Gå til innhold
Hundesonen.no

OBI, nye lydihetsklasser (splittet fra Tittel-opprop? (LP1, LP2, LP3)


borderen
 Share

Recommended Posts

Guest Michellus

Jeg er litt delt jeg. Det hadde ikke gjort meg noe om LP-programmet hadde blitt til OB (hehehhehe, ob :P *barnslig*), men helt enig i at dette kanskje er litt vanskelig for de som bare vil konkurrere innimellom for moro skyld, Det virker jo vanskeligere enn LP1 liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at det første jeg tenkte på også var "Hva med rekrutteringen?" for den synes jeg kunne vært bedre bare i dag, men å gjøre den laveste klassen vanskeligere vil nok neppe gi økt rekruttering :-/

Og i min del av landet er det lite eller ingen rallymiljø, ikke er jeg interessert i å gå rally heller :-) Jeg vil gå lp. men hvordan blir det med dem som har opprykk til klasse 3? er de plutselig i elite?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok helt sikkert en rekruttklasse i tillegg, får vi håpe. Men spent på hva de gjør med de med opprykk ol. Hvilke klasser de "fører" deg over på.

Jeg bryr meg ikke sååå mye om endring, så lenge jeg slipper å gå en klasse med tannvisning igjen :innocent::whistle:

Endret av Monica
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan snakke for meg selv da, og hvis dette hadde vært igang nå hadde ikke vi vært i nærheten av en debut. Dette også med endel av de vi trener med. Vi trener, og noen av de har begynt å konkurrere for morro. Det er ingen jeg trener med som vil bli verdensmester. Men vi vil bare ha det gøy med hunden våre og andre med samme interesse, og å ha noe å trene mot. Og her er det snakk om raser man ikke ser så ofte i høyere LP klasser. For oss er iallefall ruta og apport vesentlig vanskeligere enn de øvelsene vi har i klasse 1 nå.

red: Er avstanden i avstandskommanderinga større også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare på mobil denne uka, så får ikke undersøkt så mye, men jeg mener bestemt at de utarbeider en rekruttklasse som skal likne lp1 og være ganske lett. Jeg synes mange av endringene er bra. De gir en naturlig overgang oppover i klassene, hvilket gjør det mye lettere å starte i ny klasse :) dessuten kan man starte i alle fci-land også i de lavere klassene. uten at man må lære deg et nytt program!

Obi3 = elite, så da må vel obi2 tilsvare lp3, obi1 lp2 og rekrutt lp1. Det blir nok ikke så revolusjonerende endringer, annet enn noen sammensetninger av momenter som blir annerledes.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare på mobil denne uka, så får ikke undersøkt så mye, men jeg mener bestemt at de utarbeider en rekruttklasse som skal likne lp1 og være ganske lett. Jeg synes mange av endringene er bra. De gir en naturlig overgang oppover i klassene, hvilket gjør det mye lettere å starte i ny klasse :) dessuten kan man starte i alle fci-land også i de lavere klassene. uten at man må lære deg et nytt program!

Obi3 = elite, så da må vel obi2 tilsvare lp3, obi1 lp2 og rekrutt lp1. Det blir nok ikke så revolusjonerende endringer, annet enn noen sammensetninger av momenter som blir annerledes.

Men hvor mange av Ola Nordmann bryr seg døtten om å starte i andre land?

Men som jeg skrev- helt tydelig at det her fokuseres på elite folk og ikke den vanlige hundeeier med famliehunden som vil ta steget videre fra bronsemerket.

Trist for sporten synes jeg. Jeg er medlem av 2 lokale hundeklubber og det er kun meg som konkurrerer lydighet. Om det obi greiene kommer kan jeg bare se langt etter å få med meg noen i fremtiden. Ruta, avstanden med 5-6m? og apport er for mange vanskelige øvelser..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mange av Ola Nordmann bryr seg døtten om å starte i andre land?

Men som jeg skrev- helt tydelig at det her fokuseres på elite folk og ikke den vanlige hundeeier med famliehunden som vil ta steget videre fra bronsemerket.

Trist for sporten synes jeg. Jeg er medlem av 2 lokale hundeklubber og det er kun meg som konkurrerer lydighet. Om det obi greiene kommer kan jeg bare se langt etter å få med meg noen i fremtiden. Ruta, avstanden med 5-6m? og apport er for mange vanskelige øvelser..

Hva er problemet? Nå har det blitt sagt ihvertfall to ganger at det antakeligvis blir en rekruttklasse også, ettersom OBI1 er tilsvarende nært dagens LP2, for at man skal kunne ha en tilsvarende LP1-klasse.

Jeg ser ikke noe problem, så er det nok en unnskyldning for folk til å ikke starte? Bare sånn for å ha en unnskyldning...

Er det ikke bra at man kan ha mulighet til å starte i andre land, med samme øvelser og regler? Er det ikke bra at man kan FÅ den muligheten, istedet for å se det negative for at akkurat "du" ikke har de planene?!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mange av Ola Nordmann bryr seg døtten om å starte i andre land?

Men som jeg skrev- helt tydelig at det her fokuseres på elite folk og ikke den vanlige hundeeier med famliehunden som vil ta steget videre fra bronsemerket.

Trist for sporten synes jeg. Jeg er medlem av 2 lokale hundeklubber og det er kun meg som konkurrerer lydighet. Om det obi greiene kommer kan jeg bare se langt etter å få med meg noen i fremtiden. Ruta, avstanden med 5-6m? og apport er for mange vanskelige øvelser..

Men man har ruta, apport og avstand på 5-6 meter (tidligere 10m) i lp2 idag også. Lp-programmet ble endret for et par år siden for å rette det mer mot elite og rekrutteringen ble ikke noe dårligere etter det? Det er jo veldig liten forskjell, når man husker at obi1 = lp2 og at vi vil få et eget rekrutt/lp1-program i tillegg til obi
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...