Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Trondheim 2012


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tesh vant Ungundklassen med Exc og CK og ble 4BTK med CACIB

Jeg er overlykkelig! Dro opp med 0 forhåpninger pga mange harde konkurrenter, men vi endte opp med storeslem! :D :D Nitro vant juniorklassen og deretter ble han beste hannhund foran 2 åpen klasse

Oliver fikk 0 fordi han haltet i går. Likevel er jeg superfornøyd med dagen, for Fredrik ble beste hannhund med CACIB og BIM! Og Jägergutten ble BIR valp Fredrik BIM og BIR og BIG2 ble Oliver'

Grattis til alle!

Jeg har hatt en superkoselig helg, med parsonoppdrettere fra både Norge og USA,

skravlet masse hund!

Og ikke minst fått en ny champion, Soft Stream's Immodesty Isac, ble 2.bhk med CERT og dermed Nuch, samt res.cacib :D :D

Min lille frøken, Only, Patshabel's Ånly To, ble Beste tispe med Cacib :D :D :D

Det var verdt turen iallefall !

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stilte igår, men jeg har ikke somla meg til denne tråden før nå.

Uva fikk excellent, CK, 2. btk med res. cert og res. cacib :) Vi er godt fornøyde med det!

Kritikken fra dommer Marija Kavcic lød som følger:

Good size. Excellent head. Good size of ears with good carriage. Strong dentition. Well developed body but too much weight. Excellent coat. Not so balanced in motion.

Jeg synes jo selv hun er i tyngste laget nå etter en innbildt, og bevegelsene var helt ræva igår. Med andre ord er jeg helt enig med dommeren her :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oliver fikk 0 fordi han haltet i går. Likevel er jeg superfornøyd med dagen, for Fredrik ble beste hannhund med CACIB og BIM! :banana:

Og Jägergutten ble BIR valp :)

541651_10151069070395225_1979512651_n.jpg

Fredrik BIM og BIR og BIG2 ble Oliver's halvsøster Havika's Dorthea C'est Moi

Også må jeg bare få skryte litt fra rasespesialen vår i dag.. Over 80 bernere til sammen og Jäger ble BEST I RASEN valp og Fredrik ble BEST I RASEN voksen! :jump::frantics:

Herlighet så utrolig moro det var!

For tre år siden var eierne til Fredrik oppover og så på han for første gang da han var 3 uker gammel, i forbindelse med denne utstillingen. Den gangen var det pappan til Fredrik som ble BIR og vant den flotte kransen som vinneren på den utstillingen får. De syntes den var så fin og sa "En dag Fredrik, så skal du vinne den kransen der" Og akkurat nå er de på vei hjem med verdens fineste krans i baksetet - jeg får nesten tårer i øynene av å tenke på det :cry::jump:

320308_10151070759790225_1591356216_n.jpg

Fiineste Fredrikgutten!

Oliver ble nummer 3 i championklassen med ck. :)

Gratulerer til alle andre som er fornøyde med helgen!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Blaze ble BIR av 4 AK i dag og BIR veteran. Slo bla årets WW. Morro :D

Men hun slo rett og slett virkelig til med BIG 3 og 2 BIS Veteran!!

Får dessverre ikke lagt ut bilde d jeg sitter på høyfjellet. Nå skal vi feire med 14 dager trening i skogen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen!

Blaze gikk ut med blått i dag og denne kritikken for dommer Line Merete Haugen: Fin modell. god type. Fine linjer i hode. godt uttrykk. Velpl.ører. ønskes noe mer tilbakelagt skulder. Tilstrekkelig kroppsvolum. Passende benstamme. Beveger seg med god steglengde, men skal ha mer flyt og driv. Noe høyt ansatt hale og tidvis høyt båret hale. Herlig temperament. Utmerket pelskvalitet. Fint framvist.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle de supre resultatene, ikke minst til Jeanette og Blaze som bare var helt konge i dag...eller dronning kanskje man må si :-).

Willy ble beste hannhund med cacib og bir i dag, men var helt tulling i gruppa - han hadde nemlig los på Blaze som løp foran :-).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hector ble nr 3 i unghundklassen, hvorav jeg ble drittsur fordi den som kom på 1 pl er møkkstygg :) men, det gikk kjapt over og jeg boblet videre :)

Var med tangetoppen og stilte i BIS oppdretter. Vi ble Best in show :D hoho!

Så maaange soniser, men hilste på rimelig få. Var litt opptatt av en viss mann som tuslet ved siden av meg for det meste :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Zum-zum fikk (i stor konkurranse me dseg selv!):

"Svart marker. Passe stor av meget god type. Lett men velformet hoe. Utm. pigm. Tan tegningerr. Noe lett pelset. Stabil overlinje. Velvnklet foran + bak. Kvikke og effektive bevegelser."

1-1-CK-cacib-BIR

Lettpelset... Vel rasen skal ikke ha "mye" underull. Ja, hun er av den "lette typen", men hun er også av den gamle østtyske typen (som er mye kraftigere og tyngre).

