Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp vi trenger ett sted å bo med 6 hunder


Shumbafamba
 Share

Recommended Posts

Vi bor for tiden i Mexico. Her har vi reddet 6 hunder fra ett forferdelig liv på gatene som vi ønsker å ta med oss hjem til Norge for ett bedre liv. Vi er veldig glade i alle hundene våre og kan ikke dra fra dem her i denne elendigheten. Det er også så og si umulig å få adoptert dem bort til noen dyreglade mennesker her, da det finnes så få av dem dessverre.
Vår store utfordring nå er at vi må ha ett sted å bo som tillater 6 hunder. Og vi trenger ett sted å bo fra i begynnelsen av mai.
Finnes det noen dyreglade mennesker der ute som kanskje har en gammel hytte eller hus på landet som de kan leie ut til oss? Helst i Hordaland? Det trenger ikke være stort eller fancy, vi er langt ifra storforlangende når det gjelder bosituasjon. Hvis ønskelig så kan vi også bygge en hundegård så hundene ikke trenger å være i huset.
Håper det er noen snille mennesker der ute som kan hjelpe oss.
Janicke Håvardstun

post-11774-0-88812100-1358094412_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at dere har reddet alle de hundene :) :)

Husk på at alle hundene må sjekkes godt for sykdommer før de kommer til Norge...og de må nok fraktes i etapper, siden det er begrenset hvor mange hunder du får med på flyet for hver gang.

Hvis jeg var dere ville jeg lagt inn en annonse på finn.no der dere søker etter hus i skogen...

Det er helt sikkert mulig å få tak i, men det kan kanskje ta litt tid.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at dere har reddet alle de hundene :) :)

Husk på at alle hundene må sjekkes godt for sykdommer før de kommer til Norge...og de må nok fraktes i etapper, siden det er begrenset hvor mange hunder du får med på flyet for hver gang.

Hvis jeg var dere ville jeg lagt inn en annonse på finn.no der dere søker etter hus i skogen...

Det er helt sikkert mulig å få tak i, men det kan kanskje ta litt tid.

Lykke til :)

Ja, jeg begynner med vaksinene nå. Det er himla masse myndighetene i norge forlanger. Og siden det er 5 hunder eller mer så ser de på det som kommersiell import......det vil si at jeg må skaffe en hel del papirer også:o( Men men.......Hvis man vil får man det til! Og med KLM kan man ha 3 hunder pr passasjer så det er jo perfekt. Har til og med fått finansiell hjelp fra noen i Bergen til å ta de med hjem til norge, fantastisk at det finnes slike mennesker der ute, og man kjenner dem ikke en gang;o)

Ja Finn kan jeg også prøve, takk for tipset. Har sendt innlegg til aviser også så får vi se:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! :) Og 5000 i mnd er jo ingenting. Eneste er at vi har ikke bil..så det hadde vært greiest kanskje i nærområdet rundt Bergen. Åsane, Fana, Os, Arna, Høylandsbygd virket litt isolert........ Men jeg skal prøve å sette inn en annonse og se om jeg får noe napp:o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Husk at det ikke er lov til å bo i bygninger som er registrert som hytte i mer enn 3 mnd. Kan være greit å slippe å finne noe nytt så snart kommunen står på døra...

Dette er feil, du kan bo på hytte 9 mnd i året og for de fleste kommuner så er de mer intressert i å få skattepengene dine, enn om du har bosted flere steder. Jeg har bodd på hytte i flere år jeg, det er helt uproblematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...