Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva heter hundene deres?


Azyria
 Share

Recommended Posts

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Thorvald Bare likte det egentlig. Liker menneskenavn på hunder Alle tror han er oppkalt etter Thorvald Stoltenberg, og hvis vi engang får mulighet til å få en valp etter Thorvaldsen skal det vær

Den eneste hunden vi (jeg) har funnet på navn til selv, er Scilos. Uttales: Skilåsog betyr "hund" på gresk. Han er gresk, så jeg har igrunnen en gresk hund som heter hund. Edit: Skrives: σκύλος på

Nåværende: Denali (høyeste fjellet i N-Am sitt inuitnavn, er i Alaska) Freke (en av Odins ulver, den andre er Gere) Fjellbris (norsk navn på katabatisk vind) Bonfire Gaia (moder jord i gresk myto

Jentene våre heter Luna og Enya. :wub:

Neste hund kommer ikke til å ha -a ending da det blir så likt.

(Selv om det er lenge til, så har jeg tenkt på Gail og Pixy..)

Eneste kriteriet mitt er at det er fire bokstaver i navnet. Kattene våre heter forøvrig Roxy og Ajax.

I tillegg så liker jeg veldig godt korte navn med bare en stavelse, Ace, Chi, Key.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Tidligere hunder:

Derec (irsk ulvehund) Foresight Derec

Freska (schäfer) Bekkegårdens J-Freska

Dilla (schäfer) Østrefjjells Darly

Thyra (labrador) Plankebyens Ariane

Thekla (schäfer) Ettellerannet Beauty

Ekstra (Malinois) KNPV hund fra Belgia uten stamtavlenavn.

Tyra (Malinois)Hyene as av Nangijala

Saga (schäfer) Mi-jos Dis

Kilie (schäfer) Pa-Schacks Kilie

Nåværende hunder

Pyh - Little Cross Pam/ Pam avhengig av hvilket register.

Alva- Kruttlappen Alva

Bri - Kruttlappen Bri

Alle tre er bc

Dilla het Darly- ble kjapt omdøpt. Thyra het Ariane- funker ikke for meg. Thekla het Beauty- sjangseløst. Derec, Freska, Kilie og Pyh kom med navn som kunne brukes ;) Tyra, Alva og Bri har fått navn av meg som valper. Saga var forvert som bestemte navn, jeg likte stamtavlenavnet hennes best jeg- Dis. Neste hund har allerede navn, den må bare dukke opp i ett eller annet format..

Edit: skulle man ha med kennelnavn også.. oi oi, da må hukommelsen røskes litt i.. Legger de til.

Edit2: Oi, så pinlig, glemte en hund jeg... Legge til Extra da, men hun het det da jeg kjøpte henne 4 mnd.

Endret av Gråtass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåværende:

Willy - Li-Brie's Free Wheeler (briard)

Tidligere:

Babs - Mezzoforte Surprise (briard)

Lotta - Torilsin Lois Lane (briard)

Rudolf - Torilsin Gale Grieg (briard)
Sara - Torilsin Cara (briard)

Carlos - Blue Light Don Carlos (bedlingtonterrier)

Canto - Little Black Canto of Rossanty (chihuahua)

Leo - Lucky Leonardo of Rossanty (chihuahua)

Tarzan - Frowning Pony of Rossanty (basenji)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere og boende under samme tak som meg i lengre tid:

Shani (Tibetansk Spaniel)

Stevie (Tibetansk Spaniel)

Bonnie (Sch)

Leo (Labbis)

Rastan (Sch)

Ringo (Sch)

Bastian (Toller)

Rocko (Labbis)

Eddy (Springer)

Nåværende:

Talli og Blaze begge er AK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Tidligere og boende under samme tak som meg i lengre tid:

Rastan (Sch)

Shit, må jeg ha med gubbens hunder og familiehundene også??!! Da blir det mye.. Jeg tror jeg holder meg til lista som er de jeg har hatt selv jeg..

Rastan :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hero og Nagini, menhar og hatt både en Rocky og en Leo.

