Gå til innhold
Hundesonen.no

Oslo/Akershus (nord), Hadeland, og omegn


Hermes
 Share

Recommended Posts

Hermes og Calle søker nye turvenner i området. Hermes er en happy-go-lucky-whippet som går bra sammen med de fleste, men kan være litt "på" enkelte tisper (han er en kåting, rett og slett, men en ganske snill kåting). Hermes liker å løpe, og vil gjerne være med på frislipp i skogen. Calle er, slik vi har blitt kjent med han så langt, en usikker ung salukiherremann, som helst vil gå båndturer med stødige hunder i alle fasonger og aldre, og gjøre ting i sitt tempo. Send meg en PM om dere er interessert i en tur, både korte og lengre turer, gjerne i skog og mark og utenfor allfarvei. Vi kommer gjerne til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Jevnaker og vi vil gjerne treffe dere. Men tror ikke jeg kan være med på noe frislipp, da jeg har en hund med mye jaktinnstinkt og en innkalling som ikke er 100%. Så da vet jeg ikke om dere er interessert i bare gå tur sammen i bånd?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil gjerne bli med :) Tuva er ganske grei og snill men sier klart ifra til overivrige hannhunder, hun er også veldig glad i å løpe tulling :) Bodil blir sikkert med hun og, selv om hun enda ikke har noen stor glede av andre hunder (bortsett fra de hu kjenner godt) Trym kan være hjemme.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ramlet det inn med meldinger fra folk som vil gå tur. Så kjekt! :)

Mardina - går gjerne en tur en dag, behøver ikke å være frislipp nei. Begge mine har også godt med jaktinstinkter (var nettopp ute med de, og tullingene ble helt trigget av to øyenstikkere som hadde seg - skal ikke mye til), og nyemann skal uansett ikke slippes nå.

Trym&Tuva - høres supert ut. Hermes har gode erfaringer med staffer fra før, og Tuva virker å passe godt for han (han kan bli litt ivrig). Men slipper du hundene dine her omkring nå? I Lunner er det fortsatt båndtvang, og jeg treffer på sau hvor enn jeg går.

Resten av uken og helgen ser full ut for oss, men fra og med neste uke må vi gjerne finne noen dager å gå tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slipper dem på Buhammeren, men kun tidlig om morgenen da det kan være litt trafikk der på ettermiddagen. Ellers er det sau overalt enda ja :P Men dem skal vel plukkes ned før 15 Sept?

Vi drar til Sverige i morgen og blir borte til Tirsdag, men etter det tror jeg at jeg er ganske fri :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ramlet det inn med meldinger fra folk som vil gå tur. Så kjekt! :)

Mardina - går gjerne en tur en dag, behøver ikke å være frislipp nei. Begge mine har også godt med jaktinstinkter (var nettopp ute med de, og tullingene ble helt trigget av to øyenstikkere som hadde seg - skal ikke mye til), og nyemann skal uansett ikke slippes nå.

Trym&Tuva - høres supert ut. Hermes har gode erfaringer med staffer fra før, og Tuva virker å passe godt for han (han kan bli litt ivrig). Men slipper du hundene dine her omkring nå? I Lunner er det fortsatt båndtvang, og jeg treffer på sau hvor enn jeg går.

Resten av uken og helgen ser full ut for oss, men fra og med neste uke må vi gjerne finne noen dager å gå tur.

Da kan vi nok avtale en tur sammen en dag. Men jeg har ikke bil enda, så da hadde det vært fint om dere kunne komme hit. Så kan vi evt. ta en skogstur :D

Jeg kan de fleste dager, men mandag, torsdag og fredag må det bli etter 17.00 en gang, sånn at jeg rekker å komme meg hjem fra jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vi kan godt avtale en dag, neste uke for eksempel. Har hatt kennelhoste på ene hunden her, dermed laber aktivitet.

Hvordan er din hund? Vil den bry seg om en saluki bjeffer litt i starten? Hermes kan være løs med stort sett alle, mens Calle går i bånd med fremmede hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan godt avtale en dag, neste uke for eksempel. Har hatt kennelhoste på ene hunden her, dermed laber aktivitet.

Hvordan er din hund? Vil den bry seg om en saluki bjeffer litt i starten? Hermes kan være løs med stort sett alle, mens Calle går i bånd med fremmede hunder :)

Da må det bli før fredag i så fall, for da drar jeg til Bergen.

Min hund er stort sett snill med alle, så lenge de ikke starter bråk. Han bryr seg ikke noe særlig om hunder som bjeffer, hender han stemmer i selv også :P

Kanskje vi skulle funnet et sted hvor det er "trygt" å slippe dem løs? Min hund elsker å løpe tulling, så han hadde nok satt pris på en å løpe sammen med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til sted vi kan møtes og la hundene løpe litt sammen?

Nå er det jo masse jorder å løpe på, ellers så liker jeg meg oppi åsen men der kan det jo fort bli uoversiktelig. Jeg er egentlig ikke så sabla kjent her, for jeg vandrer bare på de samme kjente stiene hele tiden :lol: Men et alternativ er jo grustaket i Buhammeren, det ene stedet har fjellvegger rundt så det er kun en utgang, og greit stor plass å burne på :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grustak? Er du der ofte? Har leitet litt etter noe slikt, et sted å kjøre til for enkelt frislipp.

Ja, det hender jeg er der endel :) Det er nesten ikke i bruk lenger, og det ene stedet med fjellet rundt er dem aldri :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...