Gå til innhold
Hundesonen.no

Har din hund noen kjennetegn?


Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nei, jeg hadde nok ikke kjent igjen Fibi. Hun hadde garantert blitt stående igjen, mens jeg tok meg med den stabile, utadvente lookaliken

Får ta svartingene jeg har hatt, siden de er vanskeligst. Loke = ja, lett. Gå for den sorte schæferen blandt Groenendaelene liksom. Tellus: ikke tjangs... Jeg bråstoppet faktisk bilen og løp ut n

Null problem. Min hund er større enn andre i rasen, har hengeører (ståører er mest vanlig) og bare han ser ut som seg selv.

Posted Images

Kuma har et arr på medium side av det ene øret, så der er pelsen hvit. Også mangler han en tann. Også er det jo en sammensetning av mange ting som gjøre Kuma til Kuma og ikke en annen shiba: høyde, personlighet, lengde/høyde (han er en smule lang), klofarge etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøtta mi har en noe luftigere underlinje enn de fleste andre av hennes rase (det fremelskes lavstilte hunder med masse), så joda, henne ville jeg kjent igjen.

Pena mi har mørkere tanfarger og et litt skjevt øre, i tillegg til et blikk som går rett hjem hos meg, så jo, ville kjent igjen henne og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nitro har et spesiellt brindlemønster på manken som er veldig spesiellt ( nesten som 2 buede striper). Det var det første jeg så da jeg fikk han som valp.

Så magler han øreflipp på ene øret, da min forrige hund bet den av.

Og så har han et halvt ribbein på høyre side som stikker ut. Så med disse kjennetegnene så tror jeg at jeg hadde funnet han igjen i en stor flokk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har et arr nedover på hele høyre frembein som syntes hvis du drar pelsen til side, det er ikke pels der. Han løfter også høyre fremben veldig mye. I tillegg har han en fettkul på str med en ert på venstre side, litt nedenfor nakken.

Også er han jo MYE penere enn alle andre Japanere :P:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er rimelig sikker på at jeg hadde kjent han igjen. Ingen er prikk like, og man kjenner igjen adferd og bevegelser. Han har ingen veldig tydelige kjennetegn da. Han har litt lyse øyne og litt kuhasa bak som gjør at han vagger litt ekstra, men det er han vel ikke alene om. Ikke bare hester som kan gå i grisepass. :aww: Ellers er det jo endel fargevariasjon på terven, mengde charbonné, og forskjell på maske osv som vil hjelpe litt. Også er min av en kraftigere type. Han har forresten en sort T (for terv selvsagt) på halen, men den er han vel heller ikke akkurat alene om, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oscar har en hvit hinne nede på ene øyet, og en mørk på det andre. Så det med hvit hinne ser mer rødt ut nede enn det andre. Så det er et kjennetegn. Ellers så kommer rasen i så mange fargenyanser og tegninger at jeg hadde nok ikke hatt problem å kjent ham igjen. Ikke de andre heller selv om de ikke har et helt spesielt kjennetegn .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at jeg hadde klart å skille Rina fra en haug med andre groenendaeler. Hun har ikke noen spesielle kjennetegn (vel, hun har enormt mye pels på halen, og digre bukser, sammenlignet med resten av kroppen).

Men om hun ble sluppet sammen med sine kullsøstre, og en del av halvsøskene, så ville jeg slitt med å kjenne henne igjen. Søstrene er utrolig like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om min hadde løpt løs med 100 andre red merle w/c aussies , så hadde jeg nok slitt litt. Men jeg ville kjent henne igjen på, ørene, halen og de hvite avtegnene + at det venstre øyet er bått med en ravgul flekk på høyre side. Også ville jeg nok kjent igjen væremåten hehe.. Hun er litt sær :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teo har en liten flekk på høyre side av snuten. Kan se ut som en malingsflekk :P :

00713.jpg

Ellers har han ikke så mange kjennetegn, men han har et ganske stort arr på ene tredeputen på venstre framfot, etter at han kuttet seg der for en stund siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 andre, kvite ulldottar ja, hadde nok blitt ei utfordring :P

