Gå til innhold
Hundesonen.no

VOM


bikkjene
 Share

Recommended Posts

Tok opp først en VOM pølse fra fryseren med 100 % storfekjøtt og tinte den. Etter den var tint tok jeg den opp og da så jeg at det rant litt blod ut og den så ekkel og brun ut, nesten stekt ut. Tok da opp en ny VOM 100 % storfekjøtt og tinte og etterpå åpnet og den hadde akkurat den samme fargen som den første. Er litt redd om den er forderva. Skal den typen så sånn ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt at det er litt blod på den og at den er brunlig. Det er sånn den skal være. Bare vær obs på å bruke den opp innen kort tid, den tåler ikke f.eks en uke i kjøleskap, etter at den er tint. Den feilen har jeg gjort et par ganger nemlig.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok opp først en VOM pølse fra fryseren med 100 % storfekjøtt og tinte den. Etter den var tint tok jeg den opp og da så jeg at det rant litt blod ut og den så ekkel og brun ut, nesten stekt ut. Tok da opp en ny VOM 100 % storfekjøtt og tinte og etterpå åpnet og den hadde akkurat den samme fargen som den første. Er litt redd om den er forderva. Skal den typen så sånn ut?

Du skriver om Vom og Hundemat sin 100% Storfevom? Brungrå er helt korrekt farge. Det er ikke storfekjøtt, men storfevom, som er en av magene til kua. De andre vom og hundemattypene har litt mer rosa/røde farger, men de inneholder andre ting (kylling eller laks for eksempel).

Det er ubehandla slakteavfall, så farge og lukt kan endre seg noe fra pølse til pølse, og blod er 100% normalt uansett.

Det tåler fint 3-5 dager i kjøleskapet. Når det blir dårlig er man ikke i tvil på lukta, da lukter det mer enn "rart" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Riktig som Aslan skriver, det er ikke noe som heter 100% storfekjøtt fra Vom og Hundemat så det er nok 100% storfevom det er snakk om og den er ikke så blodrød som produktene som inneholder kjøtt!

Oversiktene over våtfôrproduktene til Vom og Hundemat, greit å vite hva man gir hunden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 years later...
On 2/18/2013 at 11:11 PM, Mardina said:

Det er helt normalt at det er litt blod på den og at den er brunlig. Det er sånn den skal være. Bare vær obs på å bruke den opp innen kort tid, den tåler ikke f.eks en uke i kjøleskap, etter at den er tint. Den feilen har jeg gjort et par ganger nemlig... :P

Hva tenker dere om dette da? Bare tint rett fra fryseren (VHM Active easy pack), brun og grå overflate rød inne i. Er dette normalt?

IMG20221123184204.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...