Gå til innhold
Hundesonen.no

Allergi og medisin


Guest lijenta
 Share

Recommended Posts

Guest lijenta

Urbi må gå på kortison for å holde allergien i sjakk. Men hun er allerede hoven i kroppen av vann, hun har enda større matlyst enn vanlig og vann der jeg ikke sikekr på om har økt. Drikker ikke så uvanlig mye hjemme men andre steder så syntes jeg hun gjør det.

Lurer så klart på alternativene.? Finnes det?

Tror det ikke er så mange men håper på å få ha henne litt til i hvertfall før det går alt for mye ut over livskvaliteten hennes. Hun spiser til daglig VOm og hundemat og tar 10 mg kortison og en spiseskje med eddik for å holde ting mest mulig i sjakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Hun er allergisk mot alt av mid(husstøvmidd, lagermidd, midd ute, edderkopper og skauman) og laks.

Atopica Hva er det?

Hun har rekasjonene inne i kroppen. Altså vann i ørene, sopp innvendig , hevelse innvendig. Det er i grunnen løite hun vasker seg som tegn på utvendig reaksjon, har dårlig hud i forhold til kulde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søk på veterinærkatalogen.no på atopica. Det er allergitabletter for hund, rett og slett.

Gry, den yngste av mine, fikk utslag på innendørs allergener (vi sjekket ikke ut mer enn den testen). Hun klør da. I huden. Spesielt i lysken og på magen. Begynner hun å klø får hun atopica i noen dager, og er kløfri på 2-4 dager. Men hun reagerer mest ved å bade i gjørmevann utendørs. (av en eller annen grunn).

Tablettene er dyre. På 20 kg hund, kommer de på 1000 kr pr mnd. Men det er verdt det, syns jeg.
Gamle hunden jeg hadde måtte gå på kortison, og det vil jeg ikke gjøre med en hund til.... Bivirkningene ble for ille. :-(

Men, regner med du tar de vanlige forhåndsreglene som ikke ha hunden i senga/på soverommet, ha seng med skinntrekk og ikke stoff, evnt vaske ofte osv. Omega 3 er også bra for allergihunder :)

Men ja, sjekk ut atopica. Det kan jo være verdt å teste iallefall :) For å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Det lille jeg leste så så det ut til å være kløe i huden men her er det ikke stort å gå på hun har nemlig ikke mer kløe enn normalt. Hun reagerer på andre vis desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...