Men Pia har kraftig krøll på halen, er krittkvit, har ei klo som ser meir "blodsprengt" ut enn dei andre, har ein flekk midt på nasa som er mørkebrun men lysare enn resten av nasa, og så manglar ho pigment spesielt rundt det eine auget og ein ørliten pigmentmangel-flekk på sida av nasa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å snu og vende på hunden? :P

Zara har nesten ikke pels på brystet og halsen,grunnet reaksjon på flåtthalsbånd for et år siden,så det hjelper.

Det er mange forskjellige nyanser på såkalt "rød" dachshund,så da hadde jeg kunnet stryke ut mange bare på det. Zara er veldig mørk,og har veldig sort maske.

Jeg hadde også kjent igjen et par små arr på magen hennes.

Så hvis man kan se og kjenne på hele hunden,så hadde jeg funnet henne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg hadde kjent igjen begge mine :) Tuf har veldig lite hvitt på seg sammenlignet med andre basenjier. Også er han litt blek i fargen pga sykdommen sin. Ellers er det jo så mange ting som gjør at Tuf er Tuf, at det ikke har så mye å si, tror jeg. Joshi har èn svart klo og en stor flekk på nesa som aldri ble helt svart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nadira har krøllhale, så hun har vert enkel å kjenne igjen selv på avstand de gangene vi har vert på rasetreff :D Men da har det vert snakk om 7-8 pinschere, med 100 pinschere hadde det sikkert vert verre... :P Jeg tror jeg hadde funnet henne til slutt alikevel da. Men hun uten om krøllhalen har hun ingen spesielle kjennetgn jeg kan komme på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg tror ikke noen andre BCer har helt like tegninger som Nora, og jeg tror jeg hadde klart å skille henne ut av en flokk på utsende og bevegelser/oppførsel.

Ingen kjennetegn såvidt jeg vet. Eller, hun har et lite arr på noen få mm. på snuten, men det kan ikke ses om du ikke vet om det. Jeg vet faktisk ikke om det kan sees enda en gang :P

Vorstehhundene hadde vi også kunne skilt ut av en flokk på 100 pga. tegningene deres og fargeforskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felix har et ganske spesielt snyteskaft, i tillegg til en del arr her og der så han ville jeg ha kjent igjen hvor som helst.

Blaze har bare halv hvit manke, bliss, flekkete labber og sånne småting som gjør han lett gjenkjennelig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville kjent igjen begge mine på uttrykket bare. Selv om kelpier kan se veldig like ut, så har jo alle forskjellig aniktsutrykk. På avstand blir det verre, men hadde kjent han igjen på halen kanskje :P Ellie har også et veldig spesielt uttrykk, litt lenger nese og er i øverste grense høydemessig. Også har hun en søt liten flekk på toppen av hodet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne spilt den russiske nasjonalsangen og plukket ut den som begynte å synge umiddelbart :) Meeen,i en flokk med borzoier er det nok meget sannsynlig at det hadde blitt flerstemt så da var jeg kanskje like langt :) Walter har en pels av en annen verden,har aldri sett så mye på en zoi,og Terkel har halen rett opp. Ingen har fargete felter som er eksakt like så jeg hadde nok klart å plukke ut Ataham og Ivan også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest atiram

Mocca har noen hvite flekker på snuten (tror hun er genetisk merle, selv om det bare er noen hårstråd her og der som er hvite- og ellers ser sort/tan ut) også har hun snuten sin da, som de siste to årene har vært lyserosa, men som er begynt å bli mørkere igjen.

maja har veldig bølgete ører, og bred brystkasse.

sånn bortsett fra det så er det veldig forskjellige i ansiktet. mocca har mye smalere hode enn maja, og ser mer rafinert ut. hun er dame i holdningen. Maja har bredere mer barnlig ansikt, og hun ville nok prøvd å komme til meg uansett om hun var løs med andre hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...