Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere som kjenner Oslo


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Gutt på 14 og jente på 12. Feriebudsjettet er ikke så fett, men jeg synes vi har fått mange gode innspill. De vil iallefall på teknisk museum, ellers er dyr den store lidenskapen, så noe med dyr må vi nok også få til. Porsgrund sløyfer vi, tør ikke ta feriemotet helt fra dem:C

Eneste ønsket de har i matveien er Egon!

De kan få klappe hundene mine :lol: Neida, Ekeberg, Alna ridesenter, Lindeberg gård (ring dem, kanskje de har sommerstengt). Jeg ville nok heller tatt en dagstur til Langedrag enn til en teit tallerkenfabrikk. Vil de ri, kan vi nok få til det. Det er jo mange hestesoniser her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oslo Reptilpark om det er interessant:)

Kokosbollefabrikken på Bjølsen!

34-bussen mot Ekeberg Hageby går bl.a. fra Jernbanetorget. Ta den til Brannfjellveien, rusle noen meter oppover i svingen, og du kommer til stedet hvor dette bildet er malt: Snu dere, og dere h

Langedrag sto på ønskelisten til jenta. Men vi er låst siden vi ikke har bilen med. Så det får bli en annen sommer. (Vi var på Langedrag for 3 år siden og jeg vil også tilbake en gang).

Ku og sau er de store favorittene (vi har en masse av begge artene her hjemme). Litt originalt, men det er vel sånn vi ønsker at bondeunger skal være :cowboy: .

Nå skal jeg google litt på Ekeberg og Reptilparken. URGH, edderkopper :w00t:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.gjennom-l...01_archive.html

Bla litt nedover på siden. Har 24 sett,+ flere asjetter, men vi er en stor familie så jeg leter stadig på Finn etter flere. Synes det er et nydelig service selv om det ikke er helt up to date.

Veldig pent, men er nok mer finn.no ja, kan aldri huske å ha sett det på fabrikkutsalget i allefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langedrag sto på ønskelisten til jenta. Men vi er låst siden vi ikke har bilen med. Så det får bli en annen sommer. (Vi var på Langedrag for 3 år siden og jeg vil også tilbake en gang).

Ku og sau er de store favorittene (vi har en masse av begge artene her hjemme). Litt originalt, men det er vel sånn vi ønsker at bondeunger skal være :cowboy: .

Nå skal jeg google litt på Ekeberg og Reptilparken. URGH, edderkopper :w00t:

Det står sauer på Abildsø. 70bussen til Lille Langerud, gå av bussen og kryss veien, gå tredve meter tilbake og inn til høyre. Der står det en gjeng med kosesauer. På Lindeberg gård er det både sau og ku og hest og geit og gris. Når er dere i Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34-bussen mot Ekeberg Hageby går bl.a. fra Jernbanetorget. Ta den til Brannfjellveien, rusle noen meter oppover i svingen, og du kommer til stedet hvor dette bildet er malt:

skrik.jpg

Snu dere, og dere har fantastisk utsikt over Oslo. Verdt å få med seg! Hvis dere føler for det er det bare å vente på neste buss som kommer forbi, eller dere kan ta bena fatt og rusle opp til Ekebergsletta og EKT-gården. Og hvis det er brukbart vær, spør dere noen der oppe om veien til Café Utsikten, hvor man kan spise gode vafler mens man ser utover Oslofjorden. Trikken går like forbi, og tar dere tilbake til sentrum igjen, eller dere kan rusle nedover Kongsveien forbi Sjømannsskolen og ned til Gamlebyen. :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står sauer på Abildsø. 70bussen til Lille Langerud, gå av bussen og kryss veien, gå tredve meter tilbake og inn til høyre. Der står det en gjeng med kosesauer. På Lindeberg gård er det både sau og ku og hest og geit og gris. Når er dere i Oslo?

Lindeberg gård blir iallefall aktuelt en av dagene. Vi reiser med dagtoget 9/7, for vi fant ut at det ikke var så greit å komme med nattog grytidlig og så ikke få sjekke inn på hotellet med en gang. Og alt tutlet med buss fra Drammen "midt på natta" passer ikke så godt for en som trenger søvn.

Så det ligger i kortene at det blir Frognerparken og Frognerbadet (finner vi frem :huh: til det)? og så slappe av på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det ligger i kortene at det blir Frognerparken og Frognerbadet (finner vi frem :huh: til det)? og så slappe av på kvelden.

