Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken blanding kunne du tenke deg?


Runa
 Share

Recommended Posts

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En pussie Blanding av puddel og aussie, altså. Nei, jeg har ikke lyst på det, men det er et mye bedre blandingsnavn enn alle doodleblandingene har

Sjøl om blandinger selvsagt er mye friskere enn rasehunder, så kjenner jeg at jeg er litt skeptisk, altså. Men det mest nærliggende er jo kooiker+shiba, for da slipper jeg jo å reise noe sted, kan bar

En skikkelig rufsetufs! Som denne:

Posted Images

Der sa du noe, det må være den eneste hvertfall! haha.

Jeg vet iallefall om ett kull født i sverige, der resultatet ble noen sinnsykt vakre valper:

Boromir.08.06.02.jpg

WRE_0361.jpg

Basenji / Thai Ridgeback.

Basenjiblandinger generelt får somoftest mye gener fra basenjien synes jeg.

Vet om et interessant blandingskull med basenji født i år, men det er ikke helt "offentlig" enda :) (Nei, ikke her :lol: )

Blandinger kan være vakre de! Som disse. Men man vet virkelig ikke hva man får. Og jeg er sinnsykt stolt over å være med å videreformidle en av verdens eldste hunderaser. En levende kulturarv.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet iallefall om ett kull født i sverige, der resultatet ble noen sinnsykt vakre valper:

Boromir.08.06.02.jpg

WRE_0361.jpg

Basenji / Thai Ridgeback.

Basenjiblandinger generelt får somoftest mye gener fra basenjien synes jeg.

Vet om et interessant blandingskull med basenji født i år, men det er ikke helt "offentlig" enda :) (Nei, ikke her :lol: )

Blandinger kan være vakre de! Som disse. Men man vet virkelig ikke hva man får. Og jeg er sinnsykt stolt over å være med å videreformidle en av verdens eldste hunderaser. En levende kulturarv.

Ja de den nå fødte blandingen er jeg veldig spendt på hvordan utvikler seg! :P

Thaisenji er vakre de, men det har nok noe med at jeg både syns basenji og thai er utrolig fine og spesielle raser!"

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om et interessant blandingskull med basenji født i år, men det er ikke helt "offentlig" enda :) (Nei, ikke her :lol: )

Ja de den nå fødte blandingen er jeg veldig spendt på hvordan utvikler seg! :P

Hallo! Nå ble jeg nysgjerrig!! :P Send meg en PM! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte blitt en klassisk liten lurcher slik de lager dem i England: Whippet og bedlington terrier. De fineste av dem ser akkurat ut som en hjortehund i miniatyr. Og det er jo en blanding med tradisjoner, bedlington terrieren har vel mye whippet i seg i utgangspunktet.

Akkurat det skulle jeg også si. :ahappy:

Ikke er det SÅ fryktelig urealistisk heller, hvis man bare gadd å importere seg en liten omplasseringshund... :P

DSC02322.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Om jeg skulle gått for en blanding, måtte det blitt belger x schäfer, belger x collie, eller shafer x collie. Eller bc istede for collie.

Ikke dum han her f.eks

5499a60b2cac11a15d7ef86bb82c60ec.jpg

Lånt fra google

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Det måttet vel ha blitt noe i belger x schäfer (schälger? :lol: ), belger x rottweiler (belgweiler), belger x doberman (belgerman). Men aller helst, om det MÅTTE ha blitt noe blandingshund i det hele tatt, hadde det vært en blanding innad i belgisk fårehundrasen :aww: Groenendael x tervueren, malinois x groenendael eller malle x tervueren. Men sånn i fremtiden holder jeg meg til renrasede hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måttet vel ha blitt noe i belger x schäfer (schälger? :lol: ), belger x rottweiler (belgweiler), belger x doberman (belgerman). Men aller helst, om det MÅTTE ha blitt noe blandingshund i det hele tatt, hadde det vært en blanding innad i belgisk fårehundrasen :aww: Groenendael x tervueren, malinois x groenendael eller malle x tervueren. Men sånn i fremtiden holder jeg meg til renrasede hunder :)
En korthåra, svart belger kunne selv jeg ha tenkt meg. Kan man egentlig kalle det blandingsrase?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt en som så ut som Turbo til turbogutten her inne. Perfekt! Blanding av boxer og rottis. Ellers må jeg si jeg foretrekker ren rase, synes ofte blandinger har rare proporsjoner, lite hode f.eks. Sent from my LG-P880 using Tapatalk 2

Heelt enig, at han i tillegg er verdens snilleste gjør ingenting :) Men jeg vil nok ikke kjøpt en til en, for enkel blanding vil jeg ikke si det er :P

10865_227128860394_2458846_n.jpg

10865_227125825394_859292_n.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det skulle jeg også si. :ahappy:

Ikke er det SÅ fryktelig urealistisk heller, hvis man bare gadd å importere seg en liten omplasseringshund... :P

DSC02322.jpg

Du har bedliss-tispe, Bardman har whippet. ..

