Gå til innhold
Hundesonen.no

Djerve`s ventetråd! Håper på valp til våren!


Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Etter lang tid, har tiden endelig kommet. Eller snart da. Jeg har ønsket meg en ny greyhound etter at Nitro kom i hus, og vi tenkte på valp da Hera døde. Men så ble det en ny dobermann istedet og nå e

Tispa ble insiminert igår og idag. Så nå er det bare å krysse fingre for at hun blir drektig

Takk for innlegget ditt Mari! Har ikke fått svart på det før nå. Koselig å lese Jeg har nå sagt det til søsteren min og det gikk bedre enn forventet. Hun spurte om vi virkelig skulle ha en like stor

Guest Gråtass

min erfaring er at maset fra familien blir mindre og mindre for hver hund :P

Hvor mange hunder tok det før de begynte å roe seg? :P

Det er bare å kjøpe seg hest, så slutter alt mas om antall hunder :P Og når man skaffer seg flere hester, så sier ingen noe, de bare sukker litt og himler med øynene i sjul, og det kan man fint leve med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte foreldre! kjenner meg igjen i dette med stress :P Jeg hadde ikke bestemt meg helt for rase da jeg begynte å se på valpekull og oppdrettere, men hjelpes som tankekverna går :P Alt fra hvilken størrelse i halsbånd jeg kom til å trenge, til om reiseburet mitt ville passe, til hvordan vil den voksne hunden takle det osv xD Og når valpen kom ble jeg helt småbarnsmor og fikk regelrett kjeft fra samboer for å ikke ha snakket om noe annet enn valpen på 3 dager. :P Kjempespennende er det i alle fall, håper det blir klaff med kullet!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe , bra det ikke bare er meg som stresser unødig! :P Ting blir vel litt lettere å planlegge når jeg får en temindato, tror jeg. :)

Tror nok familien heller skulle sett to beinte barn i stedet for hund. Når det kommer flere hunder, mister de vel håpet og da blir de vel skuffa.

Haha, godt det ikke er bare min familie :P Min mor begynte faktisk med "Ja, men du må velge en barnevennlig rase, da.. Sånn i tilfelle, jaaa?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe , bra det ikke bare er meg som stresser unødig! :P Ting blir vel litt lettere å planlegge når jeg får en temindato, tror jeg. :)

Tror nok familien heller skulle sett to beinte barn i stedet for hund. Når det kommer flere hunder, mister de vel håpet og da blir de vel skuffa.

Hehe, mamma sa følgende da vi fortalte at vi skulle ha hund nr 2: "Det er jo koselig med disse hundene, men neste gang må det bli baby altså!" :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa det til moren min idag. Gikk greit. Hun ble litt sånn: sukk, skal dere slutte å arbeide nå for å ta hånd om hundene da? :P Akkurat som at vi er så mye borte jeg som jobber halv stilling! Men hun liker ikke at hunder er alene hjemme, uansett hvor lenge. Og så sa hun at det ble jo dobbelt så dyrt, og da at jeg at vi har jo tross alt hatt to hunder før og det gikk helt fint. Åja ja det har du rett i sa hun da. Så slo hun over i en annen samtale. Jeje, har ihvertfall forberedt ho på hva som kommer. ;)

Pappa ble positivt til det. Syns det hørtes hyggelig ut med seskap for Nitro. *tommel opp for han*

Nå gjenstår det værste! Søsteren min.. Huff kjenner at jeg får klump i magen bare å av å tenke på det. :P Hallo, jeg er jo voksen og det er mitt liv, så synd det må være så dum respons fra de nærmeste.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennede! :D Foreldre er litt skumle sånn. Jeg gruer meg til jeg evt. må fortelle familien min om neste hund.. Er ikke for lenge til heller. Sist gang trodde jeg at jeg skulle bli utstøtt :P Men det gikk faktisk bra.

Hehe, jeg sa ingenting da jeg kjøpte Kodak, jeg bare stakk innom mamma på jobb med en 8 uker gammel pelsball. Heldigvis er hun glad i valper så da kunne hun ikke si noe annet enn naaw :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange hunder tok det før de begynte å roe seg? :P

haha.. :D da vi skaffet oss vår fjerde hund, som da ble den tredje i flokken, da var det ikke så mange som sa noe faktisk. De er vel bare litt lettere oppgitt, og gidder ikke si så mye mer. :P

Er jo synd at det skal være sånn at man gruer seg til å si det til familien da. De bør jo stole på at man har tenkt nøye igjennom det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Så spennende! Jeg har en avstandsforelskelse på Greyhound - de er så vakre, Nitro, Klara og Denetorn er intet unntak. :) Krysser fingre og poter for at du får den valpen du ønsker deg. :)

Jeg har også en avstandsforelskelse på Greyhound. Vet for lite om dem, og de er ikke aktuelle enda. Men senere kanskje ;)

