Gå til innhold
Hundesonen.no

Fremgangsmåte og progresjon av tegning (Amiga)


Mirai
 Share

Recommended Posts

Krutsi spurte, så da lager jeg tråd :lol: .

Det meste ved å tegne digitalt er prøving og feiling, og å finne ut hva man liker. Jeg bruker selv både Painter og Photoshop alt ettersom hva jeg ønsker å gjøre, siden jeg ikke vet hvordan man gjør ALT i Painter enda.

Har begynt på en A3 av Amiga for AnetteH her inne, så jeg skal prøve å huske å legge ut litt innimellom.

Skisse er først. Deretter kommer en veldig grov fargelegging.

Skisser med en penn på 1pixel i størrelse med 100% opacity. Velger enten svart eller en farge som vil synes mot de fargene hunden skal fargelegges med (eks. om det er en svart hund er det ikke så lurt med svart farge på skissen, siden så fort du begynner å farge da så ser du jo ikke skissestrekene!).

Skissen kan være veldig enkel, men siden Amiga er brindle så er det greit å legge inn litt flere landemerker.

amigac1.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er greit at jeg slenger ut litt av min progresjon? Hvis ikke så skal jeg fjerne det :)

Har planer om å lage en skikkelig nøye tutorial når jeg tegner neste bilde.

Her har jeg jo allerede begynt, men dere ser streken jeg går etter, for å få rette proporsjoner osv. WIP_babydoll_outline.jpg

Når man tegner så er det jo ofte forskjellige "lag" i bildet. På den måten at klær ligger oppå kroppen. Da kan man om man vil, og det passer seg, tegne klærne før man tegner kroppem på et nytt layer under klærne.

babydoll_wip2.jpg

Nesten helt ferdig, mangler bare bakgrunn.

babydoll_wip3.jpg

Og når bakgrunnen er plotta inn så tar man smådetaljer og ting og tan som ser merkelig ut.

babydoll_finalWIP.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyere bilder.

Bruker gradvis mindre kost for å legge inn smalere strøk og mindre detaljer. Alt er fremdeles veldig grovt.

amigac3_zpsf91910d1.jpg

Så tok jeg en runde med "grainy water" som den heter i Painter, for å smøre det hele sammen. Vil tro at om man bruker Photoshop så kan man bruke smudge tool til en VISS grad om man leker rundt med innstillingene der. Det er ikke meningen at det skal se skarpt eller ferdig ut enda. Dette er mer en bakgrunn jeg skal jobbe videre oppå.

Tunga er allerede ganske skarp da den er mye enklere å lage enn f. eks et område med pels.

amigac4_zpsab966b48.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskrift for å få en mer Painter lignende smudge-tool eller til bruk for brushes i photoshop: Bruk en rund brush, sett spacing til et ganske høyt tall, f.eks 40-80%. Så går man inn og stiller Size-jitter til omtrent 50% men uten at pennen kontrollerer det (control: off. under)

Minimum diameter: 0%

Angle Jitter: 100% (control: off)

Scatter: rundt 50% (control: off)

Også stiller man bare opiacity/flow slik man liker det best. (jeg har som regel alltid 100% opiacity og stiller heller ned flow'en)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 years later...
On 9/22/2012 at 1:17 AM, Zitka said:

Hvilket program bruker dere når dere tegner ?

Mange måter å gjøre det på: https://www.storexppen.eu/articles/12-beste-gratis-tegneprogram-for-maling-og-Illustrasjon.html

 Selv bruker jeg både Photoshop og Paint tool SAI til å tegne, og noen foretrekker å bruke tegnebrett fremfor mus. Det krever litt tilvenning da men.

Om du ikke ønsker å bruke veldig masse penger på photoshop med en gang(og ikke vil ta det ned ulovlig), så kan du prøve Krita. Gratis program og ganske likt photoshop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...