Gå til innhold
Hundesonen.no

Redadict Glossy brunette


MarieR
 Share

Recommended Posts

På tide å introdusere Ziva! :)

Ziva, eller Redadict Glossy Brunette som hun heter på papiret, ble født i Finland den 30.August i et kull bestående av fem tisper og tre hannhunder. Hun er etter FIN CH FI OB CH BH Kilobyte vom lech-Toller nest og Foxgrove's Moonlight Gunner, begge av tysk opprinnelse. Håpet er at denne kombinasjonen vil gi friske brukshunder med en passe blanding av motor og ro, men som også har et korrekt eksteriør. Ziva deleies med Tariks oppdretter, og skal få prøve litt av hvert i årene som kommer. Jeg kommer til å fokusere mest på lydighet, men hun vil også bli trent i jakt og spor, samt at hun selvsagt skal få løpe venstresvinger.

Så langt har Ziva vist seg å være en uredd, nysgjerrig og sosial valp, og jeg gleder meg til å se hva det blir av denne jenta etterhvert! :)

post-87-0-89550800-1354263698_thumb.jpg

post-87-0-45281200-1354263744.jpg

post-87-0-60756200-1354263765_thumb.jpg

7 uker på bildene.

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Oi, her var det en stund siden sist oppdatering :P

Ziva er nå 20 måneder og er blitt en herlig hund på alle måter. Hun er en veldig ukomplisert hund, med et høyt aktivitetsnivå (som forventet - og ønsket). Noe av det jeg setter mest pris på med Ziva er at hun har så lite stress i seg, uten at hun mangler motor - for det har hun i massevis. Etter å tidligere ha eid to hunder som slet mye med dårlig stresshåndtering og skyhøyt stressnivå, oppleves Ziva som en veldig behagelig og balansert hund, noe hun også er. Vi trener lydighet, spor og jakt, og hun viser svært lovende takter syns jeg. Hun fikk opprykk til klasse II i lydighet 1 år gammel, og er for tiden under opptrening til å bli godkjent ettersøkshund på skadet vilt. Målene for i år er å få opprykk til klasse III i lydighet samt å spore oss fram til et viltsporchampionat. Ziva er det nærmeste drømmehunden jeg kommer tror jeg, hun har alt jeg vil ha i en hund og jeg gleder meg veldig til å se denne jenta utvikle seg i årene fremover! :)

For øyeblikket ser hun sånn ut:

eb7d6621-ffdb-4413-82cf-f7eb472634b0_zps

b3460516-7a2c-44d7-a9b8-7c662df24978_zps

ziva3_zpsa45e06b7.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine og flinke Ziva. :) Tipper dere når målene uten problemer, og kanskje spesielt spormålene for hun er jo et råskinn av en sporhund som blir veldig veldig bra med mer erfaring. :ahappy:

Hmmm, var sikker på jeg hadde endel fine arbeidsbilder av henne, men finner de ikke akkurat nå. Tror jeg har vært for lite aktiv med kamerat på treninger siste året! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...