Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til egnet kurssted i Oslo ønskes


MartineH
 Share

Recommended Posts

Jeg har bestemt meg for å innfri ønsker fra kursdeltakere og de som gjerne vil være kursdeltakere om å starte en avdeling av Gilabb Hundesenter i Oslo også. Utfordringen er at jeg ikke er spesielt kjent eller bevandret i slike ærend i Osloområdet og håper jeg kunne fått litt hjelp/tips fra dere.

Det jeg ser etter er et sted utendørs som egner seg til lydighetskurs på dagtid(etterhvert også kveldstid, men ikke viktig akkurat nå). Vi har mange pauser på våre kurs, så det må være mulig å ha bilene på kursplassen. Vi er ikke mange ekvipasjer per kurs, men litt boltreplass må det være føler jeg.

Så, er det noen som kan hjelpe? Hadde satt utrolig stor pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om på hverdagstid, sommerhalvåret? Mange hundeskoler bruker jo store parkeringsplasser hos ulike bedrifter, men det er jo da som oftest på ettermiddag når det ikke er folk på jobb.

Kanskje det går an å høre med Oslo og omegn dressurklubb om å låne/leie området deres, de har jo stort sett treninger på ettermiddagene.

Sjekk også ut friområdene til Oslo kommune: http://www.bymiljoetaten.oslo.kommune.no/friluftsomrader/friomrader_for_hund/

Retrieverklubben har jo kurs og treninger på Bogstad, så det må gå an for andre å benytte dem også.

Isdammen på Årvoll har en veldig fin parkeringsplass, Årvoll hundeklubb har treninger der en ettermiddag i uka. De har dårlig offkom, er vel 10-15 min oppoverbakke fra nærmeste buss. Men ellers er det et av favorittstedene når jeg skal trene hundene på en åpen plass.

Jeg vet ikke hvordan bruk av Ekebergsletta er regulert, der vi har hatt sonentreff er det jo greit nok med parkering og treningsplass på gress.

Vet ikke om det er mer eller mindre plass på parkeringsplassene ved Sognsvann på hverdager? Det er jo en del folk som jobber på riksarkivet, men langt færre folk på tur da enn i helgene og på ettermiddagene. Også god offkom.

Ellers kan det kanskje være en idé å sjekke grusbaner og parkeringsplasser tilhørende idrettsanlegg, mange anlegg har jo ikke aktivitet på dagtid, men mest ettermiddag/kveld.

PS: Vi kommer på kurs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flott og informativt svar :) Har sendt forespørsel til kursplaner i Sørkedalen, Maridalen og ei hjelpende kursdeltaker sjekker opp med Norges Veterinærhøgskole. Så er det bare å krysse fingrene for at dette går som planlagt :)

Koselig at vi sees på kurs!

Om noen andre har ideer, så spytt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...