Gå til innhold
Hundesonen.no

Kuma og Tanuki, shibakita


MaritaS
 Share

Recommended Posts

Og plutselig var det mars! Skoleåret er godt i gang og bikkjene har atter en gang blitt byhunder.

Tanuki har siden sist fått med seg 2x Res. CAC, 1x Res. CACIB, 1x CAC og 1x CACIB + en BOB. Det har også blitt en god stund siden han har laget hull i noen av klærne mine *bank i bordet* og lufteturer får vi till stort sett uten at han leker villhest.

Kuma er Kuma han, så ikke noe å oppdatere på den fronten <3 Han har kanskje blitt litt mer leken og rasete i det siste, og det synes jeg er kjempeflott.

IMG_2558_zps9ce1244a.jpg

IMG_2406_zpsadba4438.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fryktelig treg å oppdatere her, men jeg og Kuma hadde ETT mål for 2017, og det var å få storcertet, koste hva det koste ville. Som ungarsk champion trengte han kun stortcertet og første muligheten vår

Lørdag som var ble valpen min champion, 2 år og 7 måneder gammel. Det som er litt ekstra morsomt er at siden det var akitaklubbens utstilling så har championrosetten hans et fint bilde av akita i midt

Da har Nuki blitt mann. Jomfrudommen røyk nå i helga. Det ble ikke noe heng, men vi krysser fingrene for at svømmerne er spreke nok til å finne veien selv! Gutten slokna på gulvet idet han kom inn dør

Posted Images

Oioioi, i starten av juni var vi på japanspesialen og koste oss i regnvær og behagelig temperatur :P

Kuma stilte på shibaklubbens utstilling og ble plassert som 4. i championklassen, med ck :D

Nuki fikk blå på shibaklubbens utstilling og rød på akitaklubbens. Han oppførte seg kjempefint da, bare litt hopp og sprett, men det hører med når man er en langbeint kalv :wub:

Søndagen ble Kuma med mamma og pappa nordover til Tromsø for å slippe å stikke ned igjen til Budapest og hva enn han reagerer på om sommeren der (holder en knapp på pollen). Nå storkoser han seg med masse turer i skog og mark og jeg gleder meg til jeg kan joine han.

Jeg og Nuki hadde en fridag før vi dro nedover til eksamener og den tilbrakte vi først noen timer på tur fra Frognerseteren til Sognsvann før vi kjørte ut til Stryken for å grille (planen var egentlig å bade litt også, men vi fant ikke ene åra til båten så da ble det litt amputert).

Nå er jeg ferdig med eksamener og bare venter på at det skal bli den 4. Juli så jeg kan hoppe på flyet hjem til Norge og mer behagelige temperaturer.

BILDER!

Han fikk løpe rundt uten bånd og zoomet rundt og hadde det kjempegøy.. helt til han fant ut at gjerdet til naboen ikke gikk ut i vannet, så da zoomet han rundt det og zoomet et par runder i naboens hage også (til deres store amusement) før han oppdaget at det var folk der og løp for å hilse på. Da fikk jeg tak i han igjen. Moren hans heter zoom-zoom.. jeg lurer på om han kan ha arvet en ting eller to fra henne.

P6095626_zps279e6abc.jpg

P6095629_zps2862baa1.jpg

Alltid så elegant..

P6095621_zps244a1881.jpg

P6095608_zpsc4398b75.jpg

Kuma synes det er veldig unødvendig å trave rundt når det regner.

P6075165_zpsee1643b9.jpg

P6075162_zpse7b3fb19.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 4 months later...

Den 26. Januar flyttet jeg tilbake til Norge (har enda et par eksamener igjen i Budapest, men blir å ta lesinga her hjemme). Jeg starter med to uker "ferie" i Tromsø. Foreløbig er det bare meg og Tanuki her, men i morgen så kommer Kuma og Samboer Vegard også.

