Gå til innhold
Hundesonen.no

Mollyville Bostons - våre hunder


Mollymor
 Share

Recommended Posts

Som kongelige flest, har Molly mange navn. Hun er jo vår prinsesse. :yes:

Cassandra er den lille datteren til oppdretteren. Hun ble så opprørt da vi hentet Molly at vi bestemte oss for å ta med hennes navn på stamtavlen. Og siden hun sa "miin hund, miin hund" så ble det til at det ble Cassandra's i stamtavlen. Det er ikke et kennelnavn, men ble godkjent av NKK, til tross for at jeg i etterkant har funnet ut at det er en kennel med dette navnet...

Molly er det navnet vi kaller henne til daglig, og det navnet hele familien kunne enes om.

Oppdretteren hadde gitt henne det midlertidige navnet Bianca, og vi hadde derfor lyst til å ha det med.

Jelena... Hehe, ja hva skal jeg si, jeg har en Justin Bieber fan i huset som ba på sine knær... (Justin + Selena Gomez = Jelena)

La meg presentere dere for prinsessen vår, Cassandra's Molly Bianca Jelena (eller rampusen vår, Molly):

Her er hun 7 mnd gammel.

IMG_0401-1.jpg

8 mnd og ligger fint og venter til hun får beskjed om noe annet... Flinke Molly!

IMG_1076.jpg

På oppdagelsesferd. Det er noe spennende der nede. Noe litt skummelt, vann!

IMG_1103.jpg

Det var i denne bekken hun for alvor ble bitt av badebasillen. Hun ELSKER å bade og dusje, men HATER regn. :D Det er visst ganske vanlig at Boston Terriere vegrer seg for å gå ut i regn...

Men så rart at hun elsker å leke og bade i vann, når det er SÅ skummelt når det er vått på bakken og duskregner...

IMG_0988.jpg

"Men pinnen min får du aldri!"

Som regel er det rett til oss med pinnen, for det er jo så gøy når vi kaster den igjen. Men noen ganger er det veldig moro å erte oss også.

IMG_1180.jpg

Mor: Lilo

Far: Iljaspico's Always in Armani

Besteforeldre:

fars side: Kimura's Bezzerwisser og Prinselia's Edna

mors side: Chatojo's Buddy og Wesbostons Selma (Danmark)

Olderforeldre:

N UCH NV-02 Bogerudmyra's Tyson / N UCH NV-04 Bogerudmyra's Emilie

N UCH Fetter Anton / Prinselia's Simonetta

N UCH SV-05 Eclipse's Man in Motion (Canada) / Prinselia's Shiba

Bostiff Frede (Danmark) / Zenta (Danmark)

Tippolderforeldre:

INT NORD B L PE BR CR AM UCH Bogerudmyra's Ådne / Edna V. Trajanus

INT NS UCH BLW-98 FIN99 LUX00 Bogerudmyra's Ulf / AUST N FIN UCH FIN-01 Bostonway Dream Time

N S UCH NV-94 Soboca's Arizona Arnie / Bogerudmyra's Guro

N S UCH Prinselia's Patric / Solomar Alice (Sverige)

CAN CH Eclipse's Golden Boy (Canada) / CAN CH Argrae's Bit O'irish Lace (Canada)

N S UCH Prinselia's Patric / Solmalar Alice (Sverige)

Jelo Baltazar (Danmark) / Clara-Viola Von der Illerspitz (Danmark)

Dolar Z Gdanska Rodem (Danmark) / Jelo Janna (Danmark)

Ja, det holder vel...

Red: beklager store bilder :|

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

God jul til alle på sonen!

Slik ser det ofte ut når jeg trener hundene. Jeg begynner med en, mens de andre gjør noe helt annet. Men det tar ikke lang tid før alle går og står og gjør det de får beskjed om. Mor har goode godbite

Dagen i går var en lang en. Jeg tok 07-flyet til Oslo, og belaget meg på å vente lenge... Og det gjorde jeg, jeg ventet til kl 11, og siden de hadde sagt på Cargokontoret at det var maks så lenge det

Takk, alle sammen, dere er nå søte!