Det er ikke så vanskelig å finne hverken Frognerparken eller Frognerbadet :) Hvor skal dere bo? Det er f.eks. en trikkeholdeplass rett overfor inngangen til Vigelandsparken. Der er det også et besøkssenter med liten butikk og en café og jeg mener det er et skilt med kart der også. Oslo bymuseum ligger også i nærheten der. Jeg har aldri vært der, men det er kanskje verdt et besøk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av hovedstasjonene for alle t-bane og de fleste (iallefall mange) busser og trikker er Majorstuen. Om du går av på Majorstuen er det rundt 5-10 min. å gå til Frognerbadet / Vigelandsparken. Spør når du kommer fram, det er alltids noen som kan vise deg veien :) Om du vil "helt fram" går flere busser og trikker dit. Hotellet ditt kan sikkert også være behjelpelig.

Majorstuen er forøvrig også utgangspunktet mange bruker om de vil handle i Bogstadveien- men det blir en annen retning enn Frognerbadet/ Vigelandsparken. Fortsatt mulig å kombinere ;)

Å, også vil jeg slå et slag for min DESIDERTE favorittretuarant som ligger i Colusseum-senteret på Majorstuen (rett ved Colosseum kino, som forøvrig også er verdt et besøk):

Krishnas Cuisine! Utrolig god indisk vegetarisk mat. Koster ca. 100 kr for dagens rett, og da kan du spise så mye du vil!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lindeberg gård blir iallefall aktuelt en av dagene. Vi reiser med dagtoget 9/7, for vi fant ut at det ikke var så greit å komme med nattog grytidlig og så ikke få sjekke inn på hotellet med en gang. Og alt tutlet med buss fra Drammen "midt på natta" passer ikke så godt for en som trenger søvn.

Så det ligger i kortene at det blir Frognerparken og Frognerbadet (finner vi frem :huh: til det)? og så slappe av på kvelden.

Frognerparken og Frognerbadet er lett å finne. Tøyenbadet er også fint. Lar seg kombinere med et besøk i Botanisk hage og Zoologisk museum. Dere kan jo gå på kino en kveld. Colosseum etter Frognerbadet, kanskje? Istid 4 i sal 1, for eksempel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bo rett ved Sentralbanestasjonen. Har kjøpt billetter til Slottet, så tar vi Reptilparken i samme slengen. Shoppingglade unger, de har bestemt seg for Teknikkmagasinet iallefall. Har vært totre ganger i Vigelandsparken, vi må vel finne frem til Frognerbadet da. (Kan ikke være helt bønder i byen heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34-bussen mot Ekeberg Hageby går bl.a. fra Jernbanetorget. Ta den til Brannfjellveien, rusle noen meter oppover i svingen, og du kommer til stedet hvor dette bildet er malt:

Snu dere, og dere har fantastisk utsikt over Oslo. Verdt å få med seg! Hvis dere føler for det er det bare å vente på neste buss som kommer forbi, eller dere kan ta bena fatt og rusle opp til Ekebergsletta og EKT-gården. Og hvis det er brukbart vær, spør dere noen der oppe om veien til Café Utsikten, hvor man kan spise gode vafler mens man ser utover Oslofjorden. Trikken går like forbi, og tar dere tilbake til sentrum igjen, eller dere kan rusle nedover Kongsveien forbi Sjømannsskolen og ned til Gamlebyen. :)

Er denne lett å kombinere med Lindeberg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bo rett ved Sentralbanestasjonen. Har kjøpt billetter til Slottet, så tar vi Reptilparken i samme slengen. Shoppingglade unger, de har bestemt seg for Teknikkmagasinet iallefall. Har vært totre ganger i Vigelandsparken, vi må vel finne frem til Frognerbadet da. (Kan ikke være helt bønder i byen heller).

Er det ikke et kort "Oslokortet?" man kan kjøpe, som gir rabatter, gratis inngang her og der og gratis offentlig kommunikasjon i en uke?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe som heter sentrabanestasjonen, altså. :aww:

I gamle dager så sa de det, så! Det sa min mor. :aww: Også kalte de det Østbanen. Nå heter det Jernbanetorget, eller Oslo sentralstasjon.

Ellers er jeg enig med mange her. Men Tusenfryd er nesten et must, altså! Bare der går det en hel dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gamle dager så sa de det, så! Det sa min mor. :aww: Også kalte de det Østbanen. Nå heter det Jernbanetorget, eller Oslo sentralstasjon.