Veldig godt fornøyd med kritikken og premieringen (cacib+bir for 4. året på rad på nkk Trøndelag). Dog fikk jeg beskjed om at hun er av den "lette typen" og at masse "beheng" burde nappes/klippes (nope! Kun poter skal stusses på denne rasen :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dratini,hvis du la merke til et litt pussig hunkjønn som stirret på deg ved en bod... så var det meg :icon_redface: .

Vakker,vakker hund :wub: .Gratulerer så mye :thumbs: .

Gratulerer til alle andre fornøyde også så klart :thumbs: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Dratini,hvis du la merke til et litt pussig hunkjønn som stirret på deg ved en bod... så var det meg :icon_redface: .

Vakker,vakker hund :wub: .Gratulerer så mye :thumbs: .

Gratulerer til alle andre fornøyde også så klart :thumbs: .

Var det da vi skulle prøve sele? Tror ikke jeg fikk med meg at noen så på oss da (er i en "boble" når vi er på utstilling og ungene er med).

Og tusen takk for fine ord om Zuma, hun er fin både inni og utenpå hun :wub: Var en spesialdommer der (som dømte andre raser), han kom bort til oss innen gruppene skulle starte, han hadde satt seg i stor-ringen men så Zum-zum'en og bare måtte høre navn og linjer på henne. Fikk enormt mye skryt av han, var faktisk den eksteriørt fineste hoffen han hadde sett på veldig mange år :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det da vi skulle prøve sele? Tror ikke jeg fikk med meg at noen så på oss da (er i en "boble" når vi er på utstilling og ungene er med).

Og tusen takk for fine ord om Zuma, hun er fin både inni og utenpå hun :wub: Var en spesialdommer der (som dømte andre raser), han kom bort til oss innen gruppene skulle starte, han hadde satt seg i stor-ringen men så Zum-zum'en og bare måtte høre navn og linjer på henne. Fikk enormt mye skryt av han, var faktisk den eksteriørt fineste hoffen han hadde sett på veldig mange år :banana:

vi trenger nye bilder av zum zum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det da vi skulle prøve sele? Tror ikke jeg fikk med meg at noen så på oss da (er i en "boble" når vi er på utstilling og ungene er med).

Og tusen takk for fine ord om Zuma, hun er fin både inni og utenpå hun :wub: Var en spesialdommer der (som dømte andre raser), han kom bort til oss innen gruppene skulle starte, han hadde satt seg i stor-ringen men så Zum-zum'en og bare måtte høre navn og linjer på henne. Fikk enormt mye skryt av han, var faktisk den eksteriørt fineste hoffen han hadde sett på veldig mange år :banana:

Ja det var nok da,men jeg fikk sett litt på Zuma,og jeg også så henne i store ringen.Vakker :heart: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tusen takk for fine ord om Zuma, hun er fin både inni og utenpå hun :wub:

Hun var riktig lekker i store ringen - hun fløt rundt med flotte bevegelser. Likte typen også - hun er ikke stor og overdreven, men hadde liksom det som skal være der det skal være - om du skjønner *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

vi trenger nye bilder av zum zum!

Skal se om jeg får tatt noen igjen ;)

Ja det var nok da,men jeg fikk sett litt på Zuma,og jeg også så henne i store ringen.Vakker :heart: .

Hun var riktig lekker i store ringen - hun fløt rundt med flotte bevegelser. Likte typen også - hun er ikke stor og overdreven, men hadde liksom det som skal være der det skal være - om du skjønner *ler*.

Blir så glad for at andre liker henne jeg :icon_redface:

Hun har flotte bevegelser, er ikke mye "hopping" men jordvinnende og de er effektive.

Siri, du blir kanskje overrasket, men hun er 64 cm i skulderhøyde (58-65 for tisper), så hun er i øvre skala. Men når man ser hele henne er så er hun ikke stor likevel (litt vanskelig å forklare - hehe). Og så holder vi våre hunder slanke, mange av de jeg har sett i løpet av de siste 10-15 årene har vært for tunge og grove i kroppen (utenom noen få som er så smale at det grøsser i kroppen på meg).

Tusen takk alle sammen for fine ord om Zuma :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri, du blir kanskje overrasket, men hun er 64 cm i skulderhøyde (58-65 for tisper), så hun er i øvre skala. Men når man ser hele henne er så er hun ikke stor likevel (litt vanskelig å forklare - hehe). Og så holder vi våre hunder slanke, mange av de jeg har sett i løpet av de siste 10-15 årene har vært for tunge og grove i kroppen (utenom noen få som er så smale at det grøsser i kroppen på meg).

Nei, hun ga liksom ikke et sånt stort og massivt inntrykk som jeg har sett hos en del andre :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bilder

(Jada, jeg er veldig treg og dette er kanskje litt utdatert. Men hvis noen vil se bilder fra den helga så er det bare å titte innom facebook albummet mitt) :)

edit: Vet det er noen soniser der også :)

Åååh, du har tatt bilder av 'kjæresten' til hunden min! :wub: Fine bilder ellers også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...