Vi koser oss masse med Molly, går på ringtrening og skal snart på utstilling. Største problemet vårt er at hun ikke er så glad i kladding fra dommeren (kan vi ikke bli litt kjent først, liksom...)

Vi har meldt på datteren min og Molly på Freestyle til høsten og i vinter blir det kanskje agility. Tror det passer henne utmerket, siden hun er så energisk og morsom.

I går var vi borte hele dagen (sa jeg at jeg hadde ei som liker Justin Bieber?) og jeg hadde sånn halvveis forventet meg en litt fornærmet hund som ikke ville komme til oss på en stund (slik var vår forrige hund), men neida, vi ble overøst med kyss. Nesten så det ble for mye av det gode. Tok hun seg en tur ut for å tisse, var det rett bort å kysse på oss litt mer etterpå. Så glad, ja, DET er hun iallefall! :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste uke debuterer vi på utstilling, vi reiser til Akershus og stiller henne i Exporama på NMHKs utstilling lørdag og så NMHK avd Sogn og Fjordanes utstilling søndagen. Grugleder oss! Det blir hennes første og siste valpeshow, for hun blir 9 mnd den 27 denne mnd.

Det er kun henne som stiller i rasen, så det blir ikke fullt så spennende og lærerikt som jeg hadde håpet (ingen Junior-, Åpen-, Veteran- eller ChampionKlasse) men det blir jo uansett spennende å se om vi klarer å prestere i ringen, og om det blir en rød/rosa slufse på henne. Håper ikke vi reiser så langt for blått... Men uansett, vi tar det som en jentetur, jeg og datteren min liker å ha oss en bytur hver sommer, og i år blir det tre jenter på tur (inkl Molly, om noen lurte). Vi skal kose oss og ta det som læring.

Heier på 'Sol' og Molly i Barn og Hund begge dagene. Her trener de på stranda...

IMAG0154.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første utstillingsdag overstått. Molly ble BIR med denne kritikken: "aning stor, fint hode, vakre øyne og ører, bra bitt, bra overlinje, aning rak skulder, tilreklig vinkel bak, rør seg bra. Trevlig temperament."

Dommeren, Tarmo Viirtela, var veldig rolig og grei, noe som var veldig greit for Molly, som er litt reservert mot fremmede. Han likte henne godt, men sa at hun måtte "stoppa veksa" med glimt i øyet. Hun er 8 mnd og 7,8 kg, så har noen kilo igjen før hun er over 11,4. Men bør kanskje ikke bli høyere? Tror ikke det står høyde i den norske standarden...

Hun gikk direkte til BIS finalen, men ble ikke plassert der.

'Sol' og Molly kom forresten på 2. plass i barn og hund. Kjempeflinke jentene mine!

Gleder oss til i morgen, blir spennende å se hva den neste dommeren sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. plass og BIR i dag. (sløyfer i dag: en lilla/rosa for deltakelse, en rød/rosa for kvalitet, en rød/rosa for beste tispe og en rosa/gul/rød for BIR. Dommer var Harry Vela. Molly var litt mer skeptisk til denne dommeren, men han fikk nå gjort det han skulle.

Kritikken:

nice fem head, well set ears, enough stop, good reach of neck, corr top line and hindq (?), moves well

Han likte henne godt, og hanhunden i åpen klasse, som også var litt stor (eier hadde fått kommentarer av dette fra tidligere dommere), fikk cert. Kanskje prøve å stille igjen for denne dommeren når hun blir eldre?

Nå venter vi på BIS. Blir spennende om hun blir plassert i dag.

Red: uplassert i BIS finalen ;-)

Red: lagt inn kritikken

Endret av Mollymor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Gratulerer! :D

Jeg tenkte på å finne deg på lørdag, men siden vi var ferdige ganske fort og været var som det var så tuslet vi hjemover brennkvikt.

Tusen takk!

Det forstår jeg godt. Vi var bra våte da vi kunne vende nesa hjem...

Gratulerer med gode resultater!

Tusen takk. Det var veldig gøy at dommerne likte henne!

Så herlig jente! :)

Hoder dere til på Karmøy? Mener å kjenne meg igjen på Blikshavn på enkelte av bildene? :)

Det stemmer. Du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

17. juni fikk Molly løpetid.

