Gå til innhold
Hundesonen.no

Iherb.com


edlitam
 Share

Recommended Posts

Allergien til Noomi er jo ikke den verste. Og foreløpig har hun jo bare hatt ett utbrudd av furunkler. Noen allergihunder blir jo ikke to år en gang, og noen HD-E hunder blir jo kjempegamle... Men jeg trur nå oddsen er på Noomis side, siden hun enda er kortisonfri. :)

Så det kunne vært verre. Så vi depper ikke lengre av den grunn. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 247
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Questbar @Lola Pagola

Jeg bor i frankrike så toll er ikke noe problem, hihi, *bestillesåmyesommulig*

Hundene mine ELSKER Zukes hundegodt...koster 15-20 kr for en pose, så jeg har bestilt enda flere poser Ellers så må jeg le over hvor billig ting er...I går kjøpte jeg shampo, balsam (økologisk

Jeg legger denne her siden det kanskje ikke er så mange som fikk med seg kyllingfilet-skandalen.

Dogswell selger tørket kyllingfileter til hund som du kan kjøpe på Iherb. Jeg pleide å kjøpe Dogswell jerky og Sølve elsket de, men jeg anbefaler ingen å kjøpe Dogswell produkter. Det har vært masse i amerikansk media om tørkede kyllingfileter fra Kina (deriblant Dogswell) de siste årene, mange hunder har blitt forgiftet og dødd etter å ha spist slike produkter. Dogswell har lenge vært anklaget for å selge giftige produkter og nå har Dogswell selv funnet gift i sine produkter, mer om det her og her. Så styr unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilling inne på IHerb nå, men lurer på om det er prisen på varene eller varene + frakt som ikke bør være over 200? Varene koster 198, men med frakten koster de 320.

Står at frakten koster 21 dollar, ikke det mye? Eller er det vanlig? :)

Edit: Tror det var fordi det ble så tungt, at jeg måtte ha en dyr frakt. Fant en frakt til 4 dollar nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilling inne på IHerb nå, men lurer på om det er prisen på varene eller varene + frakt som ikke bør være over 200? Varene koster 198, men med frakten koster de 320.

Står at frakten koster 21 dollar, ikke det mye? Eller er det vanlig? :)

Edit: Tror det var fordi det ble så tungt, at jeg måtte ha en dyr frakt. Fant en frakt til 4 dollar nå.

Summen på varene bør være maks 200 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilling inne på IHerb nå, men lurer på om det er prisen på varene eller varene + frakt som ikke bør være over 200? Varene koster 198, men med frakten koster de 320.

Står at frakten koster 21 dollar, ikke det mye? Eller er det vanlig? :)

Edit: Tror det var fordi det ble så tungt, at jeg måtte ha en dyr frakt. Fant en frakt til 4 dollar nå.

Er fordi den var for tung ja. :) Kjøp heller 2 x 200 da, og del opp det slik at du havner på $4 frakta (så får du kjøpt litt mer og. :whistle: )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Pakkene tar litt tid noen ganger. Jeg får de vanligvis på ca to uker, men den siste jeg bestille i begynnelsen av august hentet jeg i går.

Da er det håp for min også! Tok kontakt med Iherb idag. Og de hadde ikke fått den i retur i det minste. Men jeg fikk pakke nummer 2 denne uka, den hadde bare forsvunnet inn med posten til huseier. Fikk gått igjennom den i dag, og fant en hentelapp fra Iherb, og to ebay pakker i den liksom. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev da noe her i går og Liv svarte...men nå er det borte, eller er jeg helt på jordet i dag?? :blink::blink::blink:

Nei, du er ikke på jordet - hva har skjedd her da?

*finne rapporter knappen og spørre*

Sonen har problemer, jeg sletter rapporten da jeg har meldt problemet alt til leverandør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonen har problemer, jeg sletter rapporten da jeg har meldt problemet alt til leverandør.

Ah..ok, lurte litt på om den smertestillende som jeg tok i går var sååå sterk :P

Liv hadde så mange fine linker, bla noen teer som jeg gjerne kunne tenke meg å kjøpe, ingefær te mot kvalme for eksempel :)

Kan du skrive dem opp en gang til?? :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg kan. Fritt etter hukommelsen riktignok. :)

Her finner du Probiotics for Pets. Jeg bytter mellom Ark Naturals (kapsler) eller Jarrow Formulas (pulver). Jarrow formulas inneholder også vitamin c så det er bonus. Dr Mercola (pulver) har veldig mange forskjellige typer bakterier i sitt produkt, men jeg merket ikke noen forskjell da Sølve gikk på den typen. Eneste som viktig å huske på er at hunden din kan reagere med litt "boblete" mage når den først begynner på slike tilskudd, men det går fort over.

Jeg liker Nutrition Now, PB8 som probiotisk tilskudd til mennesker. God helse begynner i tarmen. :)

Andre tilskudd for irritert tarm, mot kvalme o.l er Peppermynte kapsler med ingefær og fenikkel olje. Jeg tar slike når kortisonen spiser opp magen min eller jeg har drukket for mye kaffe eller generelt er uvel - de er geniale.:)

For IBS mager (irritable bowl syndrom) finnes det en del tilskudd, men jeg ville sjekket med lege først.

