Gå til innhold
Hundesonen.no

Pim på rømmen, Oppegård


Benedicte
 Share

Recommended Posts

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pim er funnet!!!

Pim ble funnet 150 meter unna leiligheten! En hundevant dame hadde gått ut av bilen sin og lokket til seg Pim med babyen sin, kjørt henne til Langhus dyreklinikk hvor de slet fryktelig med å finne ut

Jeg leste alt dette som en generell påminnelse om å ha merket hund, ikke som noe konkret til Benedicte. Synes dette ble litt storm i vannglass med såre følelser på begge sider. Greit, kanskje budskape

Når min hund er løs, tar jeg av ham halsbåndet slik at han ikke mot formodning skulle sette seg fast noe sted. Da nytter det ikke mer id tag i halsbåndet. Synes heller man bør være forsiktig med å ha noe på hunden, sele eller halsbånd, når den er løs. Er nok av historier om hunder som setter seg fast og blir skadet etc.

Dette blir veldig OT iforhold til tråden om PIM.

Jeg slipper aldri mine hunder løs uten at de merket. Bruke enten tynt orange refleksbånd hvor jeg fjerner refleksen og skriver telefon og at de er chipet. Og i vinter brukte jeg non-stop safe halsbånd fra Non Stop med navn+nummer. Ikke ID Tags med skrvet på båndet med tusj.

Begge disse to typene skal hunden lett kunne vri seg ut av/revne om hunden skulle sette seg fast. Noe jeg aldri har opplevd på 11 år med fuglehund som løper mye gjennom busker og kjerr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅååå sinnsykt deilig at lille Pimmelim er tilbake igjen! Sånt er bare skrekken!

Og når det er sagt, jeg tør ikke slippe løs hunder som har på seg halsbånd eller sele. Det vil helst gå bra men tenk så forferdelig om de faktisk ble hengende fast et sted.. og man ikke fant hunden og den ble stående til den sultet/tørstet/frøs ihjel eller ble langsomt spist opp av rotter e.l. - det er mye mer mareritt enn at hunden må ha avlest en chip!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes2: Kan dere ikke bare slenge på en "dere burde ha kontroll over hundene deres" også, bare for å virkelig være nedlatende?

Og kan man ikke komme med et ****** godt råd i en utrolig passende tråd uten at sånne meggete utsagn skal slenges ut?

Sannheten er at den som fant Pim kunne stått og ringt eier 150 meter hjemmefra OM hunden var merket skikkelig med id tag. Mye enklere og kjappere. Det hadde også spart eieren for flere timer med uro, stress og mas med leting.

Men neida. Her skal man beskyldes for å være nedlatende i stedet, når man kommer med noe helt betimelig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er veldig bra at Pim kom til rette! Det der er helt ******, å ikke vite hvor i alle dager hunden er. Og det er flott at noen tar ansvar og sørger for at eier blir funnet (på den ene eller andre måten) i stedet for å bare la hunden vandre videre. :)

Hundene mine går forøvrig ca. aldri med halsbånd på når de er løse, i alle fall ikke i en inngjerdet hage. Da hjelper det ikke noe særlig med ID-brikke.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kan man ikke komme med et ****** godt råd i en utrolig passende tråd uten at sånne meggete utsagn skal slenges ut?

Sannheten er at den som fant Pim kunne stått og ringt eier 150 meter hjemmefra OM hunden var merket skikkelig med id tag. Mye enklere og kjappere. Det hadde også spart eieren for flere timer med uro, stress og mas med leting.

Men neida. Her skal man beskyldes for å være nedlatende i stedet, når man kommer med noe helt betimelig.

****** gode råd, fremsagt på en superduper hyggelig måte:

Godt at det endte sånn! :)

Men eh.... Har du virkelig ikke id tag med mobilnummeret ditt på hundenes halsbånd? Det har jeg ;) Og det burde alle ha. Man vet aldri når og hvor hunden kan forsvinne.

Hadde du hatt det, kunne hvem som helst ringt deg på stedet, uten å måtte gå innom veterinærklinikk og Falcken.

Anbefaler alle å merke hundene sine på enklest mulig måte ; id tag med mobilnr inngravert.Og f.eks. etternavnet ditt. I tillegg til microchippen da selvsagt! : -)

Fulgt opp av Lola Pagola:

Jeg må si meg enig med MiO, ALLE bør ha telefonnummer festet i halsbåndet, egentlig uansett hvor lydig og nære hunden er. Jeg har og vært runden med å ringe politi og falcken når jeg har funnet løse hunder, og det er så irriterende når hunden faktisk har på halsbånd, men det er ingen ID-tag på den... hva er poenget med å ha på hunden halsbånd når den er løs da? Alle gangene har det vært jakthunder i forskjellige varianter, synes det er ekstra rart at folk med stikke-av raser ikke merker hundene sine skikkelig.

