Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor lenge på valpefor?


SaraSL
 Share

Recommended Posts

Valpeshampo har jeg aldri brukt :P Har brukt vanlig shampo på begge mine hele veien jeg. Har ikke tenkt på at det finnes valpeshampo en gang. Det går sikkert bra å bytte når du føler for det.

Når det gjelder valpefòr er det litt ulik praksis. Noen går over til vanlig når de er rundt 6 mnd, andre ved 7-8 mnd mens andre igjen venter til de er over året. Jeg synes det kan være greit å kjøre på valpeòr til de er rundt året, men det er sikkert litt individuelt hva man føler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en valp som blir 7 mnd i morgen og den andre valpefôrsekken tar slutt nå om få dager. Hun går da over på samme fôr som de voksne hundene mine, og forventer ikke noen radikal endring på henne av den grunn.

Ang. shampo så bruker jeg den samme på både store og små - inkl. bittesmå valper (sånn før leveringsalder). Tror ikke det er noen større forskjell på det, bare en god markedsføringstaktikk..

Susanne

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en valp som blir 7 mnd i morgen og den andre valpefôrsekken tar slutt nå om få dager. Hun går da over på samme fôr som de voksne hundene mine, og forventer ikke noen radikal endring på henne av den grunn.

Ang. shampo så bruker jeg den samme på både store og små - inkl. bittesmå valper (sånn før leveringsalder). Tror ikke det er noen større forskjell på det, bare en god markedsføringstaktikk..

Susanne

Angående det med sjampo. Det ER en forskjell. Men det spørs på merke. KW sine med masse parfyme er ikke noe særlig til valper. Men etter min mening heller ikke noe særlig for voksne, sensitive hunder. Så Leja blir badet med valpesjampo ennå, selv om hun ikke er valp lenger.

På portis bruker jeg et annet merke. Der gjør jeg ikke forskjell og bruker ikke forskjellig på valp og voksen, da den er mild og god den til voksne også. Så det er sikkert greit å se an og å unngå ting som stinker parfyme uansett, men da spesiel til valp.

Leja får hovedsakelig v&h, men også Royal Canin litt ved siden av. Hun får fortsatt valpefôr fordi jeg har masse igjen. Hun er 14 mnd. No problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...