Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

..ser der har kommet en ny fane øverst her, "Hundetips". (Eller er det meg som er håpløst utdatert og ikke har oppdaga den før nå??)

Har ikke studert innholdet kjempegrundig, men har et par spørsmål allerede - om noen kan svare.

Noen av tipsene berører tildels vanskelige og innfløkte tema. Det er ikke noe man lefler med uten å ha en viss peiling på hva man driver med. Hvordan kvalitetssikres innholdet her?

Eller sagt på en annen måte - hvem i alle dager er forfatterne?

Det er ikke til å stikke under en stol at det er under temaet Aggresjon jeg kanskje synes det mangler mest. Dette er et tema det kan (og bør) sies svært mye om, og det vil alltid være vanskelig å gi en kort og grei sammenfatning av hva det er og hvordan det bør håndteres.

I dette tilfellet har man greid det bare sånn delvis. Spesielt synes jeg det skulle være nødvendig å oppfordre folk til å ikke svelge unna hva som helst fra hvem som helst når man oppfordres til å oppsøke atferdskonsulenter. I alle fall i Norge kan hvem som helst gå hen og kalle seg atferdskonsulent, og hvem som helst kan kalle seg hundetrener, hundepsykolog, hundeekspert, og hva det nå er alle kaller seg.

Poenget er at det er litt tynt å kun oppfordre folk til å oppsøke atferdskonsulenter, uten å understreke at man i alle høyeste grad bør være kritisk til hvem man henvender seg til her.

(NAS jobber forøvrig med en sertifiseringsordning for atferdskonsulenter, som bør komme på plass innen rimelig tid. Dette vil etter alt og dømme bety en langt større trygghet for at de som oppsøker slike faktisk får kvalitet for pengene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

(NAS jobber forøvrig med en sertifiseringsordning for atferdskonsulenter, som bør komme på plass innen rimelig tid. Dette vil etter alt og dømme bety en langt større trygghet for at de som oppsøker slike faktisk får kvalitet for pengene)

Disse jobber vel for å sertifisere seg selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Forfatter står nederst på siden.

For kommentarer ta kontakt her:

http://hundesonen.no...nfo/om-oss.html

Ikke i forumet :)

Ja, der står navn, men ikke noe mer. Veldig lite info om disse. Men beskjed mottatt :)

Disse jobber vel for å sertifisere seg selv.

Nja, det spørs litt hva du mener ..

Såvidt jeg vet er der ingen krav til at man feks må være medlem av NAS for å få sertifiseringa. Det er tildels strenge/tøffe krav ja, men så lenge man oppfyller disse er der ingen som utelukkes - i alle fall etter hva jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...