Jeg må og innrømme at jeg har droppet å fange en hund engang, da jeg så den ikke hadde noe dinglende i halsbåndet, og rett og slett ikke hadde tid til å styre... det er heller ikke alle som tenker på at de kan ringe politi/falck, og dermed slippes hundene bare løs igjen. Det er og noe å tenke på, man risikerer faktisk at hunden fanges, forså å bare slippes fri igjen. Ikke er det dyrt heller, med en sånn liten dings :-) LINK

Dette var egentlig ikke ment spesielt til deg Benedicte, måtte bare få det ut, for er noe som har irritert meg ganske lenge nå, også bød muligheten seg :P

Og ikke nok med det, om du ser på det jeg har uthevet, hun har til og med droppa å fange en løshund en gang fordi den ikke var merket, for da ble det så mye jobb for henne.. Poor little thing.. Så fortsetter du:

Men det er nettopp det! Jeg er ikke etterpåklok - jeg er forhåndsklok, tenk! :ahappy: Og det burde flere være - det er nettopp derfor jeg skriver dette og er så "insisterende". Beklager om du føler det som et irritasjonsmoment, men denne tråden passer perfekt til å vise hvorfor man bør være forhåndsklok! ;)

Det første jeg gjorde allerede da jeg planla å kjøpe valp, var å bestille en haug med id tags på en britisk nettbutikk med gratis frakt. Jeg har litt halsbånd-dilla, så derfor antallet Jeg har en id tag på hvert eneste et av dem! Dette for å unngå nettopp slike dumme situasjoner som "jamen jeg har id merke, men bare ikke på DET halsbåndet hunden hadde da den stakk av..." Hva hjelper det å ha det i skuffen, liksom! :huh:

Bevilg de kronene det koster å kjøpe id tag til alle halsbånd hunden har. For mitt vedkommende er det 6-7 stk, og det syns jeg det er verdt. Nå kan jeg svitche mellom de ulike halsbåndene etter innfall og smak den dagen (jeg sa jeg har halsbånd-dilla...) og uten å hefte meg med å skulle flytte over id tagsene. Det sitter en på hvert halsbånd! :D Og hunden har alltid halsbånd på. For som sagt.... man vet aldri når den stikker av eller forsvinner for en.

Id tags er ikke dyre om man velger rett nettbutikk! De ER dyre i den lokale zoobutikken, ja det er jeg enig i, men jeg kjøper så godt som alt på nett og alle skulle klare å finne frem billige alternativer de kan ta seg råd til.

Og her er det så mye nedlatende bullshit at det er ikke noe å fremheve. Du er så klok at du tagger bikkjene dine du. Du tror det handler om økonomi - og heldigvis for deg så har jo du råd til å ha tag i alle dine halsbånd *klappe hodet* - når folk ikke "gidder" å bruke navnetag. Fordi det er så dumt at noen må ringe noen som har en microchip om de fanger en hund?

Tråden handler om en hund som sto bundet i en inngjerdet hage, som klarte å komme seg løs. Det har vært folk ute og lett etter valpen, en eier som har bekymret seg gul og grønn mens valpen er borte, og du tror det er betimelig om råd med navnetag? Det hadde kanskje vært på sin plass om Benedicte hadde vært uforsiktig, men det har hun ikke vært.

Hvis du er så ****** hypp på å råde folk om navnetag'enes fortreffeligheter, kunne du jo laget en egen tråd. Da hadde det ikke blitt noe megging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, jeg gidder ikke noe skjennepreken fra kloke soniser i dag. Jeg er sykt lettet etter å ha funnet hunden min etter den mest slitsomme dagen jeg kan huske. Hunden hadde på seg halsbånd fordi hun var i langline, men hun klarte å rømme fra tomten (som er inngjerdet) med den på seg.

Jeg synes ikke det var noe som helst å bli sur over jeg da. Ingen av dem gav deg da noe skjennepreken? Men de kom med råd om hva de synes man burde ha på hunden, og Lola skrive jo at det ikke er retta mot deg spesielt.

:icon_confused: Skjønner ikke hva "alle" hisser seg slik for. Snakk om å overdrive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er nettopp det! Jeg er ikke etterpåklok - jeg er forhåndsklok, tenk! :ahappy: Og det burde flere være - det er nettopp derfor jeg skriver dette og er så "insisterende". Beklager om du føler det som et irritasjonsmoment, men denne tråden passer perfekt til å vise hvorfor man bør være forhåndsklok! ;)

Og kan man ikke komme med et ****** godt råd i en utrolig passende tråd uten at sånne meggete utsagn skal slenges ut?

Sannheten er at den som fant Pim kunne stått og ringt eier 150 meter hjemmefra OM hunden var merket skikkelig med id tag. Mye enklere og kjappere. Det hadde også spart eieren for flere timer med uro, stress og mas med leting.

