Gå til innhold
Hundesonen.no

Resulrater NKK Drammen 2012


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Taifa (Woodshine's In The Sky) 3. beste tispe og fikk sitt NKK-Cert i dag og ble dermed Nuch! Og gratulerer til alle fornøyde..!

Åååå så koselig! Men jeg er strålende og mer enn det fornøyd med resultat idag jeg altså Begynne med starten (viktig!). 35 franske bulldoger, jeg stilte en hjemmelaget hannhund i åpen klasse. Den va

Tesh gjorde det kjempebra i dag og ble nr to i klassen, med Exc, CK og Res. Cacib

2 beste hannhund - slått av barnebarnet sitt som også ble BIR - for gamlefar Moby. Han ble også BIR veteran (på walkover), men ingen gruppeplassering for BIR-beardisen og heller ingen plassering for Moby i BIS-veteran. De dommerne skjønte seg tydeligvis ikke særlig på rasen.. (LOL)

I dag er det Moxy som skal ut i ringen... Tror jeg... Men det regner, og regner - og den lille damen liker VIRKELIG ikke regn, så hun kommer vel til å gjøre sin beste imitasjon av en sjelvende reke. Tviler på særlig suksess der, gitt - men man kan jo alltids håpe det IKKE regner når vi stiller, da (vi stiller nok ikke før sånn i ett-tiden eller så..) - så vi får vel dra ned dit og se det an...

Er i alle fall en dommer som har likt henne før (som valp), pleier å like "typen" og det er jo samme været for alle, liksom...

Grattis til de som allerede er fornøyde og lykke til alle som skal i dag!

Susanne

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kovu fikk excellent og 1. ukk, som vi er veldig fornøyde med. Hadde han vist seg like bra (les: hadde jeg vist ham like bra...) som med Liv på Leto tror jeg CK hadde vært i boks også, men jeg var usikker og stressa, og han viste seg ikke optimalt. Men veldig bra kritikk, og hoppet på dommeren. De to andre fikk blått, så det så! :P

Trakk seg veldig da dommeren skulle ta på ham, så det må vi trene på! (har ikke vært så stort problem tidligere, så er muligens alderen, men ingen grunn til å ikke trene på uansett)

Edit: Kritikken:

Bra typ. Harmonisk. Herligt utrykk. Bra kraftig skalle. Bra nesparti. Saksbitt. Vakker hals. Bra skuldre. Nogat rak overarm. Bra bröstjup. Rak sterk rygg. Herlig vinklet bakstellande. Herlig vinkler kne og has. Korrekt hale ansettning(?). Rör seg fritt og typisk. Herlig färg.

:D

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte begge mine idag. Startet med Leo. Utrolig mye blått i ringen idag, tror jeg aldri har sett at det har blitt gitt ut så mye blått faktisk. Leo fikk excellent, og 1.plass i klassen sin av fire. :D Var tilsammen 9 hannhunder, men bare en fikk CK(som også ble BIR). Han oppførte seg kjempebra, men plutselig var dommerteltet litt skummelt, så han trakk seg litt for dommeren idag . :blink: Vi fikk god kritikk da, så vi er kjempefornøyde, selv om vi selvfølgelig hadde et lite håp om CK :)

''2 år, meget god type. Harmonisk, velbygget, vakkert hode, prima hals og manke, velplassert hale, god front, normal vinkelet, meget gode bevegelser, god pels og pigment. Tenner og bitt ok. Kunne vært mer åpen.'' Dommer: Geir Pedersen Nordahl.

I valpeklassen gikk det vel som forventet. Søsteren til Luna, Wilma og Luna stille for Fredrich Birmar. Vi har stilt mot han før, og da ble søsteren BIR, så ingen overraskelse at resultatet ble likt i dag :D Veldig enig bedømmelsen, da Luna er litt bakhøy for tiden, så overlinja går som en liten hoppbakke.. haha. Ellers fikk vi kjempegod kritikk, og han syntes det var to flotte eksemplarer av rasen. Wilma venter på gruppa, så blir spennende å se om de blir plassert :D Det eneste vi må jobbe med nå er å få tempo, hun er jo så daff i traven.. haha :D

''Lovende valp med fin helhet og nydelig temperament. Gode bevegelser fra siden og forfra. Godt boret hale. Kunne ønske sterke overlinje. Fint fremvist.''

Edit: Johoo Wilma ble BIG4 :jump:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CK og 4. beste tispe på lille reka' i dag... Nuvel, det var ikke sååå kaldt, og vi unngikk akkurat noen bittesmå regndrypp - så ikke noe å skylde på sånn sett. Moxy stortrivdes som vanlig i ringen, og gjorde sitt aller beste, hun.

Hjemme igjen nå og noen uker til neste gang - da i Danmark..

Gratulerer med fine resultater i dag til alle!

Susanne

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier ekstra mye på L8 L & co akkurat nå :D

Åååå så koselig! Men jeg er strålende og mer enn det fornøyd med resultat idag jeg altså :D

Begynne med starten (viktig!). 35 franske bulldoger, jeg stilte en hjemmelaget hannhund i åpen klasse. Den vant han og endte opp som beste hannhund med cert & cacib, noe som resulterte i at han ble Norsk og Svensk Champion :cheer:

Så stilte jeg en hjemmelaget championPadde (kullsøsteren av hannen), som vant klassen og ble beste tispe, med en aldeles strålende kritikk :ahappy:

I BIR/BIM vant Padda over broren og i gruppen ble hun først plukket ut for så å FA** meg vinne den :hyper::banana::lama::frantics: (ja det måtte faktisk såpass med smileys akkurat nå)

Kjære vene, tror jeg så ut som jeg hadde falt fra månen.... Utrolig utrolig stolt og ganske sjokkert faktisk hehe..

