Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonenmesterskapet 2013 - Resultater side 36


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 756
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tusen takk for et helt fantastisk stevne, AnetteH, og alle andre som bidro til alt dette Jeg er selvfølgelig superstolt av samboeren og Cita som dro i land førsteplassen i rekrutt! Cita kan ha e

Er ikke så veldig superanonym, men hadde faktisk glemt det, men så fant jeg meg selv gitt :-D

Posted Images

Går det an å ha Aiko i rekrutt også? :P Eller hvordan var reglene? Kan jeg belønne mellom øvelsene i klasse 1?

Lov å belønne mellom hver øvelse ja. Annet: bruk av langline på enkeltdekk og innkalling er tillatt, men det vil da ikke gis høyere karakter enn 7.

hihihi, mye spørsmål fra denne jenta, men er det lov å melde på i to klasser med samme bikkja? :innocent:

Ja :)

Issi ble nr 2 i klasse 1 ifjor og vant kl2 :P Går så fint så :aww:

Hm. Lurer på å stille rekrutt med Nuka jeg kanskje. Hun er kul å trene med. Da må vi legge oss i selen å trene mer ihvertfall!

Bare å si ifra om du vil trene :D

Imorgen kommer rosettene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, for der gjelder vanlig reglement. Du får null i øvelser om du belønner i øvelsen. Mellom øvelsene kan du jo belønne med deg selv, klappe, prate med hunden ol, men ikke godbiter/lek/ekstrem herjing.

Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke er lov til å belønne med det hunden liker best mellom øvelser på uoffisielle konkurranser, og har aldri skjønt det. Hele poenget med å gå uoffisielt er å gjøre det til en mer uhøytidelig og lettere gjennomførbar konkurranse nettopp for å forberede ekvipasjen til ordentlig konkurranse (om det er målet). For meg er det helt poengløst å melde på og bruke penger på uoffiselle konkurranser når de likevel er identiske med offisielle, så jeg har åpenbart misforstått her, da jeg trudde SM faktisk VAR uoffisielt, og ikke som "alle andre".

Da trekker jeg Aiko fra lp.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du slrev lenger opp at det var lov å belønne melllom nemlig:p (ditt svar til sec)

Jeg leste bare rekrutt/leste for fort.

Grunnen til at det har blitt slik sec er fordi vi startet det slik. Reglene er ikke endret siden Benedicte startet det. Og om jeg kan belønner mellom alle øvelsene så kan jeg jo gå klasse 3 istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det har blitt slik sec er fordi vi startet det slik. Reglene er ikke endret siden Benedicte startet det. Og om jeg kan belønner mellom alle øvelsene så kan jeg jo gå klasse 3 istedenfor.

For all del, jeg har som sagt bare misforstått. Men det er ikke noe poeng for meg å starte vanlig lp når bikkja er så gøyal som hun er. :P Jeg hadde håpa å kunne bruke SM som en mulighet til å få inn litt konkurranseerfaring OG samtidig belønne henne når hun er flink, men det er dessverre helt umulig å få reell konkurranseerfaring når ingen tillater belønning mellom øvelsene, uansett hvor uoffiselt det er. Og det er ganske stor forskjell på klasse 1, 2 og 3 mtp belønningsbehov, vil jeg si. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, jeg har som sagt bare misforstått. Men det er ikke noe poeng for meg å starte vanlig lp når bikkja er så gøyal som hun er. :P Jeg hadde håpa å kunne bruke SM som en mulighet til å få inn litt konkurranseerfaring OG samtidig belønne henne når hun er flink, men det er dessverre helt umulig å få reell konkurranseerfaring når ingen tillater belønning mellom øvelsene, uansett hvor uoffiselt det er. Og det er ganske stor forskjell på klasse 1, 2 og 3 mtp belønningsbehov, vil jeg si. ;)
Du kan jo gå for å vinne rekrutt ;-)

Forstår meningene dine men man kan jo evnt se om regler til neste år om mange ønsker det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gå for å vinne rekrutt ;-)

Forstår meningene dine men man kan jo evnt se om regler til neste år om mange ønsker det.

Haha, målsetninga var aldri å vinne noe som helst, men takk for tilliten! :D Jeg har kjent litt på det, og jeg vil gjerne gå lp1, men belønne mellom øvelsene, og heller ta alle nullene for det, så lenge vi faktisk gjennomfører programmet uten noen gøyalheter fra trollbollas side. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, målsetninga var aldri å vinne noe som helst, men takk for tilliten! :D Jeg har kjent litt på det, og jeg vil gjerne gå lp1, men belønne mellom øvelsene, og heller ta alle nullene for det, så lenge vi faktisk gjennomfører programmet uten noen gøyalheter fra trollbollas side. :)
Ja skulle til å foreslå det. Jeg har jo gjort det på offisielle konkurranser også. Du vil jo uansett få en tilbakemelding da på øvelsen selvom arket sier null :-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ALLE startene skal belønne ordentlig på hver enkelt øvelse så blir vi vel egentlig aldri ferdig vel?