Men neida. Her skal man beskyldes for å være nedlatende i stedet, når man kommer med noe helt betimelig.

Jeg synes ikke det var noe som helst å bli sur over jeg da. Ingen av dem gav deg da noe skjennepreken? Men de kom med råd om hva de synes man burde ha på hunden, og Lola skrive jo at det ikke er retta mot deg spesielt.

Så lag deres egen forbanna tråd om hvor utrolig bra ID-tags er, for jeg gidder ikke å høre om det i tråden min. Jeg er ikke dum og jeg har ikke dårlig råd, og jeg hadde ALDRI sluppet løs en hund jeg fant som ikke hadde ID-tag, og jeg håper for all del at de fleste oppegående mennesker heller ikke gjør det. At det koster meg mer penger å hente ut hunden fra Falcken kunne ikke brydd meg et gram!

Det var ikke MENINGEN at Pim skulle komme seg ut av den inngjerda hagen når hun var i langline liksom. 90% av dagen er hun uten halsbånd og da hadde ID-merket hun har liggende ikke hatt en dritt å si uansett.

:icon_confused: Skjønner ikke hva "alle" hisser seg slik for. Snakk om å overdrive :)

Snakk om å overdrive?!?! Jeg har ikke vært så redd på evigheter og så blir jeg møtt av bedrevitere som skal fortelle meg hvordan alt kunne vært unngått?! Da blir jeg rasende og lei meg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at hun kom trygt hjem igjen! :) Jeg skjønner godt at du syntes det nervepirrende. Boris stakk en gang for mange år siden, og det er vel noe av det skumleste vi opplevde. Fant han etter et kvarter, så jeg kan bare tenke meg hvordan det må ha vært med flere timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lag deres egen forbanna tråd om hvor utrolig bra ID-tags er, for jeg gidder ikke å høre om det i tråden min. Jeg er ikke dum og jeg har ikke dårlig råd, og jeg hadde ALDRI sluppet løs en hund jeg fant som ikke hadde ID-tag, og jeg håper for all del at de fleste oppegående mennesker heller ikke gjør det. At det koster meg mer penger å hente ut hunden fra Falcken kunne ikke brydd meg et gram!

Det var ikke MENINGEN at Pim skulle komme seg ut av den inngjerda hagen når hun var i langline liksom. 90% av dagen er hun uten halsbånd og da hadde ID-merket hun har liggende ikke hatt en dritt å si uansett.

Snakk om å overdrive?!?! Jeg har ikke vært så redd på evigheter og så blir jeg møtt av bedrevitere som skal fortelle meg hvordan alt kunne vært unngått?! Da blir jeg rasende og lei meg.

Nå tror jeg alle her er glade for at hun er hel og fin hjemme igjen, og jeg tror heller ikke de prøver å fortelle deg at alt kunne vært unngått. Det var ikke slik jeg tolka det hvert fall. Jeg leste det som et generelt "innkast" om at de hadde IDmerker på hundene sine, og rådet alle til å ha det på halsbåndene til sine hunder :)

Og nå synes jeg du er unødvendig sur, så da gir jeg meg. Jeg sa ikke et kvekk stygt ord til deg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pim ble funnet 150 meter unna leiligheten! :D En hundevant dame hadde gått ut av bilen sin og lokket til seg Pim med babyen sin, kjørt henne til Langhus dyreklinikk hvor de slet fryktelig med å finne ut hvilken hund det er siden Pim har amerikansk chip. Hun ble deretter kjørt til Falcken og hun er nå trygt hjemme :)

Tusen takk for alle som har delt og hjulpet!

Så godt å høre at Pim er kommet til rette :) Jeg vet dessverre så altfor godt hvordan det er å ikke ane hvor hunden er tatt vei hen.

Jeg fant en løshund i går som også viste seg å være en sonen-hund, og jeg sa det samme til hundepasser som MiO og Lola sier her; merk hunden.

Det er ikke for å være bedrevitende, det er bare å benytte muligheten til å lære av egne og andres feil, ikke sant? :)

Flere ID-tags er nå bestilt, Mari :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad pim ble funnet jeg.

Hjelper pent lite med id tag når hunden henger seg fast i et halsbånd og blir stående 12 time i skogen alene uten å si et pip fordi den løp løs med halsbånd.. Forøvrig tar eierne nå helt av halsbåndet i Skogen :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, nå ble jeg stresset. Slang innom fb og så etterlysningen, kastet meg inn på sonen for å se om hun virkelig fortsatt var borte. Lettet!

Det er grusomt å ikke finne hunden sin! Jeg har også vært i en situasjon hvor hunden ble funnet et par timer før jeg fikk beskjed, siden bikkja for første gang i historien ikke hadde navne-tag samme dag som han for første gang i historien forsvant.

