Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger å møte stødige, ikke-innpåslitne, voksne hunder :)


Elisabeth00
 Share

Recommended Posts

Heihei.

Nettopp flyttet til Oslo, og skulle veldig gjerne truffet noen med voksne, stødige, ikke-innpåslitne hunder, med godt språk. Gjerne av stor størrelse, men andre størrelser er også fint. Kjønn spiller ingen rolle.

Har en liten frøken som har hatt noen negative erfaringer med voksne store hunder som har vært svært innpåslitne og ikke har brydd seg om hennes signaler. Dette har vært flat og golden retrievere, samt settere, greie hunder som ikke har villet noe vondt, men som har overkjørt henne slik at det har blitt veldig negative erfaringer for henne dessverre. Håper å få gitt henne noen gode erfaringer nå.

Hun er ikke aggressiv, løper vekk om hun ikke vil. Kan bjeffe ved hilsesituasjon.

Vil gjerne møtes for å gå tur, enten løs eller i bånd. Men ikke noe fan av "stå i ro"-treff.

På ekeberg er det mulig å slippe hundene, og samtidig stort nok til at man kan gå rundt.

Er åpen for andre steder selvfølgelig, ekeberg er foreløpig det eneste stedet jeg vet om der man kan slippe hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en halvvoksen ridgeback, han er veldig stødig men kanskje litt for innpåsliten for henne enda (han elsker å leke med små hunder). Han overkjører ikke, men vil veeldig gjerne leke litt. Ellers har jeg en gårdshund som ikke bryr seg noe særlig i det hele tatt så lenge de ikke bryr seg om ham, som gjerne kan gå båndtur, slipper han ikke der det er andre hunder da han fortsatt er noe fryktaggressiv.

Ellers er båndtvangen over så du kan slippe hunden din hvor du vi så lenge du har kontroll og alt det der. I båndtvangstiden kan du bruke disse områdene: http://www.bymiljoet...rader_for_hund/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror kanskje han kan bli for innpåsliten. Jeg vet ikke, men i første omgang tenkter jeg at jeg vil treffe hunder som ikke bryr seg så mye om hva hun gjør, så hun får bruke tid selv å bli trygg.

Sist jeg slapp henne lekte hun masse med en jrt hann. Da var hun først usikker, bjeffet og løp unna han, så jeg hadde tenkt å gå i mellom å få han vekk, men så snudde det på få sekunder og de lekte masse. Så jeg syns det er litt vanskelig å vite hvor mye hun takler. Hun er veldig rask til å si i fra uansett om hun er redd, har vondt, etc, selv om det kanskje ikke er så ille.

(Eks, gå på snø som er saltet, da stopper hun og skriker av full hals.)

Men etterhvert når jeg vet hun takler det så høres det fint ut. Hun er egentlig leken av seg.

Akkurat nå er hun forøvrig midt i løpetid, så må vente til hun blir ferdig.

Tusen takk for oversikten over friområdene, det er veldig kjekt å vite. Er det noen av disse områdene som er kjent for å ha mer/mindre hunder enn de andre? Foreløpig syns jeg det er greit på ekeberg. Har dratt tidlig, og sett an hundene som er det først. Hun har allerede fått noe god erfaring derfra, en gjenge snille og rolige whippeter som lå å slækket an på gresset mens hun fikk spassere rundt dem uten at de brydde seg nevneverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor rett ved styggedalen på bogstad. Er skjeldent folk der. på det meste har vi vært 3 personer og 6-7 hunder. Kan godt møte deg en dag etter løpetiden :) har en rolig tispe som ignorerer det meste, også har jeg en større utfordring men han kan vente i bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de områdene som er listet opp der er det mest Ekeberg og hundejordet i Frognerparken det er noe særlig folk. Som du selv har oppdaget er området på Ekeberg (det som brukes, vel å merke, som er et litt annet område enn det som faktisk er satt av) er mer enn stort nok til å gi hundene plass rundt seg. I Frognerparken er det ofte mye folk, og ikke alle der er like greie (av både tobente og firbente, skal man tro ryktene). Ola Narr på Tøyen er tidvis populært på ettermiddag og helg, men vi har vært der på en finværsdag etter middagstid uten å treffe folk der.

