Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bjerke 18-19.08.2012


Guest Jonna
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg dro innover - men var i ekstremt dårlig humør når jeg ankom Bjerke - pisse sur faktisk - men det har gått over *ler*

Var du SUR i morges??? Det merket jeg da OVERHODET IKKE... HAHAHHAHAHA!!

Grattis med BIR på fineste Noah'en :D.

Jäger BIR valp og Gross BIR voksen,en utrolig dag.

Kjempegrattis med 2xBIR på gutta :). Jeg så Gross i gruppa - fiiiin var han :).

Tror Willy fikk årets dårligste plassering i år - han ble "bare" 3. BHK i dag, men han slo pappa Boss da, det var jo noe *ler*. De to som stod foran i bhk var dog dritfine hunder - også de far og sønn (med sønnen først) - og de var helt andre typer enn Willy og Boss, men likefullt rålekre hunder, så det var ikke så ille å stå bak dem altså :D. Jeg handlet også Willys halvsøster Mysti til 2. btk - hun stod bak helsøstra til hannhunden som ble BIR.

Det regna vel litt sånn fra morran av, men det ble da fint utover dagen, egentlig, så det var ikke stort å klage på på Bjerke. Litt sølete her og der - og de fleste var vel ikke like reine i klærne da de dro som de var da de kom, men... :). Det er BJERKE liksom!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 227
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Saga ble BIM og fikk sitt siste CERT så nå er hun Champion!! :) NO UCH Schanderulvens Saga

Thornapple Sir Winston Churchill aka Doffen ble BIR valp

Elvis fikk NKK cert. Overlot handlinga til oppdretter ettersom både Elvis og jeg var suuuper stressa Dommer: Markku Kipinä. Kritikken: Utmerket type. Utmerket overlinje, og hale. Velvinklet. Bra b

Var du SUR i morges??? Det merket jeg da OVERHODET IKKE... HAHAHHAHAHA!

Grattis med BIR på fineste Noah'en :D.

Kjempegrattis med 2xBIR på gutta :). Jeg så Gross i gruppa - fiiiin var han :).

Tror Willy fikk årets dårligste plassering i år - han ble "bare" 3. BHK i dag, men han slo pappa Boss da, det var jo noe *ler*. De to som stod foran i bhk var dog dritfine hunder - også de far og sønn (med sønnen først) - og de var helt andre typer enn Willy og Boss, men likefullt rålekre hunder, så det var ikke så ille å stå bak dem altså :D. Jeg handlet også Willys halvsøster Mysti til 2. btk - hun stod bak helsøstra til hannhunden som ble BIR.

Det regna vel litt sånn fra morran av, men det ble da fint utover dagen, egentlig, så det var ikke stort å klage på på Bjerke. Litt sølete her og der - og de fleste var vel ikke like reine i klærne da de dro som de var da de kom, men... :). Det er BJERKE liksom!

Skjønte du kråketærne i kritikken? Mamma var skriver, serru! Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte du kråketærne i kritikken? Mamma var skriver, serru! Hehe.

Hahahaha, ikke noe problem å tolke det som stod på kritikken nei :). Men dommeren dikterte laaaaange kritikker, så jeg har stor forståelse for noen kråketær innimellom (stakkars skriver, sier nå jeg :D).

Og kritikken lød som følger:

4 years. Very lovely champion male of correct size and length of body. Very nice masculine head. Correct expression. Good ear and neck, with level topline. Good tailset and carriage. Well angulated behind. Double dewclaws present. Enough angulated in front. Good bone and feet. Nice coat. Moves very easily with a stabile topline. Moves very nice.

EXC, 2 CHKK, CK, 3 BHK

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sølete her og der - og de fleste var vel ikke like reine i klærne da de dro som de var da de kom, men... :). Det er BJERKE liksom!

Urutt som jeg er dukka jeg opp i nye converse... For å si det sånn, selv ikke vaskemaskinen kunne redde de etterpå. Støvler i bilen til i mårra! *flau*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urutt som jeg er dukka jeg opp i nye converse... For å si det sånn, selv ikke vaskemaskinen kunne redde de etterpå. Støvler i bilen til i mårra! *flau*

AMMMMATØØØØØR!! *ler*. Det var nok en del sko som havnet i søpla etter dagens dont på Bjerke ja :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle!