Hero fikk navnet sitt fordi han har en karakteristisk maske, og fordi han rett og slett kledde navnet :) Nagini er jo slangen i Harry Potter, og hittil har jeg ikke møtt på en annen hund som heter det :) litt gøy er det jo når folk spør, og de hører feil.. For av en eller annen grunn hører alle "Vagini", så derfor legger jeg alltid et ekstra trykk på "N" :)

Forøvrig heter Hero "Saltlake Husky's Eling" og var fra et uværskull. Nagini heter "Chilja's Wagtail Lily" som da er det engelske navnet for linærle og lilje, med andre ord så var kullet stort sett bestående av en fugl og en lilje i navnet, unntatt Tigerlily så vidt jeg har forstått :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesh (Opertunity's Blue Right Away) og Raptus (bare registrert som Raptus, men vi fikk velge navn) er de jeg (vi) har valgt selv. Jeg liker navn "ingen andre" har.

Acqua (Acrobatix Acqua Di Gio) ( uttales som aqua) og Rio (Catatau Itapuca) bor også her, spørs om de hadde hett det om jeg hadde bestemt:p acqua går under Kua da.

Har hatt

Cosmo (Bushongo Cosmo)

Calita (Calibra på stamtavle)

Bror sin hund heter Ronja (Hammergårdens 'Mazing Ronja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi hatt.

Jimboy (blanding)
Bullen - Moonhill's Just the Way I Am (LH Collie)

Silver - Moonhill's Let's fall in Love (LH Collie, bodde bare hos oss en kort tid innen han flyttet til mine foreldre)

Caro (Blanding)
Caesar - Ceasar av Siwieto (Groenendael)

Falco - Falco av Siwieto (Groenendael)
Fidji - Fidji av Siwieto (bodde bare her en kort stund)

Imre - Imre av Siwieto (Tervueren)
Zorro - Bo Jalapeno av Nangijala (Groenendael)

Nå har vi

Heike - Knertebo's Palmas (Rottweiler)

edit: skrivefeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, må jeg ha med gubbens hunder og familiehundene også??!! Da blir det mye.. Jeg tror jeg holder meg til lista som er de jeg har hatt selv jeg..

Rastan :heart:

:lol: Dette var bare de jeg hadde mye med å gjøre.

Også kjent som Rasatan når jeg var sinne på han :lol:

Savner den sch iblandt altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Har hatt:

Billy

Bonita

Brumm

Beta

Timo

Lilly

Sassy

Har nå

Noah

Hermine

Åååå - glemte jo i forhold til stamtavlenavn og så glemte jeg hunden til min mormor som var mitt første møte med pelskledde firfotinger som jeg kan huske.

Vona - Buhund

Billy - Chribas Chevy Chase - golden retriever - hadde navn når jeg fikk han, men det passet han.

Bonita - Woodshine's Bonita - groenendael - navngitt av meg, skulle ha navn på B

Timo - Akeron of Sundown Dancers - tervueren - navngitt av eier og oppkalt etter oppdretters sønn

Brumm - Woodshine's Phantom V Faraon - tervueren - navngitt av meg - han så ut som en Brumm og oppførte seg sånn.

Beta - Woodshine's Bom Bastic - tervueren - navnet bare ble sånn, han heter Aslan i dag.

Tjukken - Imagecopy Dancing Donatello - groenendael - han bare var Tjukken.

Lilly - Imagecopy Dancing Engine - groenendael - fikk navn av fôrvert

Sassy - Real Scoops ?? (husker ikke) - Parson Russel Terrier

Noah - Woodshine's Mr. Big - tervueren. Her har jeg bestemt både kallenavn og stamtavlenavn og kallenavn har han hatt siden jeg fikk faren hans :)

Hermine - Ambolt's Hermine - fransk bulldog - navngitt av oppdretter men hun er en Hermine, og det klinger godt sammen med Noah.

Neste hund blir en Isaque eller Elias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange fine navn som jeg ikke har hørt om før! Familiehunden heter Ask, ble bestemt av oppdretter og vi beholdt det bare..

Første valpen het Alfa <3 mye mening bak det navnet, folk trodde hun var hannhund fordi mange forbinder det med alfahann og mange syns det var et maskulint navn :P

Neste valp har vi tenkt ut navn til, med forbehold om at det passer til individet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...