I BIS'et ble hun uplassert, men hva gjør vel det?? Min hjemmestrikkede Padde og jeg menget oss med fiffen i Best In Show på en NKK utstilling... Jeg har ikke ord!

Stort grattis til alle andre som også er fornøyde og bedre lykke neste gang til de som ikke er det :)

  • Like 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Åååå så koselig! Men jeg er strålende og mer enn det fornøyd med resultat idag jeg altså :D

Begynne med starten (viktig!). 35 franske bulldoger, jeg stilte en hjemmelaget hannhund i åpen klasse. Den vant han og endte opp som beste hannhund med cert & cacib, noe som resulterte i at han ble Norsk og Svensk Champion :cheer:

Så stilte jeg en hjemmelaget championPadde (kullsøsteren av hannen), som vant klassen og ble beste tispe, med en aldeles strålende kritikk :ahappy:

I BIR/BIM vant Padda over broren og i gruppen ble hun først plukket ut for så å FA** meg vinne den :hyper::banana::lama::frantics: (ja det måtte faktisk såpass med smileys akkurat nå)

Kjære vene, tror jeg så ut som jeg hadde falt fra månen.... Utrolig utrolig stolt og ganske sjokkert faktisk hehe..

I BIS'et ble hun uplassert, men hva gjør vel det?? Min hjemmestrikkede Padde og jeg menget oss med fiffen i Best In Show på en NKK utstilling... Jeg har ikke ord!

Stort grattis til alle andre som også er fornøyde og bedre lykke neste gang til de som ikke er det :)

Åååå så vanvittig gøy! Fiiine fiiine frallen :).

Hermine og jeg gratulerer så MYE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arla slo til i dag og slo to champion hanner og ei tispe :bananas:

Så hun fikk exc,ck,beste tispe,stor certet,cacib og bir.

I gruppa blei vi ikke plassert og heller ikke i beste norske hund,men vi fikk ihvertfall vist oss frem :innocent:

Kritikken:

33 cm høy,passe stor,godt hodet,pene øyne og ører,god kropp,god overlinje,beh under bev,er rase typsik,god pels og farge,moderat underbitt. Dommer var Christian Vole

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg frysninger faktisk :lol:

Gratulerer så mye!1

Åååå så vanvittig gøy! Fiiine fiiine frallen :).

Hermine og jeg gratulerer så MYE

Grattis så mye igjen L8! :cheer: :cheer: :banana:

Så utrolig moro at lille "stutt-tjukken" er blitt så vakker og ven at hun plasserer seg med de store ;) Det ar bare så innmari kult det :frantics:

Ser fram til bilder?!

Tusen tusen takk, det var og fortsatt er såååå stas :jump: er så stolt at jeg tror jeg har sprukket! Litt.... :w00t:

Håper å få noen bilder tilsendt, for engangs skyld hadde jeg ikke tatt med kamera engang :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er fornøyde :D:flowers:

Smulebarnet fikk excellent og nr to i unghundklassen, med følgende kritikk:

"Trevlig tik. Velskåret hode, velbårne ører, mørke øyne, korrekt bitt, kraftfull hals, bra overlinje. Noe rak overarm, noe utviklet frembryst. Bra svans, tilstrekkelig vinklet bak. Bra pels og farge. Rør seg bra rundt om."

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk, det var og fortsatt er såååå stas :jump: er så stolt at jeg tror jeg har sprukket! Litt.... :w00t:

Håper å få noen bilder tilsendt, for engangs skyld hadde jeg ikke tatt med kamera engang :blink:

Hurra for de hjemmesnekrede paddene ;)

Så du var med i noen andres bilder på face, men jeg får jo ikke tagget deg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er fornøyde :D:flowers:

Smulebarnet fikk excellent og nr to i unghundklassen, med følgende kritikk:

"Trevlig tik. Velskåret hode, velbårne ører, mørke øyne, korrekt bitt, kraftfull hals, bra overlinje. Noe rak overarm, noe utviklet frembryst. Bra svans, tilstrekkelig vinklet bak. Bra pels og farge. Rør seg bra rundt om."

Flott! Jeg var så spent på hvordan det gikk med Smula men turte ikke spørre siden jeg ikke hørte noe ...

Og L8, du har jo opplevd selve utstillingsdrømmen! Sånne opplevelser er det som får oss til å gå gjennom all jobbingen og stresset, for ikke å nevne all penge- og tidsbruken! Kjempegrattis!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for hjemmelaga Padde og Doff :) Fantastisk prestasjon, grattis såååå masse igjen!! :w00t::hug::heart::bananas:

Takk og takk, så jækla stas altså, skulle hatt fan-cluben ;)

Gratulerer så mye alle sammen! En ekstra :bananas: til en liten Padde :D

Tuuuuusen takk for banandansen, sånt settes stooor pris på :D

Hurra for de hjemmesnekrede paddene ;)

Så du var med i noen andres bilder på face, men jeg får jo ikke tagget deg

Ai, nei det stemmer jo... Men nå er det under vurdering altså. Har vært under litt facepress i det siste nemlig...

Flott! Jeg var så spent på hvordan det gikk med Smula men turte ikke spørre siden jeg ikke hørte noe ...

Og L8, du har jo opplevd selve utstillingsdrømmen! Sånne opplevelser er det som får oss til å gå gjennom all jobbingen og stresset, for ikke å nevne all penge- og tidsbruken! Kjempegrattis!

Tusen tusen takk, dette var noe jeg aldri trodde jeg skulle få oppleve, mulig dette er eneste gangen men det var sååå verdt det!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...