Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere Nøtterøy beboere


Linda=D
 Share

Recommended Posts

Guest Kåre Lise

Berganveien 62

Hehe jeg ser dit herfra.. :o

Mye fine turområder rundt vardås o.l. Er vel noe skiløyper men jeg har bare bodd her ett år og i fjor var det stusselig med snø. Dvs. Vi går mye i skiløypene uten snø, lite folk der bare masse deilig gjørme. :)

Kart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hehe skummelt? :o

Det er ikke langt til Vardås og området rundt men med det er litt keitete adkomst akkurat fra den adressen så kan være du må finne deg en sti eller over no jorder e.l. Derfra og sørover er det omtrent bare skog og du kan gå til Torød, strengsdal osv. Jeg og radarparet trives bra, vært veldig heldig med leie her da. Hundemiljø vet jeg ikke. Tror det er ne fyr som har noe kurs og treninger, husker ikke hva han kaller seg. Ellers har du Asbjørns hundesenter borti veien her om det er noe du trenger. V&H kan du få kjøpt av meg. :D Uten lappen er vel greit, bussen er treg da kjøre om duken / nesbrygga. Også har du meny butikk her på skallestad og kiwi og shell og pizza og slakter på hjemseng så burde være greit. Nei, det er veldig fint her ute, det blir bar emer og mer landlig jo lenger sør på øya du kommer.

Er det det lilla huset med turkise vinduskarmer? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha neida så koselig atte :D

Var på visning der i dag og jeg synes det virker veldig bra. Var jo egentlig ment to be hehe, men jeg er usikker iom jeg nå har 10 minutter å gå til skolen og om jeg flytter blir det jo å ta to busser. Var veldig fint og idylisk der synes jeg. Også er jo vannet nært også og det er jeg svak for. Kanskje jeg må reise tilbake i morgen for en ny visning før jeg bestemmer meg for noe.

I det ene øyeblikket er jeg sååå sikker på at jeg kommer til å trives og at jeg bare må flytte dit og i det neste så skriker alt nei:-P

Greit å høre da at det er så koselig og bra der som jeg fikk inntrykk av.

Jaa er det lilla huset:-D Hvor fett haha :bananas:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Da var jeg og så på igjen i går og jeg har takket ja til å bo i det lilla huset:-) Hvor bor du i forhold til det Snusken?

hehe så kult, Gratulerer. :sorcerer: Er det hele huset eller en utleiedel?

Tror de har malt vinduskarmene hvite igjen, om du ser på google street view ser du hvordan det var . Må jo helt klart bo en jente der, selv hadde jeg blitt sjøsjuk.. :P I dag har det vært skiltet med "salg" der, garasjesalg eller no?

Er vel en drøye 500m rett sør. inn ved meny oppå kollen der bor vi. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk tror jeg kommer til å trives.:-) Kommer til å mase på deg ang turmuligheter for jeg trenger å gå på annet enn bare asfalt.

Blir å leie en del av huset. Var visst en garasje de har gjort om til hybel. Lyst og koselig inne.

Vinduskarmene på baksiden mot jordene er fortsatt grønne;-)

Hm jeg vet ikke noe om det salg skiltet. Får håpe det bare er noe småting de skal selge unna hehe.

Du vet vel ikke om noen hunder i området jeg kan låne med på tur? Fikset 5 lånehunder i området her, men nå flytter jeg jo fra de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Takk tror jeg kommer til å trives.:-) Kommer til å mase på deg ang turmuligheter for jeg trenger å gå på annet enn bare asfalt.

Blir å leie en del av huset. Var visst en garasje de har gjort om til hybel. Lyst og koselig inne.

Vinduskarmene på baksiden mot jordene er fortsatt grønne;-)

Hm jeg vet ikke noe om det salg skiltet. Får håpe det bare er noe småting de skal selge unna hehe.

Du vet vel ikke om noen hunder i området jeg kan låne med på tur? Fikset 5 lånehunder i området her, men nå flytter jeg jo fra de.

