Gå til innhold
Hundesonen.no

Blue Merle Cardigan valp stjålet


Anette
 Share

Recommended Posts

Men er det en og samme sak? Er man sikker på at det er valpekjøper som har stjålet hunden?

Edit: Om valpekjøper ikke hadde fått hundens stamtavle i utgangspunktet burde den selvfølgelig få refundert hele kjøpesummen..

Hvorfor skal oppdretteren betale hele kjøpesummen tilbake når hu må betale store dyrlege regninger for å få den stakkars valpen frisk igjen da? Det blir jo helt feil,oppdretteren skal jo ikke ha store dyrlege utgifter pga. at valpe kjøperen har vannskjøtta valpen,og da skal jo selvfølgelig oppdretteren trekke fra alle utgiftene hu har på valpen fra kjøpe summen,det er bare rett og rimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg skjønner nå ikke at oppdretteren ikke bare kan betale tilbake kjøpesummen og være ferdig med saken? At valpen har hatt store veterinærutgifter er vel ikke nødvendigvis valpekjøpers skyld? Så vidt

Hallo?! Hvis bikkjen er KJØPT og BETALT er det kjøpers hund i følge kjøpsloven. Hvis oppdretteren ikke er villig til å betale tilbake det hunden er kjøpt for, så kan denne ha det så godt, sorry. Da va

Unnskyld, men : "Når du henter hund eller valp hos oss skal den være i bur i bilen. Og hunden skal ha eget bur i sitt nye hjem. Det finnes tusen grunner til hvorfor, og ingen grunn til å la være. De

Hvorfor skal oppdretteren betale hele kjøpesummen tilbake når hu må betale store dyrlege regninger for å få den stakkars valpen frisk igjen da? Det blir jo helt feil,oppdretteren skal jo ikke ha store dyrlege utgifter pga. at valpe kjøperen har vannskjøtta valpen,og da skal jo selvfølgelig oppdretteren trekke fra alle utgiftene hu har på valpen fra kjøpe summen,det er bare rett og rimelig.

Det er jo en helt annen diskusjon egentlig, og helt håpløs å diskutere når man bare får argumenter fra den ene siden.

Men hvorfor fokuseres det på dette? Er man 100% sikker på at det er valpekjøper som har "stjålet" hunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpe kjøperen har ikke fått overført eierskapet på seg,stamtavla står på oppdretteren,det eneste som står på valpe kjøperen er chipen,den har ikke oppdretteren fått forandra enda.

I følge politiet og NKK så er det oppdretteren som er eieren av hunden. Jeg skjønner ikke hvorfor du henger deg opp i eierskapet når det ikke er snakk om hvem som er eieren,men at det er snakk om en konflikt der oppdretteren og valpe kjøperen er uenig om hvor mye valpe kjøperen skal ha tilbake og at hunden er kidnappet fra eieren sin.

Vi får i utgangspunktet inntrykk av at en hund er stjålet fra sitt hjem, uten noe mer informasjon rundt saken. Vi lurer da litt på ulike fakta i denne saken, for å få et så korrekt bilde som mulig. Det er jo greit å fortelle hele historien når man anmoder andre om å ta del i en "redningsaksjon". Det har ingenting å gjøre med hvorvidt hunden har hatt det vondt, eller tvil om at det beste for hunden er å bringe den tilbake til oppdretter, men om man er i ferd med å delta i en kriminell handling. For meg er det ganske avgjørende å få slike ting klarert, ja.

Helt personlig syns jeg det er merkelig at oppdretter lar hundene være ute om natten, når vedkommende har en pågående konflikt med valpekjøperen til en av disse hundene. Eller i det hele tatt. Vi har da blitt advart utallige ganger om østeuropeere som stjeler hunder fra hager og liknende. Selv her ute i ødemarka lar jeg aldri mine hunder stå ute uten tilsyn. Underlig sak. Som sagt, vi vet jo bare det vi får vite her og da er det jo bare fint om eventuelle misforståelser blir oppklart :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis valpekjøper har BETALT for hunden, hvorfor kan ikke valpekjøper bare få pengene tilbake og levere valpen tilbake til oppdretter? Jeg ser virkelig ikke problemet, jeg ... hvorfor ikke bare gjøre det enkelt ift. valpen?