Nei, folk har ikke alltid sagt det, for det har aldri noensinne eksistert noen sentralbane. Det fantes en Østbane og en Vestbane, med hver sine hovedbygg. Så blei stasjonene slått sammen til en, med navnet Oslo Sentralstasjon. Men det er jaggu ikke rart at folk fortsetter å si det når det stadig vekk brukes feil, også fra "offisielle" hold. Når turistinformasjonssteder evner å kalle det sentralbanestasjonen, så er det ikke så rart at det oppstår forvirring.

Sorry OT! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke et kort "Oslokortet?" man kan kjøpe, som gir rabatter, gratis inngang her og der og gratis offentlig kommunikasjon i en uke?

Takk for tipset, noterer ned.

Nei, Lindeberg gård ligger i Groruddalen ved Furuset. Det blir en helt annen retning.

Må putte inn Lindeberg likevel. Midt i blinken for dyreelskende bondebarn.

Her er Oslo Pass.

Forresten: Det er mange fine sightseeingturer på fjorden, det hadde jeg jo helt glemt (og jeg som til og med har guidet på de båtene... fy og skam...). Her er litt info.

Takker. Har notert

Det er ikke noe som heter sentrabanestasjonen, altså. :aww:

Eeeh. Oslo S.

Dere må spise på Sukkerbiten ute ved operaen om det er fint vær! Utrolig trivelig sted!

Takk. Notert.

Så koselig tråd :) Hvis dere vil treffe soniser, kan vi sikkert ta med Tinka og trene AG i Frognerparken en dag. Kanskje vi kan ha et lite sonentreff der.

Kommer nok til å titte nedover mot hundehjørnet, men resten av reisefølget er nok ikke i stemning for treff. Bikkjene blir hjemme med familiens hundepasser.

Synes for øvrig også at tråden ble veldig konstruktiv og hyggelig. Har allerede snekret sammen en plan ut fra diverse svar. Kommer nok til å forandre litt, Det triller kanskje inn enda mer informasjon? Takker for alle svarene som kom som perler på en snor!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er aldri på Hundejordet, men går rett forbi, ned til venstre og til AGbanen :)

Forresten tror jeg Karl Johan og folkelivet der er midt i blinken, jeg :) I dag spiste vi på Hard Rock cafè og vandret ned til Oslo S etterpå. Det tok 2 timer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja, nå har jeg lyst til å fortelle litt hva vi fikk oppleve på turen vår :yes:

Første dagen var vi på Ekeberg og nøyt utsikten. Tok masse bilder på "Skrikplassen".

Neste dag var vi på Lindeberg, grisepurken med unger var en vinner. Så var vi på Furuset og handlet. På kvelden opplevde vi tidenes høljeregn, så da ble vi stående foran hotellinngangen og bare se på. Istedetfor rusletur i Vigelandsparken ble det shopping på Oslo City og Nudelmiddag.

Onsdag ruslet vi opp Karl Johan til omvisning på slottet. Veldig interessant, det var endel historie innlagt i guidingen. Spesielt å få se slottet fra innsiden. Etterpå gikk vi til Reptilparken. Der kunne nok ungene være resten av dagen. Nasjonalmuseet, Regjeringskvartalet og Youngstorget. Deretter Vigelandsparken. Siden jeg ikke hadde notert ned hvor den indiske restauranten lå, havnet vi på en vietnamesisk. Kjempegod mat, vi spiste nudler her også. Vi gikk tilbake til parken, og her kunne det altså ha gått riktig ille, for datteren vår ble nesten nedrent av en syklist i fotgjengerfeltet. Gutten hadde nok blitt med i dragsuget. Løvebrølet mitt fikk dem til å hoppe bakover så de ikke ble truffet av syklisten. Hva vedkommende tenkte på vites ikke, det var full guff og ingen tegn til nedbremsing. Mitt syn på rallysyklister ble ytterligere forsterket.

Torsdag var vi på Hovedøya og Lindøya, men så kom pøsregnet igjen og de siste øyene ble ikke besøkt.

Det ble shopping istedet.

Fredag var vi på Teknisk museum. Fulltreffer! Jeg var i "sykehusavdelingen" i 2,5 time. Senere på dagen var vi på Bygdøy.

Vi rotet litt med å finne rett buss/trikk, men ellers hadde vi en vellykket ferieuke. Topp hotellsuite med adskiltte rom, så behøvde ikke avleggerne klage på snorkingen min.

Vi fikk et positivt inntrykk av byen. Hjelpsomme folk når vi spurte om hjelp til å finne frem.

Og masse fine hunder har jeg sett. Var jo fristet til å spørre alle hundeeierne "hvilken sonenprofil er du"?

Takk for hjelpen til alle som bidro med forslag!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...