Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som vet? Import av valp...


Ymirheim
 Share

Recommended Posts

Hei

Siste helgen i juli skal jeg til Tyskland for å hente valpen min :)

sitter nå og ser på flybilletter og det er vanskelig å finne noen uten flybytte i enten København eller Amsterdam.

Noen som vet om det går greit å mellomlande med valpen eller må man fly direkte fra Tyskland til Norge, med tanke på importreglene osv??

Er der noen her inne som har hentet valp fra EU land og mellomlandet i et annet EU land? :) Og hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke tro at mellomlanding vil være et problem, da flylpasser regnes som internasjonale områder. Så lenge alt er i EU så trenger du samme vaksiner, pass og veterinærbevis overalt regner jeg med, men du burde ta kontakt med mattilsynet, ring dem og hør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henet valp i tyskland nå i mars. jeg snakket med mattilsynet, fordi det var snakk im transitt i danmark. så lenge jeg ikke gikk ut bare holdt meg på transitt ormådene, og det ikke var lengere enn 12 timer så skulle det gå helt fint, måtte få med mellomlandingen på søknaden til mattilsynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket med mattilsynet i dag og en jeg vet av som importerte valp fra tyskland i april. Han fløy med KLM og mellomlandet i Amsterdam. Alt gikk knirkefritt :)

Mattilsynet sa også at siden flyplass er en internasjonal plass og jeg bare skal direkte til neste fly så går det greit :)

Berlin blir for langt å kjøre, skal helt sør i Tyskland. Så langt sør at Zurich flyplass ligger bare 30 min unna oppdretteren;p men kan ikke reise derfra siden det er et annet land... ;/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket med mattilsynet i dag og en jeg vet av som importerte valp fra tyskland i april. Han fløy med KLM og mellomlandet i Amsterdam. Alt gikk knirkefritt :)

Jeg gjentar, IKKE book med KLM!

De har nå innført at de ikke flyr dyr under 15 uker (funnet ut ved flaks og tap av flybillett når jeg skulle hente Bonfire i NL)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har allerede booket og fått bekreftet plass til valpen :) og blir de vanskelige så har jeg det skriftlig :) og senest i April fløy en jeg kjenner akkurat samme rute som jeg skal fly med KLM, de skjekka hverken papirer eller veide valpen, alt gikk helt greit med han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...