Veldig spennende å følge med på deg ts i valpekjøpet nå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa det til moren min idag. Gikk greit. Hun ble litt sånn: sukk, skal dere slutte å arbeide nå for å ta hånd om hundene da? :P Akkurat som at vi er så mye borte jeg som jobber halv stilling! Men hun liker ikke at hunder er alene hjemme, uansett hvor lenge. Og så sa hun at det ble jo dobbelt så dyrt, og da at jeg at vi har jo tross alt hatt to hunder før og det gikk helt fint. Åja ja det har du rett i sa hun da. Så slo hun over i en annen samtale. Jeje, har ihvertfall forberedt ho på hva som kommer. ;)

Pappa ble positivt til det. Syns det hørtes hyggelig ut med seskap for Nitro. *tommel opp for han*

Nå gjenstår det værste! Søsteren min.. Huff kjenner at jeg får klump i magen bare å av å tenke på det. :P Hallo, jeg er jo voksen og det er mitt liv, så synd det må være så dum respons fra de nærmeste.

Ikke bry deg om hva søsteren din mener. Du har klart foreldrene dine nå, og da er det verste overstått. Søsteren din har vel ikke noe med dette å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så trist å se at noe som skal være så gledelig får en bitter ettersmak pga familie uten sosiale antenner. Deres oppgave er å støtte deg, selv når du driter deg ut litt så skal de støtte deg. I dette tilfellet vet du jo akkurat hva du går til, det er heller ikke noe impuls over dette kjøpet, så hva i alle dager kan de egentlig ha å utsette?

Om din søster sier noe som helst annet enn "nei, så koselig! Jeg vet at det har vært et tomrom siden forrige hund, dette kommer til å bli bra for dere og Nitro!", så ta henne på det. Si det rett ut, "det jeg trenger fra deg i dette er din støtte. Du kan være så uenig med valget mitt som du bare vil, men det er ikke opp for diskusjon, og du har ingen stemme der. Legg det til side og gled deg sammen med meg, jeg gleder meg skikkelig og har en kjempespennende tid foran meg, og det hadde vært så hyggelig å ha søsteren min sammen med meg i tiden framover."

Ikke vær kjip liksom, bare ærlig. :)

Og baby-greia er bare stappteit. En annen diskusjon, men stappteit er det læll.

Meeen! Fy flate for noen lekre foreldre da! Tenk at det skal komme et lite stankelbein til Nitro! Han kommer til å bli så glad! Og dere - som sikkert tidvis kommer til å være enig med teite familiemedlemmer når valpetiden herjer som verst, hehe - har så mange smil, så mye latter foran dere. For til og meg jeg har fått med meg at en greyhound beriker livet, om det nå er snakk om tilskudd nummer en, to, eller fem som man inviterer inn i familien. Dette kommer til å bli kjempebra, Djerve. Så masse lykke til! :)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Takk for innlegget ditt Mari! Har ikke fått svart på det før nå. Koselig å lese :hug:

Jeg har nå sagt det til søsteren min og det gikk bedre enn forventet. Hun spurte om vi virkelig skulle ha en like stor hund og om vi virkelig ville ha to hunder. Sånn bortsett fra det virket hun helt grei. :) Moren min derimot virker litt lite villig til å forholde seg til det hele. Hun har jo blitt såååå glad i Nitro og alt, men tanken på å få en ny hund igjen tror jeg hun syns er litt "stressende" å forholde seg til. Er sikker på hun kommer til å bli like glad i en ny hund, så lenge hun får vent seg til 2-hund situasjonen.

Såh, ville bare si at fikk melding idag om at løpetiden endelig har startet!! 2 måneder forsinket, men den kom tilslutt. Blir det valper ut av det kommer de litt i grenseland for hva som passer oss sånn hverdagsmessig, men det er utrolig hva man får til å passe når man må. Jeg jobber på skole og kan ikke ha fri i skolestarten og i tillegg får jeg kanskje ny jobb akkurat i den tiden også. Men samboer sa han kunne ta seg en ukes fri i den værste perioden slik at vi får summet oss litt og lagt opp rutinene.

Jeg har brukt disse ventemånedene til å se rundt etter alternative kull og kobinasjoner, men skal jeg være ærlig så har det vært lite jeg har vært fristet til (og det er heller ikke mange å velge i). Det at det blir Klaras siste kull og oppdretteren hadde muligens tenkt å ha en stund pause etter dette, så føler jeg at dette er sjangsen jeg bare MÅ ta.

Det kjipe er at insimineringen blir i påskeferien og det kan blir DYRT for stakkars oppdretter. Som hun skrev : hun skal ikke gjøre det enkelt for oss. :P

Her er et nytt bilde av pappaen som jeg stjal fra FB *fy meg* . Lekker hund. :wub: Krysse fingre for at det blir drektighet!

554922_10200264608010917_1998737097_n.jp

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Lykke til med alt! Absolutt en spennende kombinasjon, så forstår du ikke ønsker å legge den sjansen fra deg.

Får håpe det blir masse valper og noen tisper nå, og at resten ordner seg. Og jeg ble veldig forelsket i faren, fy så flott han er. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...