Jeg drikker også en hel masse te. Favorittene er urtete, Breathe deep, Echinacea Immune Support. Yogi te er generelt veldig sterk krydret te med masse smak.

Jeg liker også veldig godt Traditional Medicinals, de har mange gode organiske rene teer som ren peppermyte, ren ingefær og min favoritt Organic Chamomile with Lavender. Jeg kjøpte Eaters digest ( :lol: ) til en venn som har cøliaki og han synes den hjalp en god del når han hadde spist noe han ikke tålte.

Nå husker jeg ikke helt hva jeg skrev om i går siden valgvaken tok mest fokus, men bare spør om det er noe du lurer på. :)

Jeg har også skrevet noen reviews på siden min om mine favoritter, den finner du her.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg kan. Fritt etter hukommelsen riktignok. :)

Her finner du Probiotics for Pets. Jeg bytter mellom Ark Naturals (kapsler) eller Jarrow Formulas (pulver). Jarrow formulas inneholder også vitamin c så det er bonus. Dr Mercola (pulver) har veldig mange forskjellige typer bakterier i sitt produkt, men jeg merket ikke noen forskjell da Sølve gikk på den typen. Eneste som viktig å huske på er at hunden din kan reagere med litt "boblete" mage når den først begynner på slike tilskudd, men det går fort over.

Jeg liker Nutrition Now, PB8 som probiotisk tilskudd til mennesker. God helse begynner i tarmen. :)

Andre tilskudd for irritert tarm, mot kvalme o.l er Peppermynte kapsler med ingefær og fenikkel olje. Jeg tar slike når kortisonen spiser opp magen min eller jeg har drukket for mye kaffe eller generelt er uvel - de er geniale. :)

For IBS mager (irritable bowl syndrom) finnes det en del tilskudd, men jeg ville sjekket med lege først.

Jeg drikker også en hel masse te. Favorittene er urtete, Breathe deep, Echinacea Immune Support. Yogi te er generelt veldig sterk krydret te med masse smak.

Jeg liker også veldig godt Traditional Medicinals, de har mange gode organiske rene teer som ren peppermyte, ren ingefær og min favoritt Organic Chamomile with Lavender. Jeg kjøpte Eaters digest ( :lol: ) til en venn som har cøliaki og han synes den hjalp en god del når han hadde spist noe han ikke tålte.

Nå husker jeg ikke helt hva jeg skrev om i går siden valgvaken tok mest fokus, men bare spør om det er noe du lurer på. :)

Jeg har også skrevet noen reviews på siden min om mine favoritter, den finner du her.

Tusen takk, liker anbefalingene dine, du har skikkelig greie på dette :)

Jeg går også fast på kortison pga kronisk immunsvikt, så de peppermynte kapslene skal jeg prøve.

Men vet du hvor i tarmen probiotika tas opp?

Som jeg nevnte i går så har ikke jeg tykktarm, har stomi (pose på magen), så jeg har kun tynntarmen igjen.

Jeg får gratis Loperamid, som stopper løse mager, fordi jeg har stomien og får oftere løs mage enn dere som ikke er opererte, siden maten min går ikke gjennom tykktarmen ;)

Er veldig mye spennende på iherb når man først setter seg ned og kikker, må innrømme at jeg liker veldig godt "Liv's anbefalinger", skulle hatt engen tråd du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, liker anbefalingene dine, du har skikkelig greie på dette :)

Jeg går også fast på kortison pga kronisk immunsvikt, så de peppermynte kapslene skal jeg prøve.

Men vet du hvor i tarmen probiotika tas opp?

Som jeg nevnte i går så har ikke jeg tykktarm, har stomi (pose på magen), så jeg har kun tynntarmen igjen.

Jeg får gratis Loperamid, som stopper løse mager, fordi jeg har stomien og får oftere løs mage enn dere som ikke er opererte, siden maten min går ikke gjennom tykktarmen ;)

Er veldig mye spennende på iherb når man først setter seg ned og kikker, må innrømme at jeg liker veldig godt "Liv's anbefalinger", skulle hatt engen tråd du

;)

Så hyggelig! :) Det er masse spennende på Iherb og siden prisene er en del lavere enn i Norge så går det ann å prøve litt forskjellig - det har hvert fall jeg gjort. :)

Jeg vet ikke om du fikk lest artikkelen jeg la ut i går, men der står det "Litteraturen angir at 80 % av vårt immunapparat har tilknytning til tarmen, og spesifikke tynntarmceller er vist å kunne ta opp og reagere positivt på spesifikke, levende mikroorganismer."