Hei glemte deg her. Ja det er bare mase, får håpe jeg ikke har gitt deg for store forhåpninger det er jo fortsatt begrenset til den lille øya det er men jeg mener nå det er mer gode muligheter her det tatt i betrakting tross mye gjørme og søle. Blir fort kjent her og selvom vi går litt på asfalt av og til så er det adskillig mer landlig enn tettbegyggelse. :) Vet ikke om noen hunder enn mine egne, de kan da lett gjøre mer ut av seg enn 5 og blir gjerne med på tur de. :o Du kan jo henge opp lapper på butikken, ser det er flere som har gjort det om lufting og pass.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"mere mas"

Hehe jeg er ikke så storkreven. så lenge det finnes noen muligheter for noe turtereng så er jeg fornøyd. Går en grusvei rett utenfor huset "mitt". Gikk den ett stykke så var det over på asfalt. Vet du om det går ann å gå den enda lenger? at jeg kanskje gikk "feil"? Jeg tok til høyre når det kom sånn veiskille.

Skulle det være behov (eller jeg flyr på veggen og "må ha" en hund til å gå tur med) så låner jeg gjerne dine :angel: :D

Har lite lyst til å henge opp lapp, men får se hvor desperat jeg blir hehe.

Er det noe sted i nærheten jeg kan trene? f.eks en gress eller grusbane? Hvordan er det med jordene rundt om? Kan man bruke dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hmmm, nå er jeg overhodet ikke med på hvem grusvei du snakker om, i min verden går "hovedveien", Berganveien utenfor huset ditt?

Nå er defintivt årstiden for å bruke jordene og jeg bruker de masse. Men noen steder er det forsådd til neste sesong, der spirer det nå så det ser du, om det ikke spirer enda ser du frø så der viser hvertfall jeg hensyn. :)

Baner til trening er jeg ikke helt sikker på, Har ikke vært der selv men er ett idrettsannlegg på Duken, om du ser Lindholmveienpå kartet kan du jo se der, Anette kan sikkert bidra her :icon_clapping: .. ? vEllers er det noe borte på skolen her Oserød. Området til Gamle Bergan skole forfaller bare, mye glasskår har sluttet å gå der ellers er jo det veldig nære deg. Hmmm jeg får tenke litt. :) Jo også ser det som det er en liten privat bane ved gården på hitsiden av gamle skolen, kanskje du kan snakke med de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:-D

Den grusveien går på baksiden av det lilla huset. Når man kommer opp bilveien fra båtbryggetingen så er det en grusvei inn til høyre rett før det lilla huset. (Jeg er elendig på å forklare) når man har gått forbi huset er det 3 hester der også er det to greit store jorder hvor den grusveien går mellom dem mener jeg å huske :angel:

Hmm da får jeg sjekke hvordan det ser ut på jordene. Jeg mener det var litt skarpe sånn eeeh "strå" der på noen cm, men de så brune og "gamle" ut.

Båndtvang? hvordan er det? Den er vel ganske streng på hele nøtterøy er den ikke?

Skal sjekke ut de områdene:-) Om jordene kan brukes så holder jo sikkert det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ah ja jeg har vel aldri gått noe særlig bortenfor, altså på din side av veien ned mot båthavna.

Ja det er mest stubb på jordene nå etter kornet, og de vi bruker mest helt supert det, aldri vært noe problem med at stråene er skarpe her . :)

Båndtvang ja var det da.. :o

§ 3. Om båndtvang

I Nøtterøy kommune skal hunder, utover den lovfestede båndtvangen i perioden 1. april til 20. august, holdes i bånd eller forsvarlig innestengt eller inngjerdet slik det framgår av punktene a) til d): a) hele året i og i tilknytning til boligområder og handleområder og beiteområder. b) hele året i parker, anlegg for lek, på kirkegårder, grav- og urnelunder, på og ved skoler og barnehager. c) hele året i følgende offentlige friluftsområder: Fjærholmen, Nesskogen, Torød Nærmiljøanlegg, Aronsletta og Teieskogen. d) på og ved anlegg for idrett og sport og på badestrender i andre offentlige friluftsområder i sesongen for disse aktivitetene.

