Gå til innhold
Hundesonen.no

Rørosutstillingen 9/6-2012


Aslan
 Share

Recommended Posts

Var vel noen flere enn meg som var der? Så ihvertfall Raksha, da hun stilte sin ene rett før meg ^^ Men hun kan fortelle resultatet selv!

Vi hadde en direkte rævva dag, ingen av oss var pålogga i det hele tatt, så jeg hadde ikke fryktelig store forventninger til bedømningen. I rasen min var vi to juniorer bare, en tispe og en hanne, så vi var aleine i klassen. Thorvald ville verken trave, stå eller bli håndtert :P Dommer var Per-Harald Nymark, og han var heldigvis veldig ålreit. Resultatet ble Excellent og vinner av junior hanner! Var veldig nært en CK sa han, men jeg syns ikke vi hadde fortjent den i dag.. Selv om det selvsagt hadde vært artig å fått vårt første cert, vil jeg heller ta det på en bedre dag :P Kritikken var dog veldig bra, syns jeg;

"Utmerket type. 13 mndr hann som er kommet langt i utviklingen. Rasetypisk maskulint hode, meget godt uttrykk etter alder. Godt utviklet bryst, litt bratt kryss. God beinstilling. Bra vinkler i beina (også står det noe uleselig, ser ut som "rundtom", kanskje at han hadde gode vinkler i alle fire bein..?). Gode poter. Utmerket hårlag og gemytt. Litt understilte underbeinsbevegelser. Litt nøstende i front".

Som sagt hadde vi en forferdelig dag i ringen, og han har røytet som bare rakkern i det siste, så å få såpass mange gode kommentarer er veldig ålreit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koblet hvem dere var etter at dere hadde reist og jeg hadde ro i sjela til å titte i katalogen og faktisk få med meg hva som stod, aslan. Hadde jeg koblet før hadde jeg nok hilst. :lol: Fjern ja! Bonden vurderte å ta bilde av Aslan for han syntes han hadde så utrolig fine farger. :) Men det ble med tanken visst. :lol:

Men ja!

Jeg er kjempefornøyd med begge!

Stilte Kasko for: Per-Harald Nymark. Kasko tok "hele pakka" som dommern sa, han hadde veldig sansen for han. Så vi fikk vårt andre lille cert, og vår første BiR. Artig å stille egen hund til cert og bir, selv om vi var eneste hund i rasen. Kasko brummet da dommern sjekket baller, han stod og så på en annen hund som han godt kunne tenke seg å fortelle en ting og to, så vi flyttet oss litt vekk fra den, og da var det greit. Likte dommern godt, stiller gjerne for han igjen!

Kritikk:

2,5 år gammel han. Passe stor, utmerket type. Godt skåret hode, vakre øyne, godt rasepreg. Godt utviklet bryst. Litt bratt kryss, litt steil skulder. God beinstamme, utmerket hårlag. Godt gemytt. Rasetypiske bevegelser.

Lupin ble stilt for Wera Hübenthal

Med Lupin så gikk det ikke resultatmessig så bra, men jeg er strålende fornøyd med hunden jeg hadde i ringen. Vi er begge fryktelig utrente, jeg får han ikke til å vise seg fra sin beste side, spesielt ikke når han skal stå. Men! Jeg hadde med meg en blid og positiv gutt i ringen som virkelig syntes at det var et helt ålright påfunn på en lørdags morgen. :wub: Om noen så han på hamar, der vi han bare var tilskuer, så hadde dere seriøst ikke trodd det var sammen hunden.

Dommern mente han var for sent utviklet, kom bort og sa hvorfor han ikke fikk mer enn Verry Good.

Kritikk 23mnd. hann. Bra hode, utmerket utrykk, god hals. bra rygglinje, men har for fallende kryss. Kunne vært bedre utviklet i brystet. Normale vinkler bak. Litt ustabile mellomhender. Står noe fransk. Bevegelser med noe korte bakbeinsteg sett fra siden. Utmerket pels og temperament.

Hun sa hun trakk han pga bryst, kryss og bakbeinsbevegelser. Hun var usikker på om brystet ville komme. Hun likte han nok ikke så godt, men var en veldig hyggelig og fin dommer å stille for.

I gruppa ble Kasko uplassert. Ble dommerbytte der, var egentlig Nymark som skulle dømt, men ble Hubenthal istede. Alt i alt har vi hatt en kjempefin dag! Sliten hunder og sliten folk. Kasko satte i med en ordentlig jodling da vi kom opp igangen her og han så senga på soverommet. :lol: Og nå sover han godt krølla inntil Snusern sin.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med excellent :)

Thanks :D

Koblet hvem dere var etter at dere hadde reist og jeg hadde ro i sjela til å titte i katalogen og faktisk få med meg hva som stod, aslan. Hadde jeg koblet før hadde jeg nok hilst. :lol: Fjern ja! Bonden vurderte å ta bilde av Aslan for han syntes han hadde så utrolig fine farger. :) Men det ble med tanken visst. :lol:

Haha, jaja. Altså, jeg turte jo ikke å gå bort å si hei jeg heller da :P Men titta mye på den flotte hundeflokken din, du har noen fininger, altså :wub: Samboeren min som ikke ante at jeg visste sånn halvveis hvem dere var kommenterte også at dere hadde fine hunder, og en god blanding med forskjellige typer hunder, hehe :)

Synd ikke bonden din tok bilde av Thorvaldusen, for min samboer som hadde fått fotografjobben innfridde ikke :lol:

Gratulerer så mye med gode resultater på dine to! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flotte resultater og flinke hunder :D

Pax var eneste pinscher og fikk sitt andre cert og ble BIR. Jeg er superfornøyd med det, men mest av alt er jeg stolt av at han sto og oppførte seg så fint i ringen :) Han sto fint og rolig, nesten som om han har skjønt greia plutselig. Tannvisningen gikk flott enda dommeren studerte tennene inngående, og han virka mye tryggere på det nå enn før. Ser ut som ringtreningene i det siste har gjort nytta. Han var også mye roligere utenfor ringen, og peip nesten ikke. Trening funker! :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, det er jo helt strålende! Utrolig godt at treningen har funket, han er jo en flinking!

Takk, ja det var moro :) CK og cert kommert nok til Thorvald også, finegutten må bare få litt mer rutine så blir det bra :) Og excellent med en flott kritikk er jo kjempebra!

Grattis med Bir på Pax også! Så dere ikke i gruppa, var jeg blind eller stilte dere ikke der? Så vel ingen riesenschanzuere heller i gruppa. Hmh.

Og takk :D

Takk, og grattis med BIR på Kasko :) Nei, vi stillte ikke i gruppa. Skulle på innflyttingsfest på kvelden og med såpass reisetid hadde vi ikke mulighet til å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...