Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2013!


Synnikken
 Share

Recommended Posts

Kanskje et litt dumt spørsmål, men jeg har aldri vært med på valpetreff og sånt før. Er det forventet at valpen skal komme på innkalling når man treffer andre hunder (og hundene er løse sammen)? Meesha kommer på innkalling ca. halvparten av gangene jeg roper på han, men da må jeg 1) gjerne være et stykke unna og 2) det må ikke være noe superkult nærmere han enn det jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Og der var det endelig bestemt Hils på Poecilia Pretty in Pink

Valpen har nå vært her en snau uke. Morsom sak

Lykke 14,5 uke gml

Posted Images

Shit, 6 valper på røntgen... Nå ble ting plutselig litt mer virkelig... Nå ja, fremdeles mye som skal klaffe, men et steg nærmere ny valp... :yes::w00t::fear:


Kanskje et litt dumt spørsmål, men jeg har aldri vært med på valpetreff og sånt før. Er det forventet at valpen skal komme på innkalling når man treffer andre hunder (og hundene er løse sammen)? Meesha kommer på innkalling ca. halvparten av gangene jeg roper på han, men da må jeg 1) gjerne være et stykke unna og 2) det må ikke være noe superkult nærmere han enn det jeg er.

Nei :)

Men det forventes at du tar hensyn, f.eks dersom din valp er for tøff mot en annen, så går du fysisk bort og fjerner hunden, osv :)

(I tillegg bør du passe på at valpen din får gode opplevelser, så dersom du ser at en annen hund er for voldsom mot henne, så fjerner du den andre valpen/hunden. Ikke alle eiere som bryr seg om sånt, så her må man følge med, evt opplyse eier.)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, 6 valper på røntgen... Nå ble ting plutselig litt mer virkelig... Nå ja, fremdeles mye som skal klaffe, men et steg nærmere ny valp... :yes::w00t::fear:

Nei :)

Men det forventes at du tar hensyn, f.eks dersom din valp er for tøff mot en annen, så går du fysisk bort og fjerner hunden, osv :)

(I tillegg bør du passe på at valpen din får gode opplevelser, så dersom du ser at en annen hund er for voldsom mot henne, så fjerner du den andre valpen/hunden. Ikke alle eiere som bryr seg om sånt, så her må man følge med, evt opplyse eier.)

Takk for svar! :) Da er jeg beroliget, og det funker omtrent sånn som jeg tenkte. Gleder meg masse til vi har mulighet til å ha Meesha løs med andre hunder :)

Og så spennende å ha sett valper på røntgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det en uke igjen! :frantics:

Lille Keiron skal til vet for vaksine og chipping på torsdag, litt hønemor allerede, oppdretter fikk beskjed om å oppdatere så fort det lot seg gjøre, de får litt kjøring da vet er i Alta. Får se på det som Keiron sin general prøve i bil da, hehe. Tenk at på onsdag i neste uke da har jeg endelig hund :')

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg ikke fått med meg! :)

Du valgte rett rase denne gangen også, ja? :lol:

Ja, selvsagt :D

Ikke så rart du ikke har fått det med deg, har omtrent ikke fått det med oss selv. :P

Vi skulle jo egentlig ikke ha valp før om en stund, 2-3 år, men så dukket denne kombinasjonen opp. :sleep:

Kombinasjon har vært gjort tidligere, og vi liker resultatet veldig godt. Far er brukt i både LC og utstilling, og så er valpene leveringsklare rett etter eksamen er ferdig.

Men kommer det ikke valp så er det egentlig helt greit det også, prøver å si det til meg selv i alle fall. :whistle:

Samboer har som kriterie at den skal være brindle, irish marked, og helst i en lys tone... Så det er jo litt som skal klaffe, for å si det pent. Kjønn, lovende valp, riktig farge, osv. :blink:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt :D

Ikke så rart du ikke har fått det med deg, har omtrent ikke fått det med oss selv. :P

Vi skulle jo egentlig ikke ha valp før om en stund, 2-3 år, men så dukket denne kombinasjonen opp. :sleep:

Kombinasjon har vært gjort tidligere, og vi liker resultatet veldig godt. Far er brukt i både LC og utstilling, og så er valpene leveringsklare rett etter eksamen er ferdig.

Men kommer det ikke valp så er det egentlig helt greit det også, prøver å si det til meg selv i alle fall. :whistle:

Samboer har som kriterie at den skal være brindle, irish marked, og helst i en lys tone... Så det er jo litt som skal klaffe, for å si det pent. Kjønn, lovende valp, riktig farge, osv. :blink:

Wiiiiihh!! :D Så gøy!

Håper "deres" valp blir født i kullet med alt dere ønsker dere å mer til :wub:

Fargevalg er generelt sett skummelt, ihvertfall på Whippet hvor stort sett alt mulig dukker om. Den riktige finner dere uansett :)

Kan jeg spørre hvem foreldra er? Nysgjerrige meg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiiiiihh! :D Så gøy!

