Gå til innhold
Hundesonen.no

Litt ekstremt kanskje?


Inustaff
 Share

Recommended Posts

Den er slettet ja, men er etterfulgt av "må si at jeg er UTROLIG glad for at jeg ikke kom så langt den gang med å melde meg inn på hundesonen. dere har tydeligvis ikke lest hele saken, da hadde de fleste der inne hos dere ikke skrevet det dere har gjort. Er ok med delte meninger, men hallo.. lest selv hva dere har skrevet eller forholdt de fakta som er?"

Da må man jo selvsagt spørre seg hvilke fakta er det de har holdt tilbake? Ut i fra hva de har skrevet i bloggen og annonsen så ser jeg bare noen overivrige wannabe dyrepoliti. Hunden er veldig slank ja, men sykelig tynn er den ikke.

Det her holder de på med i Bergen også, ikke Hundehjelpen, men en annen organisasjon. Leker politi, og går i luften hvis noen stiller spørsmål osv. Da har de både taushetsplikt og diverse. Tingen er bare det at fakta er holdt tilbake, men hvis vi hadde visst hva ting faktisk gikk ut på, så tror jeg disse organisasjonene hadde stilt seg ENDA svakere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lurer litt på om de hadde gjort det samme hvis de fikk tips om en smellfeit hund? Men det er kanskje ikke så ille...

Vet ikke om jeg synes noe særlig om å legge ut annonsen med bikkja heller - det tar ca et nanosekund å finne ut hvem dette gjelder... Jeg får fnatt av sånne overivrige rosabloggere som skal redde v

Anonyme, inkompetente feiginger, som i dyrevernets navn finner det for godt å anbefale både burbruk og kastrering. Hvem f**n er disse folka? Hvor er reglene og statuttene deres, for ikke å si regnska

Til å være en sju år gammel (jupp, rottis er godt over middelalderen da) familierottis er den helt ok muskelsatt syns jeg. Det er tydelig på halsen/skuldrene at den har vært i bedre form tidligere, men muskelmassen er ikke atrofert (kroppen har ikke tæret seg selv) så jeg kan tenke meg at den har vært sjuk på noe vis og derfor gått ned i vekt. En mageinfeksjon er nok det på valper og eldre hunder.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den var i tynneste laget, absolutt, men eier har jo en god forklaring, har den hatt orm så er det logisk. Det er heller ikke alltid så lett å feite opp hunder på en to tre.

Nei, slike organisasjoner som leker "politi" kan ta seg en pille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ser det har tatt helt av på fbsiden til hundehjelpen, godt de får smake litt av seg selv. Og de påstår selvfølgelig at det kommer fra syklubben her etter linken som lå ute.. :jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette de samme folka som fikk avlivet en valp de også fikk "hentet ut"? Som kjørte på med "valpementaltest" med liggende mennesker på bakken, brukte da reaksjonene og tolket det dithen at den ikke engang fikk en real sjans?

Tilført:

Jeg søkte..og fant. De var visst de ja. Her er deres egen versjon:

http://www.hundehjel...gjerne-vil.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Er ikke dette de samme folka som fikk avlivet en valp de også fikk "hentet ut"? Som kjørte på med "valpementaltest" med liggende mennesker på bakken, brukte da reaksjonene og tolket det dithen at den ikke engang fikk en real sjans?

Tilført:

Jeg søkte..og fant. De var visst de ja. Her er deres egen versjon:

http://www.hundehjel...gjerne-vil.aspx

Fantastisk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg har screenshots av det...bare fordi jeg liker det :-P

Noen jeg vet om tipsa eieren om dette,kanskje derfor?(ikke meg)

Tror jeg må slutte å gå på sånne grupper,blir bare provosert til å begynne å diskutere igjen.

Jeg som hadde holdt meg vekke herfra så lenge...men det der greiene tvang meg hit...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ser ut som de er travelt opptatt med å importere ett helt kull fra Spania. Antar de kommer ferdig sosialisert og miljøtrent siden de selv skriver de ikke hadde kompetanse til denne valpen de avlivet. :icon_confused:

:sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg har screenshots av det...bare fordi jeg liker det :-P

Noen jeg vet om tipsa eieren om dette,kanskje derfor?(ikke meg)

Tror jeg må slutte å gå på sånne grupper,blir bare provosert til å begynne å diskutere igjen.

