Gå til innhold
Hundesonen.no

Essential foods - finnes dette i Norge?


Mew
 Share

Recommended Posts

Hei.

Valpen vi skal hente om små fire ukers tid fodres med essential foods "beginning" - large breed og jeg får selvfølgelig noet med fra oppdretter. Men har googlet dette produkt og finner ingen forhandler i Norge. Noen som vet :icon_confused:

Lenke til produktet er her

Om det ikke kan skaffes, kan jeg jo langsomt introduksere ny mat i den mat jeg fikk med fra oppdretter i så fald. Noen forslag til et bra alternativ for et kjapp voksende fuglehund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taste of the Wild er det som ligner mest, og du trenger ikke varsom overgang iom at de har veldig like ingredienser. Du trenger ikke tenke på om det skal være valpefôr eller voksen, ta den "smaken" du tror hunden vil like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med en brå overgang på valpen rett etter jeg henta den da den nesten ikke ville spise :-) Jeg byttet da fra Eukanuba til Royal Canin og foret med 50/50 i tre dager før det ble 100% RC.

Du kan jo bruke det du får med fra oppdretter til å blande ut i overgang mot et for de har i Norge? :-)

Det er mange for å velge i. Så du må nok bare finne et du får tak i og "liker" :-) Du har hill's science plan, royal canin, eukanuba, pro plan, spesific, mera dog, brit, labb, lone star osv osv.

Jeg skal ha min over på mera dog nå :-) Så bare å velge seg et valpefor å prøve deg frem. Kan være du skal bruke høyenergifor når den er voksen og du er veldig aktiv? Vet mange bruker RC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to.... Tar en tur i dyrebutikk og snakker lidt med de i butikken.... Dette går sikkert greit med for-bytte. Stresser nok bare lidt, når jeg leser lidt for mye om foring både her på hundesonen og ikke mindst på hunde-forum.dk :huh: Ønsker jo å gjøre det rigtige samtidig med, at om hunden ikke er spesiel "mage"-sensitiv, er der vel ingen grunn til å kjøpe det mest avanserte hundefor (om jeg sikrer meg, at han får dekket sine behov).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...