Jeg stilte Jäger som ble BIR valp og nummer 4 i gruppefinalen, Fredrik som ble nummer 3 av 9 i championklassen med CK, Gross i BIR og BIM hvor han ble BIR! Og til slutt Nellyvill's I'm The One "Ine" i btk, hvor hun ble nummer 3 med storcertet! :)

551153_10150979527126791_1549582716_n.jpg

Jäger

424189_10150979568561791_137484018_n.jpg

Ine

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye alle sammen!

*Klippetiklipp*

Super kritikk ja, og gratulerer nok en gang! :D (Og ja man finner noen sånne dommere i blandt - vi hadde en på en tidligere utstilling som sendte juniorhannene rundt en runde, snudde ryggen til i det de begynte og stirret inn i rottisringen for å følge med der... Ikke sjarmerende, men heldigvis er det nok av trivelige dommere og, hvorpå gårsdagens belgerdommer var et godt eksempel syns jeg :)).

Noen skylder meg en vaffel :D

Du sier noe der :lol: Vaffel ble innkjøpt, men jeg hørte rykter om at noen fikk kalde føtter så den gikk til hundene (bokstavlig talt ;)) Dog var de kalde og ikke særlig gode, så varm vaffel loves herved overbrakt ved en senere anledning :lol:

Så til oss :ahappy: Jeg svever vel litt fremdeles tror jeg, turen fra Bergen ble så absolutt verdt det! Jollebollen vant juniorklassen med ck, ble Cruftskvalifisert, og slo så til med 2.BTK med storcertet på 14-måneders dagen sin! Jeg tror smilet gikk rundt på meg, så så så glad! Tusen takk for turen Roma, og beklager tidvise fniseutrbudd i bilen på vei hjem *kremt*. Jeg skal prøve å være tilsnakkandes igjen om vel en uke :P

Kritikken for Jo Schepers (NL):

"14 months. Very nice young bitch. Lovely type and size. Very feminine face, good eyes, ears and teeth. Good neck, very good topline and tailset. Very good coat, colour and mask. Good legs and feet. Good moving and showing. Nice temperament."

Veldig fornøyd med lille lykkedyret mitt :wub:

Ellers masse lykke til alle som skal i ilden dag to! =))

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke tilstede i går på Bjerke, men "barna" gjorde det strålende uten meg som heiagjeng. Mitt oppdrett ble BIM og en datter av min Moby ble BIR-valp - kjempemorsomt, såklart.

Sitter nå og sløver før det bærer avgårde til Bjerke - kun stille Moxy (boston), ergo: lite jobb/utstyr som skal være med og kanskje ennå mindre forberedelse. Frammøte kl 12 så det er en ren og skjær "luksus-tur" på utstilling.

Susanne

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så til oss :ahappy: Jeg svever vel litt fremdeles tror jeg, turen fra Bergen ble så absolutt verdt det! Jollebollen vant juniorklassen med ck, ble Cruftskvalifisert, og slo så til med 2.BTK med storcertet på 14-måneders dagen sin! Jeg tror smilet gikk rundt på meg, så så så glad! Tusen takk for turen Roma, og beklager tidvise fniseutrbudd i bilen på vei hjem *kremt*. Jeg skal prøve å være tilsnakkandes igjen om vel en uke

Ingen ting å beklage ;) Jeg syns det er kjekt jeg, og blir vel litt fnisete selv når oppdrettet mitt gjør det så bra på en såpass stor utstilling :)

Gratulerer til alle som har gjort det bra!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til verdens beste heiagjeng i dag! Virkelig, soniser, dere stiller alltid opp! Det ble en utrolig koselig dag synes jeg, med flotte hunder og mennesker. Jeg håper ingen er skuffet over mangelen på storslagen LP-fremvisning fra vår side.

Vi trakk oss etter fire øvelser. Det at hun fikk godkjente poeng handlet bare om at hun er en smule høflig.

