Gå til innhold
Hundesonen.no

Lar du hunden(e) sove i senga din?


Tibetanian
 Share

Recommended Posts

Er dere klar over hvor ofte staffer promper når de har vært ute å løpt en stund? :cry: Som sagt, jeg liker å puste på natta. Ikke er jeg spesiellt begeistra for lukta etter de har rulla seg i hestemøkka, eller tatt en tur i fjæra heller. Så får jeg heller være en snerpe! :D

Næmmen usj! Hadde aldri falt meg inn å tatt en hund som hadde rullet seg i hestemøkk rett opp i sengen. Blir kjøtern (som vanligvis lukter tøymykner, no kidding, men er sikkert fordi hun ligger i rent sengetøy og andre rene tekstiler og fordi hun bare søt og god og renslig :innocent: ) skitten, så vasker vi og tørker sånn at hun kan ligge ren, i sengen :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har 2 av hundene i senga Den lille brune sovner alltid på armen til gubben om kvelden. Om jeg er oppe en tur i løpet av natten finner jeg som regel den ene på puta mi, og ingen ting er så trivel

Hehe, kammeraten helt til høyre har fryktelig lyst på den brunostskiva

Posted Images

Næmmen usj! Hadde aldri falt meg inn å tatt en hund som hadde rullet seg i hestemøkk rett opp i sengen. Blir kjøtern (som vanligvis lukter tøymykner, no kidding, men er sikkert fordi hun ligger i rent sengetøy og andre rene tekstiler og fordi hun bare søt og god og renslig :innocent: ) skitten, så vasker vi og tørker sånn at hun kan ligge ren, i sengen :aww:

What she said :yes:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere klar over hvor ofte staffer promper når de har vært ute å løpt en stund? :cry: Som sagt, jeg liker å puste på natta. Ikke er jeg spesiellt begeistra for lukta etter de har rulla seg i hestemøkka, eller tatt en tur i fjæra heller. Så får jeg heller være en snerpe! :D

Pga prompinga så har vi døra oppe og vinduene på vidt gap :lol: Men mine hunder blir vaska hvis de er møkkete eller lukter vondt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2 av hundene i senga :)

Den lille brune sovner alltid på armen til gubben om kvelden.

Om jeg er oppe en tur i løpet av natten finner jeg som regel den ene på puta mi, og ingen ting er så trivelig som å krype inntil den varme aussie ryggen og sove videre. Fotvarmeren flytter seg som oftest opp på puta når gubben reiser på arbeid, så når det er min tur til å stå opp har jeg en på hver side, og man blir ikke direkte fristet til å stå opp :ahappy:

I helgene ser det ofte slik ut:

IMG_2064.jpg

Hehe, kammeraten helt til høyre har fryktelig lyst på den brunostskiva ;)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga prompinga så har vi døra oppe og vinduene på vidt gap :lol: Men mine hunder blir vaska hvis de er møkkete eller lukter vondt.

Tror ikke man skal legge all skylda på bikkjene der altså, men vi kan jo legge all skylda på gubben på andre siden :P

Yaris har fått nytt tekke han, han legger seg nesten alltid i gangen, eller på joggebuksa mi på soverommet. Og med en gang snorkingen begynner, så tar han forlabbene opp, sjekker for reaksjon, deretter sniker han bakbena etter og legger seg i ball nedenfor beina mine (jeg er 164 og sover i en 220 seng så det er god plass!).

Testet det for noen dager siden hvor han kom tuslende inn på kvelden, så vi begynte begge å snorke, og vips spratt han opp og latet som ingenting :P

Edit: Dvs. jeg vet jo ikke om det er nytt da, han har sikkert drevet med det lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Nå ble jeg nysgjerrig, hvorfor det? Har det noe å si for konkurranse og trening om de sover i sengen eller ute?

Nei, men det har noe å si om de bor inne eller ute/adskilt fra huset i forhold til trening (og nei det har ingenting med lederskap å gjøre) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest atiram

post-10564-0-01545100-1340555419.jpg

dachsene sover i senga vår. de er så små så tar ikke store plassen. ikke snorker eller fiser de heller,.. men gubben gjør begge deler.