Hva mener du er "ordentlig" belønning egentlig? Tru meg, det tar mye lengre tid å rose, klappe og få bikkja til å hoppe ellevilt opp på fører sånn mange belønner, enn å la bikkja få en kjapp slikk av en mini leverposteiboks før en får videre. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du er "ordentlig" belønning egentlig? Tru meg, det tar mye lengre tid å rose, klappe og få bikkja til å hoppe ellevilt opp på fører sånn mange belønner, enn å la bikkja få en kjapp slikk av en mini leverposteiboks før en får videre. :P

Nå tenker jeg ikke ensidig på hvordan du belønner da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenker jeg ikke ensidig på hvordan du belønner da ;)

Nei, selvsagt ikke, er derfor jeg spurte hva DU mente var "ordentlig" belønning. ;)

Edit: For meg er det innlysende at en ikke kan herje banen rundt med et kampskinn mellom hver øvelse sånn mtp tida som skal brukes, men dersom det er gjengs belønningsmetode, så bør det nok evt komme noen restriksjoner, ja. :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :)

Issi ble nr 2 i klasse 1 ifjor og vant kl2 :P Går så fint så :aww:

Herlig, supert! Dagsformen på den bikkja er litt fullstendig uforutsigbar altså...

Sender deg en PM i morgen om betaling i tillegg til den som allerede er sendt! :D

---------------------

Ordentlig belønning for Bonnie er å få trødd en leverbit ned i halsen. Kanskje løpe etter en ball hvis hun føler for det liksom :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvsagt ikke, er derfor jeg spurte hva DU mente var "ordentlig" belønning. ;)

Edit: For meg er det innlysende at en ikke kan herje banen rundt med et kampskinn mellom hver øvelse sånn mtp tida som skal brukes, men dersom det er gjengs belønningsmetode, så bør det nok evt komme noen restriksjoner, ja. :teehe:

Lek er ett ganske naturlig belønningsmønster ja :)

Erfaringen min er at klubbmesterksap/gjennomkjøringer med belønning tar opp mot en halvgang så lang tid pr ekvipasje, og er vi mange nok som skal gjøre det så ender vi med å holde på til langt ut på kvelden.

Itilegg så kan bruk av godbiter føre til at de ligger strødd litt her og der, noe som ikke er ideelt for de neste ekvipasjene som skal ha utsendinger, søksøvelser o.l.

Endret av Jonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lek er ett ganske naturlig belønningsmønster ja :)

Erfaringen min er at klubbmesterksap/gjennomkjøringer med belønning tar opp mot en halvgang så lang tid pr ekvipasje, og er vi mange nok som skal gjøre det så ender vi med å holde på til langt ut på kvelden.

Itilegg så kan bruk av godbiter føre til at de ligger strødd litt her og der, noe som ikke er ideelt for de neste ekvipasjene som skal ha utsendinger, søksøvelser o.l.

Enig, samme sak (med godbitene) gjelder jo også på utstilling. Jeg kan med andre ord med god samvittighet fortsette å sutre om å få belønne, da jeg bruker ca 3 sek på å gi henne et sleik på leverposteien som ikke havner noen andre steder. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke er lov til å belønne med det hunden liker best mellom øvelser på uoffisielle konkurranser, og har aldri skjønt det. Hele poenget med å gå uoffisielt er å gjøre det til en mer uhøytidelig og lettere gjennomførbar konkurranse nettopp for å forberede ekvipasjen til ordentlig konkurranse (om det er målet). For meg er det helt poengløst å melde på og bruke penger på uoffiselle konkurranser når de likevel er identiske med offisielle, så jeg har åpenbart misforstått her, da jeg trudde SM faktisk VAR uoffisielt, og ikke som "alle andre".

Da trekker jeg Aiko fra lp.

Dette er grunnen til at jeg dropper SM. Skal jeg starte uoff så er det for å kunne motivere bikkja litt ekstra, og det pleier man å kunne gjøre på uoff. Betyr ikke at man tar helt av med belønning og bruker lang tid på det - da gjør man seg nelv en bjørnetjeneste mtp konkurranser senere. Men mitt poeng for uoff er treningen, det å kunne gi litt ekstre for hunden min, og ikke målet om å vinne.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Sandra og Monica! Det kan da ikke være noe problem å bare åpne for å være lov å gi en godbit eller to mellom øvelsene vel?

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Synes du da det er rettferdig å bli slått av en som belønner? Jeg kan som sagt dra Issi veldig mye lengre om jeg belønner. Men da blir det jo ikke stevne som så dann. Gått uoffisiell klubb mesterskap i flere klubber og det var ingen belønning der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det virkelig skal gå i tenkeboksen det med å bruke belønning.

Det er mulig det blir for kort varsel nå for noen med endring i reglene, men kan man ikke si at til neste år så er belønning tillatt mellom øvelser?

Evt. lage en poll og sjekke interessen først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du da det er rettferdig å bli slått av en som belønner? Jeg kan som sagt dra Issi veldig mye lengre om jeg belønner. Men da blir det jo ikke stevne som så dann. Gått uoffisiell klubb mesterskap i flere klubber og det var ingen belønning der heller.

Det ville vært likt for alle uansett. Jeg har vel spurt om dette før, men har ikke giddi og mase noe mer om det. Det er ikke verre enn å bare droppe stevnet for meg :)

Jeg skjønner jo at dette er en konkurranse, men for meg er ikke uoff noe annet enn trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det virkelig skal gå i tenkeboksen det med å bruke belønning.

Det er mulig det blir for kort varsel nå for noen med endring i reglene, men kan man ikke si at til neste år så er belønning tillatt mellom øvelser?

Evt. lage en poll og sjekke interessen først.

Jeg er faktisk mer bekymret over tidsbruken jeg. Om alle skal få lov til å kunne belønne, for alle har ikke en sleik i en leverpostei boks. Også evnt strøing i banen Mtp fremadsendinger.

Jeg sitter og prater med Margrethe nå ang dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...