Gå til innhold
Hundesonen.no

Dekken til border terrier?


Recommended Posts

Hei! Nå er det ikke sesong for det enda, men min terrier begynner å bli litt mindre barsk med årene, og til kalde kvelder tror jeg det kan være lurt å skaffe et dekken til han :) Hunden min har både god underull og vannavstøtende dekkpels, men ved mange kuldegrader eller for lavt tempo blir han likevel kald. Det viktigste er at han holder varmen bedre uten at det hemmer bevegelsesfriheten hans. Det hadde også vært fint om det kunne bli brukt både i tørrvær og ved nedbør.

Jeg vet lite om hva som er viktig å tenke på med dekken til hund og hva slags alternativer som finnes - forslag eller innspill? Dersom noen har et dekken de er fornøyd med er det bare å rope ut :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Back on track eller dekken fra Høøks.no, jeg ville hatt et regndekken og et til når det er tørt (da bruker jeg enten back on track eller fleece dekken fra borjes-tingsryd.se, helt utrolig gode fleecedekken som tåler en trøkk).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fan av Back on Track og Hurtta. Broren min har Border Terrier x 2 og bruker Hurrta Pro vinterdekkenet i strl 42. Tror egentlig den strl er til dachs ol men veldig fin passform for gutta hans iallefall. Synes Hurrta er supert til turer i all slags vær. BOT dekkenet, bruker jeg mest til ventetid på agility konkurranser og bil ligging:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker back on track og hurtta vinterdekken til mine dvergpinschere. Fornøyd med begge to.

Back on track eller dekken fra Høøks.no, jeg ville hatt et regndekken og et til når det er tørt (da bruker jeg enten back on track eller fleece dekken fra borjes-tingsryd.se, helt utrolig gode fleecedekken som tåler en trøkk).

Jeg er veldig fan av Back on Track og Hurtta. Broren min har Border Terrier x 2 og bruker Hurrta Pro vinterdekkenet i strl 42. Tror egentlig den strl er til dachs ol men veldig fin passform for gutta hans iallefall. Synes Hurrta er supert til turer i all slags vær. BOT dekkenet, bruker jeg mest til ventetid på agility konkurranser og bil ligging:-)

Tusen takk for svar! Jeg tror jeg skal slå til med et hurtta vinterdekken snart jeg! En ting jeg glemte å nevne i startinnlegget er at hunden min har en gammel skade i kneet som gjerne blir litt værre når det er kaldt ute, så det er fint at dekkenet går litt langt bak og ned - men uansett regner jeg med at det hjelper noe med en generell varmere kropp også. Skal titte rundt litt til, så hvis noen andre har standpunkter er jeg glad for all hjelp :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...