Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til kritikk


Carro92
 Share

Recommended Posts

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da vi var i danmark skreiv dem på skrivemaskin

Det kan godt hende det er tongue - det ser jo mer ut som det, men ikke så ofte det skrives i kritikker. Men så så jeg heller ikke på hvilken rase du har, og på chow chow og eurasier kan det jo komment

Posted Images

Correct type. Nice form of head. Dark enough. Short, compact body. Nice neck. Angulation rear too open. Movement hindquarters lacks parallel(?) + drive. Correct scissors bite.

Trur eg. Tror kanskje ikke denne dommeren hadde engelsk som morsmål?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Correct type. Nice form of head. Dark enough. Short, compact body. Nice neck. Angulation rear too open. Movement hindquarters lacks parallel(?) + drive. Correct scissors bite.

Trur eg. Tror kanskje ikke denne dommeren hadde engelsk som morsmål?

Nei han var polsk, og tusen takk for hjelpen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 months. Good size and bone. Sufficient length of head, quite short muzzle. Should be better pigmented on nose. Low withers, crouching (?) loin. Well sprung ribs. Quite upright in front, sufficient angulation in back. Needs more in drive. Ordet før "loin" er ren gjetting. Aner virkelig ikke hva det er ment å forestille. Resten kjennes greit.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 months. Good size and bone. Sufficient length of head, quite short muzzle. Should be better pigmented on nose. Low withers, crouching (?) loin. Well sprung ribs. Quite upright in front, sufficient angulation in back. Needs more in drive. Ordet før "loin" er ren gjetting. Aner virkelig ikke hva det er ment å forestille. Resten kjennes greit.

Takk for hjelpen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen :D
Bare hyggelig. Siden det står at den er lav på manken, lurer jeg på om kanskje lenden kan være høy eller oppskutt eller noe sånt - kan det være at den er litt bakhøy? Det stemmer ikke helt med at den sies å være rak i fronten og tilstrekkelig vinklet bak, men ...
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

10 months, very feminin. Nicely bal(ance). Good size, beauty(ful) colour. Gentle, fem(inin) head. Paralel front. Exc. topline and ribcage. Very good muscled....? Feet and hocks? strong enough. Middle fingers? on feet not straight enough.

tusen takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

I går fikk Lykke denne kritikken i jr.klasse. Lurer på hva det som er uthevet betyr? :)

"Lovely outline, good intellegent head, nice earset. Correct bite, nice dark eyes. Good reach of neck, very good shoulders and front. Nice topline, good dept of chest. Boody well up on feet, nice tailset, good rear end. Very well presented, moves very well."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk Lykke denne kritikken i jr.klasse. Lurer på hva det som er uthevet betyr? :)

"Lovely outline, good intellegent head, nice earset. Correct bite, nice dark eyes. Good reach of neck, very good shoulders and front. Nice topline, good dept of chest. Boody well up on feet, nice tailset, good rear end. Very well presented, moves very well."

Jeg ville brukt outline om siluetten - rammen hennes.

Kroppen godt opp på potene - jeg ville tolket det som at hun er godt konstruert og skrudd sammen, med beina godt plassert under kroppen, gode vinkler og harmonisk outline.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville brukt outline om siluetten - rammen hennes.

Kroppen godt opp på potene - jeg ville tolket det som at hun er godt konstruert og skrudd sammen, med beina godt plassert under kroppen, gode vinkler og harmonisk outline.

Det høres veldig vakkert ut - vi går for den! :lol:

Tusen takk for hjelpen, noen av disse britene bruker så pene ord at jeg ikke får med meg hele betydningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med å skjønne hvor setningene begynner og slutter her, og hvilke beskrivelser som går på hvilken kroppsdel... Noen som kan hjelpe? :)

Jeg tror det står: "10 months, very nice body, top head, scissor bite, very nice color tongue eyes dark ears wideset chest deep broad tail wideset back strong temp move". :huh: Skulle deep broad hørt til chest? Eller er halen deep broad, det høres snodig ut... Da passer "back strong" sammen hvert fall. Og temp move, hva skal det bety? Top head, mener han at det er topp, liksom?

post-10636-0-84764000-1393784047_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med å skjønne hvor setningene begynner og slutter her, og hvilke beskrivelser som går på hvilken kroppsdel... Noen som kan hjelpe? :)

Jeg tror det står: "10 months, very nice body, top head, scissor bite, very nice color tongue eyes dark ears wideset chest deep broad tail wideset back strong temp move". :huh: Skulle deep broad hørt til chest? Eller er halen deep broad, det høres snodig ut... Da passer "back strong" sammen hvert fall. Og temp move, hva skal det bety? Top head, mener han at det er topp, liksom?

Jeg tolker kritikken slik: 10 months, very nice body, typical head, scissor bite, very nice colour tone, eyes dark, ears well set, chest [is] deep and broad, tail well set, back [is] strong, temperamentful mover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker kritikken slik: 10 months, very nice body, typical head, scissor bite, very nice colour tone, eyes dark, ears well set, chest [is] deep and broad, tail well set, back [is] strong, temperamentful mover.

Ååååå, tusen takk! :D Det ga jo mye mer mening! Men jeg tror faktisk det står tongue, for han var veldig opptatt av tunga og skulle se på den. Vet ikke helt hvorfor, for eurasiere har lov å ha både blå, flekkete og rosa tunge. Men takk igjen, nå fikk jeg jo et inntrykk av hva han syntes i stedet for bare en haug usammenhengende ord :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, tusen takk! :D Det ga jo mye mer mening! Men jeg tror faktisk det står tongue, for han var veldig opptatt av tunga og skulle se på den. Vet ikke helt hvorfor, for eurasiere har lov å ha både blå, flekkete og rosa tunge. Men takk igjen, nå fikk jeg jo et inntrykk av hva han syntes i stedet for bare en haug usammenhengende ord :D

Det kan godt hende det er tongue - det ser jo mer ut som det, men ikke så ofte det skrives i kritikker. Men så så jeg heller ikke på hvilken rase du har, og på chow chow og eurasier kan det jo kommenteres. Jeg tenkte skriver kanskje var litt på jordet, jeg har sett de rareste måter å skrive ord på - jeg har for eksempel en kritikk på Foenix at hun har "excellent seizure bite".

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig vakkert ut - vi går for den! :lol:

Tusen takk for hjelpen, noen av disse britene bruker så pene ord at jeg ikke får med meg hele betydningen :)

Oppdretter av Kiyomi (svensk) snakker om hunder som er "upp på benen". Altså, ikke lavstilt. Det var det første som slo meg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretter av Kiyomi (svensk) snakker om hunder som er "upp på benen". Altså, ikke lavstilt. Det var det første som slo meg. :P

Nja, nei, tror ikke det er det som menes her :)

Hun er helt tydelig lengre i ryggen enn i mankehøyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, nei, tror ikke det er det som menes her :)

Hun er helt tydelig lengre i ryggen enn i mankehøyden.

Mulig jeg leser deg feil, men lavstilt betyr en hund hvor avstanden mellom bakke og brystbein er mer enn halvparten av mankehøyden. Altså, blunt fortalt, at det er mer luft enn kropp i mankehøyden. En dachs er en typisk lavstilt rase, mens en sloughi er en typisk høystilt rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...