Jeg tror faktisk jeg hadde blitt sur hadde noen kommet med navne-tag mas i etterlysningstråden hans, jeg er ikke dum liksom, men man kan ikke alltid være forberedt på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg skjønner jo at det jeg skrev ble tatt helt feil opp, jeg skjønner ikke helt hvordan jeg kunne bli misforstått så grundig, men dere om det. Jeg tror egentlig ikke jeg gidder beklage igjen heller.

Unødvendig å hisse seg så mye opp 2ne, kjenner at jeg blir innmari irritert nå (og litt lei meg og), og det er det ikke ofte jeg blir her inne faktisk, så gratulerer med det.

Og ikke nok med det, om du ser på det jeg har uthevet, hun har til og med droppa å fange en løshund en gang fordi den ikke var merket, for da ble det så mye jobb for henne.. Poor little thing..

'

Herregud... :blink:

Jeg var verken anklagende, etterpåklok eller bedreviter her, jeg har forklart hvorfor jeg skrev det jeg skrev, og jeg gidder ikke gjenta meg selv, men det er da helt utrolig hvordan folk ønsker å hoppe på og rive folk i filler her...

Takk og farvel, nå kommer jeg for sent på jobb og :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig å diskutere dette i denne tråden, men:

Hvorfor det? Fordi at folk skal slippe å levere eller hente hundene sine hos Falck/politiet? Hva med microchip? Den henger seg ikke opp i trær eller andre dyr.

Fordi det ofte er så usannsynlig mye enklere å ringe eier med en gang man finner hunden, også for den som finner den. Ikke alle har mulighet eller ønske om å kjøre land og strand rundt for å levere hunden til rette instans. Og i de aller fleste tilfeller hvor man finner løshunder så er eier ikke veldig langt unna. Jeg går ihvertfall ikke med microchip-leser i lomma. Derimot er det ytterst få jeg kjenner, vet om, eller har truffet på, som tar av halsbånd/sele på hunden, og som sagt har jeg heller ikke hørt om de mange ulykkene. Jeg vil faktisk tro det er mer vanlig at en løs/rømt hund blir påkjørt enn at den setter seg fast i halsbåndet. Da burde man etter min mening heller la være å ha hunden løs. Den kunne jo bli spist av en bjørn (jada, fjas, poenget er at utolig mye kan gå galt, og jeg tror ikke at hunden setter seg fast i halsbåndet står veldig langt oppe på den lista).

I England er det påbudt med id-merking med navn, telefonnummer og adresse (postnr), med det formål at man vet hvem eieren er dersom hunden skulle forårsake problemer. :P

Men ja, gjør seg kanskje i en egen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste alt dette som en generell påminnelse om å ha merket hund, ikke som noe konkret til Benedicte. Synes dette ble litt storm i vannglass med såre følelser på begge sider. Greit, kanskje budskapet kunne blitt lagt fram på en mer ømfintlig måte, men det kunne også bli mottatt på litt mer konstruktivt vis.

Vi er jo alle sjeleglade for at Pim er tilbake igjen! Dette er jo et sant mareritt som vi alle føler på kroppen når vi leser om det, ikke noe jeg unner noen. Fyda forsvant i 5 minutt en gang og jeg var helt fra meg, jeg kan ikke tenke meg hvordan det føles når vi snakker timer. Grøss.

Jeg er ganske sikker på at alle innser at dette kan skje selv den mest forsiktige, det handler ikke om å legge skyld liksom. Det er ingen som klandrer Benedicte for at Pim var ute på vift, men når uhellet først var ute så benyttet noen det som en generell "public service announcement" om merking av hund. Ikke for å være råtten, men som en oppfordring nettopp fordi man vet at dette kan skje den beste.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det var noe rart i vannet igår?

Jeg hadde nemlig også hund på frifot i går.... men heldigvis så stakk han ikke langt og kom hjem igjen på under 30min.

Forøvrig har ikke hundene mine halsbånd på seg når de ikke er på tur, så de ID-taggene mine er til null nytte om de rømmer hjemmefra. De må nok en tur til chipavleseren for å finne meg ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder er microchippet, nettopp fordi at om uhellet skulle vært ute, så vil de finne hvem de hører til hos. Uavhengig om de har på halsbånd eller ikke. Halsbånd kan falle av, rives av, mistes, i tillegg til at hunden kan henge seg fast i ting når de har det på. Det er ikke akkurat noen idiotsikker livsforsikring det heller.

Min største bekymring når jeg finner løshunder er helt klart ikke hvor mye jobb det vil være å finne eieren. Bare at det er et argument syns jeg er sjokkerende, særlig på et hundeforum. At noen lar seg såre av det, bryr meg skikkelig lite..

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...