Jeg som hadde holdt meg vekke herfra så lenge...men det der greiene tvang meg hit...

I know.. Jeg kan ikke engasjere meg i slike saker, jeg blir bare sint og lei og ender med og ta det personlig.. Altså ikke det som blir sagt, men at det ikke går an og gjøre noe med slike..

Er ikke dette de samme folka som fikk avlivet en valp de også fikk "hentet ut"? Som kjørte på med "valpementaltest" med liggende mennesker på bakken, brukte da reaksjonene og tolket det dithen at den ikke engang fikk en real sjans?

Tilført:

Jeg søkte..og fant. De var visst de ja. Her er deres egen versjon:

http://www.hundehjel...gjerne-vil.aspx

Skulle vært en instans man kunne anmeldt disse til.. 'Virksomheten' deres henger jo ikke på greip i det hele tatt...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg blir mer og mer sjokkert jeg :huh: de skulle fått tatt en evaluering av tibben min han som valp så hadde sikkert han også vært avlivet nå. Han er enda litt skeptisk til folk men han biter aldri og sitter på fange til nye personer innen få minutter. Ingen problem med å ta han med meg over alt den dag i dag for han og har ellers ingen problemer i det daglige med han, men så diller jeg heller ikke med når rundt folk. Kunne aldri fallt meg inn å putte godbiter i trynet på en hund som er redd noe, nei her blir det oversett totalt. Vi later som ingenting og oppfører oss helt normalt og da forstår lille tibbedyret at det er ingenting å være redd for. Det har blitt prøvt ut metoder som beskrevet i det innlegget på han og da var han helt tullete og ble enda mer skeptisk og redd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette vanlig praksis?

Ja, det vil jeg tro. Er i hvert fall det som gjelder katter på diverse omplasseringssentre for disse etc. Det er det som holder "butikken" i gang, uten midler, ingen omplasseringstjeneste. Da jeg jobbet med omplassering tok vi imidlertid 500,- for innlevering av omplasseringshund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes fryktelig synd på den valpen de avlivde jeg. Seriøst! Folk kaster seg ned på bakken og oppfører seg helt skrudd (altså de ' dempende signalene' , ingen av mine hunder har stolt på folk som oppfører seg sånn) og den blir avlivd fordi den synes det er kjipt? Og hvor lenge var den der før denne 'testen'?

Det verste er at den muligens hadde fungert helt fint hos ' uerfarne' som ikke tenkte ihjel den stakkars hunden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyme, inkompetente feiginger, som i dyrevernets navn finner det for godt å anbefale både burbruk og kastrering.

Hvem f**n er disse folka? Hvor er reglene og statuttene deres, for ikke å si regnskapet?

Hadde vært fint om noen som bruker facebook hadde stilt dem noen kritiske spørsmål - er neppe særlig vanskelig å sette dem til veggs... Dustemikler!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes fryktelig synd på den valpen de avlivde jeg. Seriøst! Folk kaster seg ned på bakken og oppfører seg helt skrudd (altså de ' dempende signalene' , ingen av mine hunder har stolt på folk som oppfører seg sånn) og den blir avlivd fordi den synes det er kjipt? Og hvor lenge var den der før denne 'testen'?

Det verste er at den muligens hadde fungert helt fint hos ' uerfarne' som ikke tenkte ihjel den stakkars hunden.

Valpen har først dratt fra oppdretter til de første eierne hvor valpen ble med på to forskjellige jobber (med mye trafikk), for deretter å flytte inn til et nytt hjem og så to dager senere bli eksponert for den der "testen" til over bristepunktet. Valpen hadde da en alder på nettopp fylt fire måneder. At de har enormt lite forsåelse for både hundepsykologi, mentalitet og normal oppegående sunt bondevett er veldig synlig i kommentarene deres selv.

Når det kommer til at mennesker gjør slike dempende signaler, så er det ikke uvanlig at det kan se ut til at hunder/valper syntes det var rart når mennesker har slik da "avvikende atferd" som når de prøver å etterape hundespråk. De kunne likegjerne ha gått rundt på alle fire og bjeffet i testen :no: Skammelig amatørmessig gjennomført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyme, inkompetente feiginger

Pretty much sums it up.