Ellers hender det at det er folk på de andre stedene, men sjelden mange på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil trene på giganter så er Tesh snill og grei mot alle hun

:) hun KAN være innpåsliten i bånd, men løs er hun helt fantastisk. Hun trekker seg fort unna om den andre hunden ikke vil ha henne der (eller om den andre hunden er skummel *les Asti, eller Kiyomi sine valper*

Hun bor sammen med en dvergpinshcer så hun vet hvordan man oppfører seg mot små hunder, også de som er usikre og har dårlig språk.

Tesh leser andre hunder godt, og har et godt språk selv :) Men som sakt, i bånd er hun busetryne helt til hun kommer bort, da er hun like grei som løs. Så vi kunne eventuelt da ha møttes med de løse, så slipper man at den lille blir skremt av tullingen i bånd som absolutt MÅÅ hilse.

Hun er altså en grand danois.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut det, så lenge hun ikke er innpåsliten når de er løse som du skriver :) Det er en dvergpinschertispe jeg har. Hun har godt språk. Bare dårlig erfaring med store innpåslitne hunder, som ikke gir seg når hun gir signaler om at det er nok.

Der vi bodde før møtte vi ikke så mange andre hunder, det var mest løshunder der eier ikke var noe steder å se. Så det er der hun har fått en del dårlig erfaring fra dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnetteH, vi vil veldig gjerne treffe den rolige tispen din. Tror det kan bli fin erfaring for henne. :)

Om du først skal til Bogstad så har jeg også en voksen tispe som er superfin med andre hunder. Hun er ikke sånn som må hilse på andre, så om din ikke vil ignorerer hun bare. Og om de hilser så står hun rolig mens hun logrer pent og forsiktig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjempefint ut Marie! Vi har bil, så det er ikke noe problem å komme seg rundt forskjellige plasser. Og jeg har godt av å bli kjent i byen og de forskjellige plassene også ;)

Tar kontakt med dere på PM jeg når hun er ferdig med løpetid (eller er det best å avtale her i tråden kanskje?). Er på slutten av løpetiden nå, så om en uke eller noe burde hun være helt klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Phalene-tipse som høres litt ut som din, bortsett fra at negative opplevelser ikke har endret annet enn hennes forhold til digre, sorte hunder som hopper på henne.

Hun er glad i å gå tur med andre hunder, men vil helst få være i sin egen verden.

Hvis du har lyst til å gå med oss selv om hun er liten, er det bare å sende meg en PM. Vi bor på Bergkrystallen, og kan fint komme oss steder, men hvis vi skal lang må det helst bli en helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Phalene-tipse som høres litt ut som din, bortsett fra at negative opplevelser ikke har endret annet enn hennes forhold til digre, sorte hunder som hopper på henne.

Hun er glad i å gå tur med andre hunder, men vil helst få være i sin egen verden.

Hvis du har lyst til å gå med oss selv om hun er liten, er det bare å sende meg en PM. Vi bor på Bergkrystallen, og kan fint komme oss steder, men hvis vi skal lang må det helst bli en helg :)

Der bor vi også. Så det kunne jo vært fint å gå tur i nabolaget en periode.

Nå ble jeg nesten spent på om det er dere som bor i samme oppgang som oss, men det er det nok ikke siden du har flere hunder. Sender deg PM.

Jeg har en snill rottweilertispe som stort sett overser andre, evt hilser rolig :) bor på Kjelsås.

Høres bra ut! Vil gjerne treffe dere en gang.

Kjempe bra for henne å få mengdetrening, veldig kjekt at så mange har tilbudt seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hun så godt som ferdig med løpetid her, så da vil vil veldig gjerne treffe på folk.

Hun har vært alenehund siden torsdag, så det har vært lettere å se adferden hennes da. Hun er trygg på hunder opp til litt under knehøyde. Mellom og store hunder bjeffer hun på, og er utrygg. Dette er i bånd.

Tar kontakt med folk på PM etterhvert jeg. Har jo vært så heldig å fått mange hendvendelser, så kan ikke ta alle med en gang.

Sendte PM til anetteH og marie nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sendt PM til alle i tråden. Så håper jeg å få til å treffes en dag.

Lille frøkna syns alt over 40 i mankehøyde er skummelt. Må bare skylde på meg selv, jeg har ikke sosialisert henne med store hunder, og de eneste erfaringene hun har med store hunder er negative... Men håper å få ordnet det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...