langt vekke..... Vi ble enige om, hvilke regler der gjaldt for hunden, noenlunde oppleg mht rutiner vedrørende mat med videre. Vi koste oss, hunden ble fort en del av familien, men rørende var det å se gjensynsgleden med eieren..

Da de var på vei ut døren med bur, skåler og annet stash, snudde han og løp til meg, danset lidt, logret og fulgte da med sin familie.... :wub: Som om, han bare nett skulle si takk...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...