Jeg merket fort at hun ikke hadde det bra, og trakk meg da hun ikke gikk inn på plass før innkallingen. Da følte jeg allerede at jeg hadde ventet et hakk for lenge, og hadde rett og slett ikke lyst til å presse henne mer. Jeg føler at det var riktig avgjørelse, selv om det jo må ha vært usedvanlig kjedelig for alle som hadde vært hos oss siden 9 :lol: Sorry!

Tusen takk for allverdens støttende ord og klemmer jeg fikk i dag, men jeg snakker helt sant når jeg sier at jeg ikke er skuffet. Vi hadde en superkoselig sonenskravle dag, og kanskje konkurranser bare ikke er for oss. Ikke missforstå, jeg gir ikke opp enda, men vi har ingen andre ambisjoner enn å kose oss gjennom livet hennes - så om LP ikke blir en del av kosen gjør det ingen ting.

(Og takk til 2ne ringsekretær som sørget for at jeg pustet med magen hele dagen! Det var ikke nervene mine som stoppet oss, i det minste! :ahappy: )

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sett deg IA:) lå på fellesdekken gjorde hun å:) flinke! Stor respekt av å trekke deg når du føler bikkja er utilpass:) satt å så på elite i dag jeg da siden det var flere jeg kjente som gikk:) klødde litt for å gå selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freke var på Bjerke idag. Dessverre var (igjen) en del av Siberianene ikke møtt. Inkludert de to andre hannene. Kjedelig. Spesielt siden jeg svært gjerne ville sett den ene av de to!

Men, men.

Så utover manglende konkurrenter av hannkjønn så fikk Freke en super kritikk av Eli-Marie Klepp:

20mnd. Elegant. Vakre linjer. Utmerket hode, ok underkjeve. Velsatte ører, bra skalle, lang sterk hals, godt anlagte skuldre, bra utfylt bryst, vel musklet all over. god beinstamme, kropp. Kraftige føtter, god mellomhånd. Korrekt haleføring, gode bevegelser. Velvist.

og han innkasserte Exc.UK 1.UKK CK CERT 1.BHK BIM CACIB :bananas:

og sin 3. Crufts kvalifisiering. Ble kvalifisiert som junior i både Norge og Sverige i fjor :)

BIR var ei tispe jeg liker veldig godt, så helt fint å være bak henne. Hun er også litt eldre enn Freke. Og som dommer sa så blir nok Freke ennå hakket vassere om et års tid når muskulaturen er helt ferdig utviklet. Tenker en sesong til i selen gjør susen for den siste lille biten av brystmuskulatur som jeg gjerne ser han får :D

Fikk sett de 2 fremmøtte av (3 påmeldte) Siberian valpene også. Alltid moro å se på valper :)

litt bilder av Siberians kommer. Må bare få de ut av kameraet først...

Red: bilder

Freke_19aug12a.jpg

Freke, venninna mi har trykt på knappen

Zaltana_LaughingOutLoud_19aug12b.jpg

BIR tispa

Kristaris_Sesame_19aug12b.jpg

Luna_avBrattalid_19aug12b.jpg

Libesol_InItToWinIt_19aug12a.jpg

hannvalpen

Libesol_BlackSwan_19aug12c.jpg

tispevalpen

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble aldri kalt for bonus. Han har blitt kalt dotten med meg og pia. Nå blir han kalt for doff(tt)en :-P moody forstod ingen betydning ol med.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Ikke?

Er vel kanskje på tide at lille Dotten.... Ehm, Bonusen får sin egen tråd her inne han også :)

....

Tante Mokken kom med navneforslaget "Bonus", og det passer lille dott veldig godt. Han er en kjempeBonus i en tøff tid, som det var en kjempebonus å få inn i livet akkurat nå. Det er en Bonus at han er pen, at han er snill, og den største Bonusen av dem alle er vel at vi digger hverandre litt, vi to :)

Verdens beste lille Bonus :wub: gleder meg :-D

:)

Forsatt, kjempe OT! Sorry :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...