Molly har da vært i bur i natt, og hun har klynket og hylt, synes forferdelig synd på seg selv. Kl 06.00, var det ingen bønn, da klatra hun nesten på veggene. Ut og tisse, tisse og tisse litt til. Spise litt, og... slokne! Nå ligger hun og snorker i sofaen ved siden av meg. Håper ikke hun skal holde på slik hver natt i tre uker... :rolleyes2:

Hun er nå på dag 7. Hun oppfører seg som vanlig, har vent seg til å sove i buret, og å ikke rive det i stykker når hun skal slippes ut. Begynner å bli riktig tålmodig! Første halvdelen av uken var det kun noen små blodprikker etter henne, men i forgårs begynte hun å blø såpass at vi måtte kjøpe truse til henne. Det liker hun ikke. Hun lar den være på, og forsøker ikke å få den av. Men hun klarer ikke å gå. Eller hun klarer, men går to tre skritt og så setter hun seg. Kan sitte lenge, og så tar hun et par skritt til, før hun setter seg igjen. Slik er hun også hvis hun skulle få båndet under halen, boms i bakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, Molly! I dag er hun junior, ni mnd gammel. Og en liten dame, som har sin første løpetid og prøver seg på alt...

På ringtrening i går (jada, vi gikk på ringtrening med løpetid, men spurte de andre om det var ok at vi var der. De syntes det var greit å teste guttas konsentrasjon med løpetispe i nærheten...), ble vi foreviget av treneren. Jada, liitt overstrekt både framme og bak... Veldig greit å se det på bilder egentlig, for da ser jeg mye bedre hva som må gjøres. Bakbena må flyttes fram, frambena må flyttes bak, båndet opp og hånden litt ned. Ellers synes jeg det ser bra ut, og Molly gjør jo som hun blir fortalt! (Det er min datter som er handler på bildet)

269283_249108315201562_1962727456_n.jpg

Gleder meg til neste utstilling, det blir spennende å se hvordan snuppa gjør det som junior.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Molly ligger og snorker i sommervarmen... som endelig kom til oss her på vestlandet. Slitsomt med denne varmen, synes Molly... Nå håper vi denne løpetiden nærmer seg slutten, slik at vi slipper å overvåke hvert skritt hun tar, og ikke minst at hun kan få leke med vennene sine igjen.

560869_10150874359316688_1649861125_n.jpg

Et vennepar har kjøpt seg en liten Boston Terrier valp, så dette er smittsomt! Vi har hatt Molly i to mnd, og allerede har to av våre venner fått seg hver sin ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I helgen var vi på trippelutstilling i Kristiansand. Vi ble kjent med mange flotte folk og hunder, og vi delte teltet vårt med en nydelig liten Bostonfrøken og hennes to Cavalier "søstre" og deres eiere. Det ble lange, men veldig hyggelige dager.

Fredagen var det Norsk Mopsklubb som arrangerte. Molly var som vanlig eksemplarisk i ringen, dommer var Marian Sloan fra Irland. Hun likte hunden og ga henne: Exc.JK 1.JKK CK BIRjr RES.CERT 2.BTK. Jeg var så glad, tenk at dommeren mente Molly var av så god kvalitet at hun er verd cert! Synd at hunden foran manglet et storcert på championatet, slik at hun fikk sitt 8. cert i dag, men nye sjanser kommer. :yes: Alt i alt er jeg strålende fornøyd med vakre, flinke Molly'en min. :heart:

Marian Sloan ga henne følgende kritikk:

First price qual. Flat scull, square face, G ear carr. Pref shorter body, Moved well

181300_10150903713931688_498670023_n.jpg

Lørdag var det Norsk Papillon og Phaleneklubb, dommer var Antonio Di Lorenzo fra Norge. Han likte også Molly, men mente hun måtte utvikles litt mer i brystregionen, rådet oss til å gå i sand, ikke løpe... Jaja, det gjør vi nesten hver dag, så da blir det nok bedre etterhvert.

Han ga henne følgende: Exc.JK 1.JKK BIR jr.