Om vinteren fryser jeg så mye at om hundene ikke er i senga må jeg ha to varmeflasker i stedet.

av og til liker de å ligge i sofaen eller i buret heller, så da ligger de der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig ikke ha hunden i senga da jeg kjøpte Boris for snart 6 år siden. Jeg er eksepsjonelt morragretten, og vil helst sove i fred. Men da samboeren etter noen uker plutselig fikk et veldig sterkt bånd med hunden som han egentlig ikke ville at jeg skulle kjøpe engang, så kunne jeg nesten ikke nekte han å ha hunden i senga. :P Boris sover for det meste borte hos han uansett. Nå som samboeren er i utlandet er det veldig koselig at Boris passer på plassen hans, bruker hodeputa hans og er lille-skjea. ;)

Kuma ligger også gjerne i senga hvis det er plass. Det synes jeg er veldig koselig for hun er lett å dytte rundt og går ned hvis hun synes det blir mas. Hun tar et hint liksom (i motsetning til Boris). Det er dessuten veldig deilig å våkne opp til en mysende shiba som vipper på halen. Hun er så rolig og det passer bra med morragrettne meg. Vi pleier å lure oss til litt kosing om morgenen før Boris merker at vi er våkne og kommer trampende i full fart for å passe på at han ikke går glipp av noe kjærleik. :P

Edit: Begge våre to har selvrensende pels og lukter ingenting. De lukter noen ganger litt trøtt hund og pote-tåfis, men det er ikke akkurat den verste lukta!

Endret av :)Kine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sean sover i fotenden i senga til datteren vår. jeg prøver å vene Bella (dobermann) å sove i kurv, på soveromet. men skal på nattevakt seinere i uka, så da er det stor sansynlig het for at hun blir å ligge i senga lamme samboren min. han er for at alle hunder skal sove i seng. jeg synes det blir litt mye med stor hund i seng. så vi for se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover jeg, hund og katt i senga sammen ;) Stakkars kjæresten min når han er på besøk i helgene, tror han synes det blir litt i trangeste laget for selv om havanaisen er liten tar han masse plass :P Ikke går han av veien for å legge seg oppå hodet mitt hvis han føler for det heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå i sengen når hun var valp og frem til lille baby ble født.. Hun tok også stooor plass i senga og jeg våkna som regel uten dyne på mårran.. Hun hadde egen seng på rommet en stund, men hver morgen våknet jeg med henne i sengen.. Angrer ikke på at hun ikke ligger i sengen lengre, det er en fryd og legge seg i en seng uten hår o.l.. Mye mindre hår er det på rommet også.. Nå har hun fri tilgang på hele huset ellers, men finner henne som regel i senga si på morningen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg passa en rottis i 3 uker for litt siden, han var med i stallen hver dag, la seg i hesteboksene, var med ut på beitet, spiste left-over hovbiter etter smedens besøk, og rulla seg alltid når jeg slapp han på gressbanen hver kveldstur. Han bodde i senga med meg han :innocent: Riktignok spylte jeg han i dusjen 2 ganger i løpet av de 3 ukene, så i mine øyne var han "ren og pen" :D Litt immun der tror jeg, tar ikke lenger enn en brøkdels sommerferie med å leve i stallen 20 timer i døgnet, sykkel/ben/hestevogn som transportmiddel, en matbutikk borti gata, og opptil 6 folk på én brus (null plastkrus, ungdomsøkonomi), så er man "kurert". :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det ikke er så bra med tanke på lederskap, men jeg rett og slett elsker å ha mine to bestevenner i senga mi.

Søkte etter lignende tråd, men fant ingen.

Det har ingen ting med lederskap å gjøre! Det å mene at en skal ha et lederforhold til sin hund er et gammeldags syn, det er ikke slik ville dyr/ulver lever, iht. ny forsking og literatur.

Også svar på hund i seng spørsmålet, før jeg fikk hund, var jeg fast bestemt på at min hund skulle aldri ligge i senga, hun kunne ligge i soffaen ja, men ikke i senga, nå blir jeg sur hvis hun ikke ligger i senga hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...