Nok en gang synd at hunder bare blir sett på som et objekt jmf. kjøpsloven ...

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor store skader er det denne valpekjøperen kan ha påført denne valpen da, for ikke å snakke om hvor mye kan noe sånt egentlig koste? Fortsatt så er jeg rimelig sikker på at valpekjøperen har krav på samme summen tilbake som det denne betalte for valpen. Det er for såvidt interessant at denne "seriøse" oppdretteren selger valp til folk som vanskjøter den, for ikke å snakke om plassering av valper i luftegård på nattestid. Nei, hvis historien er slik jeg oppfatter den, så får ikke denne oppdretteren min sympati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg ikke hvorfor man trekker den andre historien inn i saken, blir jo bare tull det.

japp. Jeg postet jo bare at den er borte info først,for det er det jeg bryr meg om her akkurat nå. At den er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Via Facebook fikk jeg bekreftet at hunden er hos henne i Horten."

Oppdretter sier her i avisartikkelen at hun har fått bekreftet på FB (!) at første eier har stjålet tilbake hunden, altså. Da er jo ikke etterlysningen i denne tråden noe mer å tenke på.

Men det jeg ikke får til å rime er hvorfor hundens eier på papiret fremdeles er oppdretter (som det hevdes i denne tråden), når kjøper har betalt for hunden for flere måneder siden!?? Den som kjøper noe og betaler for det, eier det jo.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner nå ikke at oppdretteren ikke bare kan betale tilbake kjøpesummen og være ferdig med saken? At valpen har hatt store veterinærutgifter er vel ikke nødvendigvis valpekjøpers skyld? Så vidt jeg har fått med meg kan det være mye galt med en corgie liksom, og at søskenene er friske og fine er vel ikke et bevis på at også DENNE skulle være frisk og rask nødvendigvis? Kanskje er problemene til denne valpen helt og holdent et resultat av dårlig avl? Siden det ikke er vanlig å teste corgie for stort før man avler på dem, mener jeg...

.... og jeg må vel innrømme at jeg blir litt matt når en oppdretter skriver på sine hjemmesider at valpen SKAL være i bur... Nei - jeg har ikke sympati for oppdrettersiden her heller jeg, kjenner jeg.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri: Hvor har du hørt at det er masse galt med en corgi? En corgi er en frisk rase,men selvfølgelig så forekommer det hd på denne rasen som alle andre raser,men det er gudsjelov lite hd på rasen,og flere og flere oppdrettere tester for hd.

Valpen var 100% frisk når valpe kjøperen kjøpte valpen,så da er det mektig rart at valpen har blitt så dårlig på 1 mnd. Den har måtte gått 1 times turer hver dag fra den var 8 uker gammel,og den har fått altfor lite mat,så den var underernært. Så dette har IKKE noe med dårlig avl å gjøre nei. Og hvorfor skal oppdretteren ha dyrlege utgifter på en hund som har blitt vannskjøtta så til de grader av valpe kjøperen? Det er jo helt feil,den valpen må gå til dyrlegen kontinuerlig i 1 år i følge dyrlegen. Og da er det helt feil at oppdretteren skal betale en annen persons dyrlege regning,og da er det heller ikke riktig at oppdretteren betaler tilbake hele summen,dette er NKK helt enig i.

Nå har jeg akkurat snakka med oppdretteren igjen,og hu sitter nå hos politiet og de og mattilsynet er klare til å rykke ut,men de trenger flere tips om at valpen er hos valpe kjøperen. For det har kommet inn nytt tips om at valpe kjøperen har solgt valpen videre,noe som er straffbart siden det IKKE er hennes hund.

Hvis dere har sett eller hørt hvor Barbie er,kan dere være så snille å gi meg eller oppdretteren beskjed så politiet og mattilsynet kan rykke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri: Hvor har du hørt at det er masse galt med en corgi? En corgi er en frisk rase,men selvfølgelig så forekommer det hd på denne rasen som alle andre raser,men det er gudsjelov lite hd på rasen,og flere og flere oppdrettere tester for hd.