Artikkelen heter Kan probiotiske melkesyrebakterier fremme helsen? Så uten å ha noe mer peil enn å ha lest generelt om tarm vil jeg tro at tynntarmen også tar opp probiotika - men legen din vet helt sikkert hva som stemmer. :) Jeg har også en immunsvikt og det er derfor jeg satser stort på probiotika og jeg opplever at jeg har blitt mye mindre syk så lenge jeg tar probiotika, omega 3 og c vitaminer. ;)

Når det gjelder peppermyntekapslene så elsker jeg de, mens søsteren min sverger til ren ingefær kapsel. Noen reagerer med ubehag på peppermynte og tåler best ingefær og fenikkel. Så det er en smakssak, så vær obs på det -effekten er omtrent den samme. :)

Forresten så kjøper jeg omega 3 på Iherb også. Jeg bruker bare Natural Factors, RxOmega-3 Factors, den er mye billigere enn norske typer og like bra om ikke bedre. :) Jeg har aldri opplevd å ha problemer med å ta inn probiotika, omega 3 eller peppermyntekapsler. Det eneste jeg har fått stoppet er vitaminer. Så c vitaminene mine kjøper jeg i Norge eller Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg kjøpte spirulina pulver for en stund siden på vanlig helsekostbutikk, men har hørt at det er billigere på iherb. Også tenker jeg å kjøpe enten arganolje til ansiktet og kokosolje til å bruke som ansiktet og til å spise.

Men hvordan vet man at man kjøper et produkt som er bra?

Jeg syns iherb var skikkelig uoversiktelig og skjønner meg ikke på noe som helst :P

Og er det noen som har anbefalinger til hvilken spirulina, arganolje eller kokosolje jeg burde kjøpe? :)

Utrolig takknemlig hvis noen gidder å forklare meg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte spirulina pulver for en stund siden på vanlig helsekostbutikk, men har hørt at det er billigere på iherb. Også tenker jeg å kjøpe enten arganolje til ansiktet og kokosolje til å bruke som ansiktet og til å spise.

Men hvordan vet man at man kjøper et produkt som er bra?

Jeg syns iherb var skikkelig uoversiktelig og skjønner meg ikke på noe som helst :P

Og er det noen som har anbefalinger til hvilken spirulina, arganolje eller kokosolje jeg burde kjøpe? :)

Utrolig takknemlig hvis noen gidder å forklare meg litt :)

Jeg baserer mine Iherb kjøp på andres erfaring (ofte blogger), venner og produktets reviewes (på Iherb). Comeclean.no har mange gode tips synes jeg bla, her kan du lese mer om spirulina og finne produktanbefalinger.

Selv kjøper ikke jeg ren spirulina, men et blandingsprodukt "Best of greens" - jeg synes det fungerer bra - bortsett fra at det smaker grusomt. :P

Akkurat nå er det tilbud på denne kokosoljen, den er helt sikkert ok - men den veier en del så da kan frakten raskt bli litt dyr om du skal ha noe annet i tillegg. Jeg har kjøpt Jarrow formulas kokosolje, den er bra synes jeg. Av arganolje så har jeg denne, vær obs på at arganolje ikke lukter så himla godt, men det gjør godt. :) Arganoljen fra Aura Cacia er også bra har jeg hørt. Ofte kjøper jeg den som er på tilbud. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte lav karbohydrater sjokolade bar med Stevia. De var nam!!

Kjøpte også Stevia dråper og litt sånt. Samt xanthan gummi. Kjøpte to pakker og fikk de på døra etter to dager. Totalt ble det billigere enn å få kjøpt bare Stevia dråpene i Norge..... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg baserer mine Iherb kjøp på andres erfaring (ofte blogger), venner og produktets reviewes (på Iherb). Comeclean.no har mange gode tips synes jeg bla, her kan du lese mer om spirulina og finne produktanbefalinger.

Selv kjøper ikke jeg ren spirulina, men et blandingsprodukt "Best of greens" - jeg synes det fungerer bra - bortsett fra at det smaker grusomt. :P

Akkurat nå er det tilbud på denne kokosoljen, den er helt sikkert ok - men den veier en del så da kan frakten raskt bli litt dyr om du skal ha noe annet i tillegg. Jeg har kjøpt Jarrow formulas kokosolje, den er bra synes jeg. Av arganolje så har jeg denne, vær obs på at arganolje ikke lukter så himla godt, men det gjør godt. :) Arganoljen fra Aura Cacia er også bra har jeg hørt. Ofte kjøper jeg den som er på tilbud. :)

Tusen takk for utfyllende svar! Skal kikke på alt sammen i morgen når jeg ikke bare er på mobilen :) jeg syns heller ikke spirulina smaker noe godt, men har gjort en vane med å drikke det med eplejuice og drikke det fort :P har brukt arganolje lenge og jeg syns ikke lukta er så ille. Er blitt vandt til den nå :) men der jeg har kjøpt arganolje fra, har plutselig sluttet å selge.. Skikkelig kjipt for det var en liten norsk bedrift som jeg gjerne vil støtte. Men det er helt klart billigere å kjøpe på iherb enn i helsekostbutikk, hvertfall for en fattig student ;)

Det er det samme som å bestille fra ebay når det gjelder toll og 200kr grense?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...