Av de friluftsområdene så er det vel Nesskogen som er her ute, tror det er en sånn bitteliten tisseflekk skog ved det idrettsanlegget ute på Duken / nesbrygga jeg skrev om over.

Aldri brydd meg, båndtvang er noe jeg på sett og vis forholder meg til året rundt men slipper de nå på jordene og i skogen lenger ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hei og hopp jeg trives såå godt her så angrer ikke på at jeg flyttet hit.

Men nå er jeg desperat etter flere turmuligheter. Har stortsett gått rundt på asfalt. Fulgt veien ned til nesbrygga, bort til Kiwi også Berganveien tilbake igjen og den ruten her http://www.endomondo.com/workouts/165025899/8460591 men vil gjerne gå noen lengre turer og aller aller helst i skogen.

Har gått litt i skogen med idretsanlegget, men der kan man nesten ikke blunke for da er man allerede gjennom skogen.

Du nevte skog bortover til Torød. Hvor sånn helt nøyaktig må jeg gå henn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du går forbi arås, også går du på sletta videre (mot torød), så kan du ta opp til venstre i spars vei. Gå oppover der, så er det maaange veier inn til høyre inn i en stoor flott skog, hvor du kan gå opp til et utkikspunkt med grill muligheter osv.

kan også gå til venstre og over åsen og ned på havna.

post-6328-0-23737400-1362844642_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk for svar:-)
Hørtes jo midt i blinken ut. Har lenge hatt lyst til å pakke kløven til Mike og gå tur i skogen og sette oss ned ett fint sted. Er ikke helt det samme å gå kløvtur langs veien og stoppe på en benk langs veien:-P

Jeg er sikkert helt blåst, men hvor er Arås?
Jeg er ikke kjent så trenger få det inn med ekstremt liten tskje:-P

Kommer ikke inn på linken din:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Arås er vel marinaen som ligger langs veien forbi Meny og utover.. Altså forbi marinaen og opp til venstre.. :) Aldri vært akkurat der selv, har istedet rota meg opp i skogen bak gården FØR arås der traff vi en bønch ville hester og bråsnudde, anbefales ikke... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk for svar:-)

Hørtes jo midt i blinken ut. Har lenge hatt lyst til å pakke kløven til Mike og gå tur i skogen og sette oss ned ett fint sted. Er ikke helt det samme å gå kløvtur langs veien og stoppe på en benk langs veien:-P

Jeg er sikkert helt blåst, men hvor er Arås?

Jeg er ikke kjent så trenger få det inn med ekstremt liten tskje:-P

Kommer ikke inn på linken din:-/

Det var ingen link :P det er et bilde bare :P

Knarberg båthavn er sirkelen på kartet. Som da ligger litt sør for nesbrygga. Og arås er da litt sør for knarberg igjen. Om du kjører båtveien så kjørte jeg forbi knarberg og bort til nesbrygga og fylte og kjørte tilbake :P

post-6328-0-64190900-1362871629_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Guest Kåre Lise

NM i somling her, fant ut av det området i dag rent tilfeldig egentlig.. Må utforskes nærmere.. Det er jo perforert av stier her sørpå, ett eldorado for stisykling tross at det er lite sammenhengende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
    • Hvis hunden klør ville jeg sjekket for allergi hos dyrlege. Og om hunden er konstant sulten kan du tilføre feks litt kokt ris, kokt brokkoli eller gulrøtter i foret for å gi mer metthetsfølelse uten mye kalorier.  Ang bæsjespising ville jeg vært nøyere på å ha kortere kobbel og mer kontroll på tur . Trene på å avlede med en kommando og godbiter. 
×
×
  • Opprett ny...