Litt bilder fra Tromsdalen

DSC_0024_zpsfa82a232.jpg

DSC_0008_zpsc5a9b885.jpg

DSC_0040_zpsbf7b8427.jpg

DSC_0025_zpsf3a957ad.jpg

DSC_0042_zpsafae0a14.jpg

DSC_0046kopi_zpsccd0bcd7.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fine gutter :wub:

Hvordan er Akitaen iforhold til å gå løs, og med andre hunder?

Tusen takk :) Sånn med å gå løs trur jeg at han kan bli god med trening. Han hører mer på meg enn det shibaen gjør, men foreløbig er det for dårlig. Med andre hunder er det ganske individuelt fra akita til akita. Min vil svare på tiltale, men skiller på om andre hunder er nervøse (ignorerer de) eller bråkete (bruser tilbake). Vi hilser ikke på alt som kryper og går, men har våre hundevenner som vi leker med.. trur akkurat det ville vært likt uansett hvilken rase jeg hadde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Lørdag som var ble valpen min champion, 2 år og 7 måneder gammel. Det som er litt ekstra morsomt er at siden det var akitaklubbens utstilling så har championrosetten hans et fint bilde av akita i midten.. det er litt ekstra stas!

DSC_0133_zpsftijy7qs.jpg

Stolt matmor her! Det var også en av de første gangene han løp rundt i ringen HELT uten å henge i underarmene mine, er det et tegn på at han begynner å bli voksen?

Og i kveld starter vi på grunnkurs for å lære oss ting! Gleder meg!

(Kuma har det også bra, han klør mye mindre her i Oslo enn i Budapest, så har så langt hatt en deilig vår)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Endelig har sommerferien i Tromsø starta. Jeg begynner ikke på jobb før første Juli, så har et par dager hvor vi kan gjøre akkurat hva vi vil. I dag ville vi på Fløya, halvveis oppe ble vi møtt av tåke og regn, heldigvis kom vi oss ned igjen før det begynte å pissregne :D

DSC_0062_zpsa02ookj6.jpg

DSC_0009_zpsxzbcbcve.jpg

DSC_0045_zps2jtffmuu.jpg

DSC_0016_zps5cs9xd3a.jpg

DSC_0110_zpsyo4j4ofl.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, traff en hund på dyreklinikken i dag som lignet sååå på din. Måtte spørre "Er du på Hundesonen?" :icon_redface::lol: Var ikke deg, da, men hun vet hvem du er :) Haha, det hørtes passelig stalker ut! :lol:

Hihi, ja jeg hørte rykter om det :P Han er kjempesøt, men ca. ti kg. tyngre enn min, så de ligner ikke annet enn i pelsen :cat:

Jeg begynner å jobbe der på onsdagen, så om du er innom flere ganger så gi lyd!

Kan vi ikke ta en tur en ettermiddag/helg en gang da? Jeg er her ut August og fri de fleste ettermiddager/helger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag som var ble valpen min champion, 2 år og 7 måneder gammel. Det som er litt ekstra morsomt er at siden det var akitaklubbens utstilling så har championrosetten hans et fint bilde av akita i midten.. det er litt ekstra stas!

DSC_0133_zpsftijy7qs.jpg

Stolt matmor her! Det var også en av de første gangene han løp rundt i ringen HELT uten å henge i underarmene mine, er det et tegn på at han begynner å bli voksen?

Og i kveld starter vi på grunnkurs for å lære oss ting! Gleder meg!

(Kuma har det også bra, han klør mye mindre her i Oslo enn i Budapest, så har så langt hatt en deilig vår)

Så fin og langbeint han er :wub: Vi har en am akita venninne og den er bare mastiffbroiler stygg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin og langbeint han er :wub: Vi har en am akita venninne og den er bare mastiffbroiler stygg :)

Tusen takk <3

Han er en mynde fanget i en akitakropp, nemlig! Han vil nok legge seg ut litt etterhvert som åra går, men noen tungvekter trur (og håper) jeg ikke han vil bli.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ja jeg hørte rykter om det :P Han er kjempesøt, men ca. ti kg. tyngre enn min, så de ligner ikke annet enn i pelsen :cat:

Jeg begynner å jobbe der på onsdagen, så om du er innom flere ganger så gi lyd!

