Gå til innhold
Hundesonen.no

Øyeproblem


Recommended Posts

Oppdaget netopp at Nitro hadde noe rart med det ene øyet. Den innerste hinna lå dekt over nesten hele øyet. Han myste med det ene øyet. Det andre øyet var normalt,men kanskje at man så den innerste hinna litt mer enn vanlig.

Prøvde å ta bilde uten blitz, men han var lite samarbeidsvillig og ville bare holde øynene igjen. Dette var det beste jeg fikk

Det så bare utrolig ekkelt ut og vi ble litt bekymret over hva dette kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så merkelig - det der hadde jeg aldri engang hørt om før for et par mnd siden var en beardisvalp som hadde begge blunkehinnene trukket helt over øynene. Det var på en utst, så det ble litt drama om det hele, såklart.

De reiste sporenstreks til vet'en som sa det var en betennelse. Valpen var helt uberørt (dog så han jo ikke stort, vil jeg tro..) - fikk noen øyedråper og var bra på kort tid (en dag el to).

"Cherry eye", ja - da er det vel mer en "klump" foran øyet - ikke selve blinkehinnen?

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg googlet cherry eye og det er ikke det. Det er mer en klump i øyet. Dette er hinna som er nesten over hele øyet. Hinna er tykk og rød-rosa/brun. Myser med det ene øyet endel. Hinna på det andre øyet vises også litt. Han ser ganske så pjusken ut, bare at han ikke virker noe annerledes i allmenntistanden. Vi har dryppet øyet og vi får se imorgen om det har bedret seg. Det ser bare så ekkelt ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid fått høre at når hunden legger blinkhinnen over hele øyet så er det for å beskytte det. Altså at øyet har fått en skade så legger blinkhinnen seg over for å beskytte skaden. Opplevde det på en av mine boxere for noen år siden. Da hadde den fått et risp på netthinnen. Blinkhinnen beskyttet i noen dagen før den av seg selv gikk tilbake på plass og øyet var leget.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var Engelsk Setter tispa jeg passet i sommer plustelig etter en tur. Hun sprang masse på den turen inni busker osv når kom hjem så jeg hun var sånn.

Må tror jeg ble nervøs hun er jo 13 år å. Ringte vetrinæren som mente skulle skylle det med øyebadevann og komme til sjekk dagen etter om det ikke var nå bedre. Hendte i 15 tiden på dagen.

Ble ikke noe bedre i det hele tatt så likt ut da jeg la meg i 23 tiden så ordnet så en nabo skulle dra til legen med hun så snart dyrlegen åpnet da jeg måtte på jobb.

Gleden var stor da jeg sto opp 05 å øyet var helt normalt! Må tror jeg sjekket mange ganger! Hehe. Hun hadde sikkert fått en pinne/kvist inn på øyet når hun herjet sånn på den turen.

Håper det går like fort over til Nitro også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...