Håper "deres" valp blir født i kullet med alt dere ønsker dere å mer til :wub:

Fargevalg er generelt sett skummelt, ihvertfall på Whippet hvor stort sett alt mulig dukker om. Den riktige finner dere uansett :)

Kan jeg spørre hvem foreldra er? Nysgjerrige meg :lol:

:D Måtte bare dobbeltsjekke at oppdretter faktisk hadde lagt ut kombinasjonen, og det hadde hun :ahappy:

Far:

http://www.whippet.se/index.php/adagio-love-supreme/292-adagio-love-supreme-photos

Ikke verst å få et kull på 6 (mest sannsynlig, kan jo være vet har sett feil) når man er 12,5! :ahappy:

Mor:

http://thewhippetarchives.net/details.php?id=71409

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Måtte bare dobbeltsjekke at oppdretter faktisk hadde lagt ut kombinasjonen, og det hadde hun :ahappy:

Far:

http://www.whippet.se/index.php/adagio-love-supreme/292-adagio-love-supreme-photos

Ikke verst å få et kull på 6 (mest sannsynlig, kan jo være vet har sett feil) når man er 12,5! :ahappy:

Mor:

http://thewhippetarchives.net/details.php?id=71409

Haha, det var ikke en ung herremann nei - Ikke mor heller. Så nope, ikke dårlig om det suser 6 eller flere :ahappy:

Masse lykke til, håper det kommer noen til dere :D Fargevalgene tror jeg også dere får innfridd. Får se :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det var ikke en ung herremann nei - Ikke mor heller. Så nope, ikke dårlig om det suser 6 eller flere :ahappy:

Masse lykke til, håper det kommer noen til dere :D Fargevalgene tror jeg også dere får innfridd. Får se :)

Takk, blir spennende å se :)

Ja, det var i utgangspunktet ikke meningen at hun skulle ha flere kull, men så mistet jo avlshannen fra tidligere kombinasjon dessverret livet bare 2(tror jeg) år gammel, så da valgte de å søke om dispansasjon til å gjenta kombinasjonen. Samboer sin reaksjon da jeg fortalte de skulle ha denne kombinasjonen var "skal vi kjøpe valp?????", han har tidligere sakt vi måtte vente til Penny ble i alle fall 4. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, blir spennende å se :)

Ja, det var i utgangspunktet ikke meningen at hun skulle ha flere kull, men så mistet jo avlshannen fra tidligere kombinasjon dessverret livet bare 2(tror jeg) år gammel, så da valgte de å søke om dispansasjon til å gjenta kombinasjonen. Samboer sin reaksjon da jeg fortalte de skulle ha denne kombinasjonen var "skal vi kjøpe valp?????", han har tidligere sakt vi måtte vente til Penny ble i alle fall 4. :lol:

Ah, da skjønner jeg.

Vente til 4.... For noe tull :D Gammel er Penny nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, da skjønner jeg.

Vente til 4.... For noe tull :D Gammel er Penny nå?

Heheh, ja, ikke sant :D

Hun er 10 mnd :innocent:

Men tror det vil bli veldig fint for både Penny og DPen, og få en whippet til i hus. Da har Penny noen å løpe med, og DPen slipper (forhåpentligvis) og bli løpt ned... Med mindre begge bestemmer seg for at DPen er den kuleste da, og bare skal leke med henne. :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh, ja, ikke sant :D

Hun er 10 mnd :innocent:

Men tror det vil bli veldig fint for både Penny og DPen, og få en whippet til i hus. Da har Penny noen å løpe med, og DPen slipper (forhåpentligvis) og bli løpt ned... Med mindre begge bestemmer seg for at DPen er den kuleste da, og bare skal leke med henne. :sleep:

Så herlig! Går nok bare fint. Vi kjøpte ei 7 mnd gammel tispe mens vi hadde kull her hjemme, og skulle beholde ei av dem selv. Gikk helt utmerket, og ingen tvil om at de søkte hverandre mye, og ble/er veldig tett. Ikke så mye liv og røre som jeg kanskje hadde forventet av valp og unghund, alt i alt en veldig fin erfaring :)

Blir nok kjempekos :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg har verdens beste valp! <3 Tok første natten med full ro, ingen piping, bare sov som om han hadde vært her hele sitt liv :) Noe annet med meg, hønemoren, som såvidt har sovet i hele natt :P

Her er herligheten, kjekkeste karen i verden (sånn helt objektivt).

bilde1_zps04bec3ce.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keiron har vært hos veterinær i Alta i dag for vaksine og chip, størst i kullet med 3,3kg, 9 uker gammel :)

Det gikk fint og både han og søsken har visst vært veldig flinke, sånt liker man.

Nå er det bare denne helga igjen og mandag, håper de kommer med han på tirsdag allerede, det krysser jeg i allefall fingrene for :) Hvis ikke må jeg og Mikkel vente helt til onsdag.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...