Kan vi ikke ta en tur en ettermiddag/helg en gang da? Jeg er her ut August og fri de fleste ettermiddager/helger ;)

Vi skal innom der i morgen tidlig, faktisk! Kanskje vi sees da?

Går gjerne tur en dag, det hadde vært koselig. Drar snart på ferie, så det må bli etter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Oi, oktober allerede :D Tiden flyr når man bare sitter inne og studerer dag ut og dag inn og dag ut og dag inn... BLÆ! 

Jeg har fått meg telt! Så langt har jeg og hundene bare vært på en dagstur til Store Daltjuven i Nordmarka. Det var gøøøøøy! Gleder meg til flere turer når jeg får samvittighet til å stikke fra eksamenslesinga. 

DSC_0153_zpskrwljxc7.jpg

11954724_10206682829524604_2240901063428

 

Mens vi enda var i Tromsø fikk jeg låne et "billigsjit-telt" av papsen (som uka etterpå ble tilbakekalt av produsenten pga. manglende ventilering!!! Heldigvis var det så fint vær at vi sov med døra åpen). 

DSC_0029_zpshapf1zta.jpg

Kuma hater mygg så han fikk ha på seg antiflue-bandana. Koseseg! 

DSC_0037_zpsqfmcdop9.jpg

Det var skikkelig fin utstikt bak all tåka. Jeg lover.
Også må jeg skryte litt av livvakten min. Vi hadde slått oss ned et stykke bortenfor noen hytter som det ikke var folk på. Midt på lyseste natta (midnattsol for the win) slamrer det i en dør og Nukerten spretter opp og begynner å varsle med skikkelig mørke bjeff fra dypt nede i magen. Bjellene fra sauene som går rundt i skogen har han ikke brydd seg om, men dørslamring var visst en lyd som ikke hørte hjemme, så da måtte han passe på. Slutta når jeg hadde lata som jeg sjekka det ut og sa at "det går bra", så da kunne vi legge oss igjen. 

DSC_0039_zpsxasy8nz8.jpg

Endret av MaritaS
  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

LANG juleferie i nord i år. Lillesøster har kommet fra Australia og for første gang på flere år er hele familien samlet rundt treet. Starta juleferien med et brak da jeg stod på eksamen i fødselslære. Nå har jeg bare 1 og 2/3 igjen før jeg kan starte på siste innspurt. 

Fikk skisett med sko og hele pakka i julegave av foreldrene mine, mine første ski som ikke er smørefrie - en ny verden! :o Balansen er ikke så god, men den kommer seg. Nedoverbakker er litt ekle, mest fordi jeg har en 30kgs sak som synes det er gøy når det går fort. 

Noen bilder av dyran

DSC_0483.thumb.JPG.5ded7fae413fe88862887DSC_0516.thumb.JPG.5805a957fd7528f67f024

Kuma er så flink gutt, så han har fått løpe løs rundt hytten mens vi lekte oss utenfor. Fulgte et par harespor litt sånn halvhjerta, men holdt seg innen synsvidde. Han var i bånd på skiturene og jeg var verdens stolteste matmor da han sluttet å vimse og bare løp med oss med ørene bak og litt sånne gledesvift med rumpa fordi vi hadde det så gøy! Blir så rørt når gutten min viser følelser. 

DSC_0432.thumb.JPG.c66067c7d6398a114df54

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kuma har vært ute og svinsa med jentene mine i snøen. Han er lekker. :wub:

Kuma betyr bjørn. Snøbjørn i dette tilfellet.

DSC_2032_zpsumpnjaay.jpgDSC_2031_zpsffipmzbp.jpg

 

Hallå, damer. I see you. :shifty:

DSC_2059_zpsgdbrfqu4.jpg

 

Du, Aiko, det gjør ikke noe for meg at du er kastrert, altså! Lover!
DSC_2069_zps9b0afkk5.jpg

Kom hit nå, så skal jeg lære deg litt om livet...
DSC_2070_zpsb7dkp79t.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...