Noen som vet om Mattilsynet er klar over disse folka? De burde definitivt være under overvåkning av en eller annen instans (evt institusjon? :whistle: ).

It only goes to show, man kan ødelegge utrolig mye med gode intensjoner.

( ! ) <-- Jepp, dette er meg som mooner dem.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært fint om noen som bruker facebook hadde stilt dem noen kritiske spørsmål - er neppe særlig vanskelig å sette dem til veggs... Dustemikler!

Ettersom jeg forsto, så ble det visst en diskusjon på facebook-siden deres. Den ble selvsagt slettet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker jo som at de har hadt en del med mattilsynet og gjøre, da som den parten som sender inn bekymringsmeldinger, så de burde vell vite hvem de er.. Men mattilsynet har vell begrenset med midler og tid de også så det er ikke sikkert det er en prioritert sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg forsto, så ble det visst en diskusjon på facebook-siden deres. Den ble selvsagt slettet.

Jeg tenkte omvendt - at det burde startes en diskusjon på en side som de IKKE kunne slette, internett er et sterkt medium...

Det virker jo som at de har hadt en del med mattilsynet og gjøre, da som den parten som sender inn bekymringsmeldinger, så de burde vell vite hvem de er.. Men mattilsynet har vell begrenset med midler og tid de også så det er ikke sikkert det er en prioritert sak.

De våger jo ikke å bruke navn på sine egne sider engang, det ville forunder meg veldig om de ikke benyttet muligheten for å varsle mattilsynet anonymt, det er det dessverre full adgang til i dette landet.

Sprø hundefolk benytter seg av det hele tiden for å lage ubehag for folk de ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Morsomt, Phoenix har jeg jo møtt flere ganger, og dømt i rallyringen. Velkommen tilbake!
    • Får prøve meg på å bli sonis igjen. Var aktiv med en annen bruker for relativt mange år siden (typ 10 år?😅), og kan faktisk melde meg inn i valpegjengen for 2024 med Krim på 11 uker. Han er etter Australian Mates Go For It "Alva" og Cefeus Blazing Phoenix II "Phoenix". 
    • Anbefaler Perfect Image. Du finner dem på facebook under Perfect Image Rough & Smooth Collies. Ellers synes jeg at Kennel NoorWay ser ut til å ha fine hunder.  Vær nøye med å velge en oppdretter som fokuserer på gemytt er mitt tips. Mulig @Tine Kristine Lindbeck har noen gode råd, hun er muligens litt mer orientert i Collie-verdenen en det jeg er akkurat nå. 
    • @Perfect Image collies har vært aktiv her inne, men usikker på om hun fortsatt driver. Nettsiden jeg fant har ikke vært aktiv på mange år ihvertfall. Ellers er nok raseklubben, og rasegrupper på Facebook, gode steder å lete. De fleste legger nok også ut kull på finn.no dersom de har valper å selge. NKK har vel også en registreringsside for kull nå.
    • Vær hilset, hundeeiere! Jeg er ny her, så mulig jeg poster dette på feil sted 🤔 For tiden er jeg på jakt etter en langhåret collievalp. Jeg har ønsket meg hund i flere år nå, og har de siste månedene gått flere runder og funnet ut at jeg er klar for å ta det store steget. Jeg synes det er noe utfordrende å få oversikt over oppdrettere av rasen her i landet. Norsk Collie Klubb har en oversikt, men den er under oppdatering, og har vært det en stund nå. Jeg har kontaktet flere av oppdretterne på den gamle listen, men uten hell. Jeg har også kontaktet NCK og spurt litt, men i påvente av svar, tenkte jeg at jeg kunne se om noen her har tips eller råd. Det virker som et fint sted, dette her! Forøvrig er det verdt å nevne at jeg er klar over at man ikke bare kan kjøpe valp på dagen, og at ventetiden gjerne kan være lang, alt avhengig av. Likevel har jeg et håp om å kunne skaffe valp denne sommeren, nå som jeg har en ferie på to og en halv måned i vente. Hvis noen av dere har anbefalinger rundt forskjellige oppdrettere, hva man bør se etter med collie, hva man bør være obs på, eller andre innspill, er det bare å fyre løs. Til info, holder jeg til 45 minutter fra Bergen, men reiser glatt annetstedt for å hente valpen min  Håper å høre fra dere 👋  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...