Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei godtfolk! :)


Honey_
 Share

Recommended Posts

Hei! :wave:

Jeg er en jente på 14 år som har den store drømmen om å en dag eie min egen hund. Men det må nok vente noen år (hehe!)

Tenkte det kunne være litt lurt å registrere seg her ettersom jeg kan få gode råd og tips, og annen hjelp ang. anskaffelse av hund og div. :) (Det er jo lurt å forberede seg tidlig!)

Og om du har noen tips til overs har jeg absolutt ingenting imot at du deler dem med meg! ;)

Har funnet en "rase", eller rettere sagt en litt sjelden og litt etterspurt blanding. Vet bare om et oppdrett av de i Norge. Malteser og dverg-puddel mix. Såkallt Maltepoo/Maltipoo. Er blitt ganske opphengt i denne salige mixen, følger facebook-side, hjemmesider, og noen blogger av de som er eiere av disse søte nurkene. Jeg har rett og slett falt helt pladask for de! De er bare noen skjønne skapninger.. :ahappy:

Har ikke så meeeget erfaring med hund, men jeg har vært med å passet noen hunder (sammen med en eller flere personer) og har elsket hunder helt siden før jeg kunne uttale mitt eget navn.

Vel, heh.. Det var da litt om meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit! :D

Angående hunder så anbefaler jeg deg å gå for en renraset hund. Ta en ekstra titt på puddel eller malteser. Det finnes enda flere oppdrettere, og hvis du går gjennom raseklubben vil du med større sannsynlighet få en frisk og rask hund som ikke er avlet for pengenes skyld, men for å fremme rasen. Du trenger ikke blande puddel og malteser for å få flotte hunder, begge rasene er kjempeflotte. Hvis du lurer på litt om puddel så er det bare å sende meg en PM!

Lykke til! :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all velkomst!

Pippin&Symra: Ja, jeg har all verdens tid. :) Og ikke vær redd, jeg har undersøkt mye i dette oppdrettet, og det er godt kontrollert av veterinær og de som driver det har maange års erfaring. Snakker tilogmed med en eier av denne rasen (fra samme oppdrett) via bloggfeltet på bloggen hennes. Så har fått et ganske godt innblikk på "rasen". :)

Kan neesten kalle det det, det er en egen rase i usa.

Men takk for at dere passer på, det hadde jo vært dumt å begått noen feil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit. Håper du vil trives og finner ut mye nyttig.

Men jeg må nok si meg enig med de som råder deg til å se på de renrasede en gang til. Det finnes mange hundre raser, så jeg er sikker på at du kan finne en som passer deg. Det som er litt vanskelig med disse designerhundene, er at man ikke vet hva man får. Det er ikke sikkert man får den røytefri pelsen til puddelen, selv om man blander den med en annen rase. Ofte er det det man reklamerer med når man vil selge slike blandingshunder. Puddelmixene skal være røytefri og allergivennlige. Men hvordan kan man vite at det er de genene som blir videreført? Nei, jeg ville også valgt en renraset hund. Og om det er slik at denne blandingen er godkjent som rase i USA, så er det nok mange år til den blir det i Norge, om noen gang...

Red: Jeg har å vært inne og sett litt på den facebooksiden. Og må si jeg ble enda mer skeptisk når jeg leser dette fra 10.des 2011:

Hei hei.

Da har atter en ny løpetid gått mislykket hen fordi hannen på 15 mnd ENDA ikke fikk det til, nå skal det sies at han er ekstremt barnslig og dyrelegen sier at enkelte bare ikke blir moden for parring før de nærmer seg 2 års alderen og SKJØNNER alt/mer da... så vi mennesker får bare smøre oss med tolmodighet å la stakkaren får litt mer tid på seg før vi stiller mer forventning til han.. håper alle som venter på valper forstår dette- men at de også stiller seg fri til å lete andre steder - dog det er lite marked ennå.

Mvh Maltipooernes foreldre ♥

Synes det var veldig ungt med 15 mnd, men det ble værre da jeg scrollet nedover. Et halvt år tidligere skrev de:

Vi har nå løpetid i huset... men det kan se ut som at hannhunden trenger litt mer tid på å utvikle seg mer da han ikke helt har "dreisen" på denne parringen... mulig vi må utsette kullet til neste løpetid..som kan komme alt ifra om 3 til 6 mnd :/

Da var hanhunden bare 9 mnd. IKKE RART han ikke skjønte bæret...

Og hva vet man egentlig om helsen til denne hunden når han er så ung? Han er jo ikke voksen en gang.

Skeptisk...

Endret av Mollymor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...