*plystre*

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke planlagt en blandingshund, og tror ikke pr i dag at jeg kommer til å anskaffe meg en blandingshund igjen. Men om jeg skulle hatt en, så måtte jeg bare falt for en!

(Blir den annonsert med et fancy-smancy navn mister jeg lysten. En blanding er en blanding og ikke en Cockapoo, Bostilon eller ...doodle i mine øyne. De kommer ikke til å bli godkjent og trenger dermed ikke noe eget "rasenavn"... Kjenner jeg blir irritert bare av å skrive om det.)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne faktisk ikke tenke meg noe annet enn portis om dagen :P Og de peneste hundene jeg vet om er allerede eksisterende raser. Det være seg (med fler) afghansk mynde, portis ++

Så nei - jeg kunne faktisk ikke tenke meg en blanding uansett, fordi jeg ikke "mangler" noe blant de rasene som vi allerede har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mitt vidunder :wub:

50 % Border Collie, 25 % Engelsk Setter og 25 % Engelsk Springer Spaniel.

Far var ren Border Collie og mor en blanding av Setter og Springer...

Helt skjønn, både gemytt og eksteriør og HELT uerstattelig! (Søsknene så ut som noen feilkonstruerte maleskrin :teehe: )

post-11380-0-76274800-1362578367.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt blandingsvalp (tror jeg, det kommer selvsagt litt an på omstendighetene) og heller ikke laget noen selv. Men jeg er så KVALMT fornøyd med min blandings at jeg veldig gjerne så at det var en egen rase - så jeg kunne hatt en flokk. Pea er BC/finsk lapphund, og hun har lekelysten, iveren og er like førerorientert som en BC samtidig som hun er stødigere, har beina litt mer på bakken og kan ule veldig ulveaktig - som en lapphund :P

553716_10151280387085631_1292495541_n.jp

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt blandingsvalp (tror jeg, det kommer selvsagt litt an på omstendighetene) og heller ikke laget noen selv. Men jeg er så KVALMT fornøyd med min blandings at jeg veldig gjerne så at det var en egen rase - så jeg kunne hatt en flokk. Pea er BC/finsk lapphund, og hun har lekelysten, iveren og er like førerorientert som en BC samtidig som hun er stødigere, har beina litt mer på bakken og kan ule veldig ulveaktig - som en lapphund :P

553716_10151280387085631_1292495541_n.jp

Nydelig :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus
En korthåra, svart belger kunne selv jeg ha tenkt meg. Kan man egentlig kalle det blandingsrase?

Det kommer an på foreldrene. Jeg ser for meg at malle x groenendael kull (som ikke er lov i Norge, men jeg vet om et kull i Sverige hvor nettopp dette gjøres nå, samtidig som denne oppdretteren har en malle x groen hund fra før) vil gi dette, og de vil bli registrerte som groenendael (correct me if I'm wrong). Genko de Salte Cabre er et eksempel på en malle og groenendael blanding :)

I Norge er det ikke lov å krysse variantene, man må søke om tillatelse for det. Ellers ligger det vel mer på linjene hvor mye pels de langhåra har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på foreldrene. Jeg ser for meg at malle x groenendael kull (som ikke er lov i Norge, men jeg vet om et kull i Sverige hvor nettopp dette gjøres nå, samtidig som denne oppdretteren har en malle x groen hund fra før) vil gi dette, og de vil bli registrerte som groenendael (correct me if I'm wrong). Genko de Salte Cabre er et eksempel på en malle og groenendael blanding :)

I Norge er det ikke lov å krysse variantene, man må søke om tillatelse for det. Ellers ligger det vel mer på linjene hvor mye pels de langhåra har :)

Hva er egentlig grunnen til at det ikke er lov å krysse variantene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...