Valpen var 100% frisk når valpe kjøperen kjøpte valpen,så da er det mektig rart at valpen har blitt så dårlig på 1 mnd. Den har måtte gått 1 times turer hver dag fra den var 8 uker gammel,og den har fått altfor lite mat,så den var underernært. Så dette har IKKE noe med dårlig avl å gjøre nei. Og hvorfor skal oppdretteren ha dyrlege utgifter på en hund som har blitt vannskjøtta så til de grader av valpe kjøperen? Det er jo helt feil,den valpen må gå til dyrlegen kontinuerlig i 1 år i følge dyrlegen. Og da er det helt feil at oppdretteren skal betale en annen persons dyrlege regning,og da er det heller ikke riktig at oppdretteren betaler tilbake hele summen,dette er NKK helt enig i.

Nå har jeg akkurat snakka med oppdretteren igjen,og hu sitter nå hos politiet og de og mattilsynet er klare til å rykke ut,men de trenger flere tips om at valpen er hos valpe kjøperen. For det har kommet inn nytt tips om at valpe kjøperen har solgt valpen videre,noe som er straffbart siden det IKKE er hennes hund.

Hvis dere har sett eller hørt hvor Barbie er,kan dere være så snille å gi meg eller oppdretteren beskjed så politiet og mattilsynet kan rykke ut.

Hallo?! Hvis bikkjen er KJØPT og BETALT er det kjøpers hund i følge kjøpsloven. Hvis oppdretteren ikke er villig til å betale tilbake det hunden er kjøpt for, så kan denne ha det så godt, sorry. Da valpekjøper står fritt til å selge sin "vare" videre til hvem denne måtte ønske. NKK er for øvrig ikke hevet over norsk lov, derfor hjelper det vel lite hvem NKK sier seg enig med i denne saken. Som oppdretter så har man faktisk et ansvar selv også, som for eksempel går på HVEM man selv velger å selge valper til.

Edit: og spør du meg, så vet jeg ikke hvem som er verst eller best her, eieren som "tvinger" valpen på tur en time for dagen, eller oppdretteren som slenger valpen i luftegård på nattestid og i tillegg mener ting om bur som en hver dyrevenn burde være skeptisk til.

Edit II: var forresten ute med to tremånedersvalper nettopp, i en HEL time, fy så stygt!

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Men hvis hunden må gjevnlig til vetrinær i et år hvorfor står hun da til salgs hos finn http://www.finn.no/f...nnkode=34347290 og når hun er såpas skadet som jeg forstår du sier hvorfor har da oppdretter bestemt seg for å få et kull etter damen? Da ville jeg tro at hunden ble beholdt til den var frisk også bestemt om det var noe å avle på.

Ja det er altid mange ting i en sak og jeg ønsker at Barbi skal komme til noen som vil henne mye godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis hunden må gjevnlig til vetrinær i et år hvorfor står hun da til salgs hos finn http://www.finn.no/f...nnkode=34347290 og når hun er såpas skadet som jeg forstår du sier hvorfor har da oppdretter bestemt seg for å få et kull etter damen? Da ville jeg tro at hunden ble beholdt til den var frisk også bestemt om det var noe å avle på.

Ja det er altid mange ting i en sak og jeg ønsker at Barbi skal komme til noen som vil henne mye godt

Det er i grunnen et veldig interessant spørsmål, en langtidspleietrengende hund, som skal selges OG avles på??? :blink:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper oppdretter informerer ny valpekjøper om Barbies tilstand da, står ikke noe om at hun er syk og behandlingstrengende i salgsannonsen på finn.no... Det lukter fisk her...

Oppdretteren hadde finne ett nytt godt hjem til Barbie,hu skulle flytte dagen etter at hu blei kidnappa,og der blei de informert om situasjonen til Barbie,og som oppdretteren har sagt til de,så skal ikke dyrlege utgiftene gå på de,men på henne.

Men dere er tydeligvis bare ute etter å krangle og kverulere,så jeg gidder ikke å skrive i denne tråden mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Kjenner ikke rasen men syntes at oppretter har hatt menge pene hunder til salgs. Følger jo med på dem som aventerer på finn og er i fra samme fylke som meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Hunden er til salgs, men den er stjålet? Hvem stjeler hva her?

Stakkars hund ...

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34347290

Ja, så fin er hunden at oppdretter har planer om kull etter henne også, skriver hun i annonsen.

Ikke ser hun underernært og tynn ut heller på bildet i annonsen, langt i fra...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...