Antonio Di Lorenzo ga henne følgende kritikk:

Exc type, Square in body, still immature in chest. W strong in f & r (front and rear) standing. Needs better tail. Exc expr, underjaw, muzzle. Move needs to be stronger in front.

527931_10150903715591688_508288843_n.jpg

Søndag, Norsk Chinese Crestedklubb, dommer Rita Reyniers, Belgia. Dommeren likte Molly veldig godt, og klemte henne og sa hun var god og søt på sitt eget språk :D Hun ga henne: Exc.JK 1.JKK CK BIR jr CERT BTK :bananas: :bananas: :bananas: Ja, jeg tok nesten en banandans der og da! Datteren min sa jeg stod og kysset på Molly da jeg stilte henne opp sammen med hannen, og det stemmer sikkert, jeg husker ikke helt hva jeg gjorde og sa på det tidspunktet. Jeg var så overveldet og glad for CERTET! Og så endte Molly opp som BIM. Jeg svevet ut av ringen! Vakre flinke Molly hadde klart å få cert på sin første utstillingshelg etter at hun ble 9 mnd. :heart:

Rita Reyniers ga henne følgende kritikk:

9 months, exc in type, g prop, fem head, typ bite for breed, dark eyes, g ear set, g coat tex, moves v well and easily, front and back in harmony

409722_10150906967161688_1285998464_n.jpg

Alt i alt har det vært en kjempehelg, og jeg er veldig veldig glad for CERTet, og jeg setter pris på kritikkene. Greit å vite hva som er bra og dårlig iflg den enkelte dommer.

Første dommeren skrev at hun foretrakk kortere kropp, men Molly er kvadratisk, så den er jeg uenig i... Men jeg ser at mange Boston terrier champions har kort rygg, og mange er også hellende i ryggen, selv om standarden sier ryggen skal være straight og kroppen square.

Den andre dommeren sa hun var kvadratisk, men mente hun kunne trenes til et sterkere bryst. "You must walk her in sand, never never running" Jeg vet hun er litt svak i brystet, jeg trodde det var vinklene i skuldrene som manglet, men kanskje ikke?? Hvis det er muskler hun trenger, så kan det trenes opp, så nå skal vi gå i sand og se om det hjelper... Vi gjør nå det nesten daglig uansett, da vi har de nydeligste strender å gå tur på her vi bor. Halen vet jeg ikke helt hva jeg kan gjøre med, jeg vet ikke helt hva han mener heller, at den er på grensen lang? Det kan jeg ikke endre, men den er ikke for lang iflg standard, og den har den ønskelige cork screw fasongen. Maks halelengde er 1/4 (Usa standard: 1/3) av lengden fra set on til hook. Hun bærer den noen ganger litt høyt (hun er jo happy happy), men vet ikke helt om jeg kan trene den ned? Uten at hun mister humøret, liksom.

Siste dommeren likt visst alt med Molly, for hun har ikke skrevet noe som kan oppfattes negativt, og det så ut som om hun ville ta henne med seg, Hun klemte henne på bordet og snakket til henne på sitt morsmål :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var flink, men er jeg ikke aaalltid det, da??

375766_10150907645746688_2135197253_n.jpg

Måtte bare dokumentere vårt første CERT og BIM.

I dag har vi også vært hos dyrlegen og fått tatt og levert inn gentest for Juvenil Katarakt også. Så nå er det bare å vente i spenning på svaret...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har vi vært på utstilling på hjemmebane. Det bringer ikke lykke, for å si det sånn.

Karmøy hundeklubb i går: very good og 2. jkk

Kritikken fra Bengt Åke Bogren (Sverige):

Mgt søt tik, fem vakkert hovud, passande øgonfarg, kunne ha opnare nesbor, tilreklig underkjeve, bra hals og rygg, ennu ngt grunn i brøstkorg, norm vinklar, står ngt utstäld framme, ennu valpiga rørelser.

Norsk Lhasa Apso Klubb i dag: Exc og 2. jkk

Kritikken fra Rune Arvid Lysgaard (Norge):

Fem hode med bra uttr, fine ører, kunne ønske en aning mer hals, bra overlinje, skulle ønske en aning mere vinklet bakpart, behøver å utvikle seg mer i fronten, bev seg fint bak, skal bli fastere i front.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...