Gå til innhold
Hundesonen.no

Skjema, papirer og kontrakter


Heidi og Kalizi
 Share

Recommended Posts

Kontrakten som Kennelklubben har liggende på sin hjemmeside er fin å bruke. Kontrakten til Kennelklubben har et eget punkt/avsnit der du kan fylle inn egne punkter/krav/avtaler som du mener er viktig å ha med. Jeg har brukt å skrive dette på eget ark,- da det er endel punkter jeg vil ha med i tillegg.

Du kan selvsagt lage din egen kontrakt, men jeg tror mange valpekjøpere føler det er "trygt" å bruke kontrakten som er utarbeidet fra Kennelklubben.

Det er selvsagt svært viktig å gå nøye gjennom kontrakten før den blir skrevet under,- og da helst uten valpen på fanget. Fokuset til kjøperen vil da ikke være på kontraktens innhold...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hvilke skjemaer, papirer og kontrakter må man og bør man ha når man skal oppdrette ett kull?

Her er det jo så mange godt erfarne oppdrettere. Hva bruker du?

1. Paringsavtale mellom deg og hannhundeier - som sier noe om betaling osv.

2. Kontrakt - det er fint å bruke NKK sin som basis, punktene der bør være med i enhver kontrakt - så kan du eventuelt legge til egne punkter, bare husk at de ikke skal være for ufordelaktige i forhold til valpekjøper.

Registrering og sånn gjør du selv på NKK Dogweb - det er ganske intuitivt, når kullet er ferdigregistrert (det kan du gjør før du har solgt valpene da stamtavle ikke lenger er relatert til eier) så får du papirene du trenger fra NKK.

Jeg har laget egen kontrakt, men har med infoen på NKK sin - men jeg har lagt til punkter i forhold til garanti osv. (HD/AA, øyne osv.).

Dette har jo ikke kontrakten til NKK - den snor seg bare vekk fra det ved å nevne at genetikk er en fin pølse eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...